• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

حجت الاسلام اميني: برای قوم بختیاری کاری که اصلا سنگین نیست دستگیری از دیگران است/ در برنامه تلویزیونی راز هرگز سیاه نمایی نکردم

  • کد خبر : 8220
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از آسماری نیوز حجت الاسلام امینی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه مسجدسلیمان ضمن تبریک ولادت پیش روی امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت :دشمن این را فهمیده که ایران اسلامی بعد از هزار و چهارصد سال مجاهدت علما و فقها که […]

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از آسماری نیوز حجت الاسلام امینی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه مسجدسلیمان ضمن تبریک ولادت پیش روی امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت :دشمن این را فهمیده که ایران اسلامی بعد از هزار و چهارصد سال مجاهدت علما و فقها که حوزه های علمیه را در کشور برپا کردند تا میوه شیرین آن جمهوری اسلامی با لباس برازنده ولایت فقیه شد و دنیا امروز متوجه این راه نو و جدید و حیات بخش شده است. اینکه می بینیم دشمن به تکاپو افتاده و دست به حماقت هایی همچون قران سوزی و تخریب مساجد می زند باعث می شود مردم با دیدن این کارها بیشتر قران بخوانند و جذب مساجد شوند.

وی افزود: اما چرا خود ما نسبت به این راه بی توجه باشیم، مایی که از دودمان پر مهر و عقل و احسان و همه خوبی های ائمه اثنی عشری هستیم و رسالت بزرگی بر دوشمان است نباید نسبت به این مفاهیم بی بهره باشیم در حالی که دنیا متوجه اینجا شده و ما بی توجهیم.

حجت الاسلام امینی عنوان کرد: انسان وقتی قضیه امام مجتبی (ع) و ارتش ایشان را می خواند واقعا متعجب می شود که 1400سال گذشته است و امروز تکرار آن را در سرزمین پر فتنه و ارتش خائن عراق می بینیم یاد همان دوران ها می افتیم، ارتشی که براحتی سه استان را تسلیم داعشی ها کرد، اینجا بود که فرزند امام مجتبی (ع) و نائب ایشان مرجع تقلید شیعه حضرت ایت الله سیستانی به میدان آمدند و فتوای جهاد دادند و به سرعت از بسیج میلیونی جمهوری اسلامی ایران الگوبرداری کردند که اکنون اطراف سامرا و بعضی از استان ها شاهد پیروزی ها و درخشش های آن ها هستیم که حاصل همین بسیج الگو گرفته از ایران ما است.

وی افزود:خدا را شکر قطره ای از اقیانوس پاک و زلال ایران اسلامی هستیم که تاریخش پر از ارادت به خاندان عصمت و طهارت است ,آدم لذت می برد از این مردم گرچه ما منکر بعضی از زشتی ها در بین توده ها و هم برخی خواص نادان کشورمان در این 36 سال نیستیم، ما نگاهمان به فضیلت و خوبی ها و به یک میلیون جانباز و 250هزار شهید و خیل آزادگانمان است که نسبت به آنها احساس غرور می کنیم. خطیب نماز جمعه مسجدسلیمان اظهار داشت: ماه گذشته شاهد کنگره بزرگ بین المللی به نام کنگره سبط اکبر رسول خدا حضرت امام مجتبی(ع) بودیم این هفته هم ایامی داریم که خیلی مرتبط با روح پاک و فضایل این امام بزرگوارمان است داریم

وی ادامه داد: مردمان خوب و سرمایه دار زیاد داریم و ملت موفقی هستیم ,نگاه نکنیم به بعضی شهرها که بنا به دلایلی عقب افتاده اند در همین شهرها هم خیلی سرمایه دار داریم از جمله همین مسجدسلیمان خودمان که باید با این عزیزان که دل های پاک و دستان خیری دارند صحبت و موعظه کنیم .

حجت الاسلام امینی گفت:برای من طلبه خجالت دارد که تمام این سی روز ماه رمضان سفره های سحر و افطارم رنگین باشد اما کسی بخاطر پانصد هزار تومان در زندان مسجدسلیمان باشد ، می بینم ادم هایی را که پول های انباشته دارند در همین مسجدسلیمان و حقوق های میلیونی دارند باید اینها را با قبر و قیامت آشنا کرد، بدانند که همین سرمایه ها موجب عذاب آن ها در قیامت خواهدبود اگر در راه درست از این ثروت استفاده نکنند.

وی افزود: من امام جمعه خجالت می کشم که از اداره اوقاف شهرمان می پرسم یک مترزمین تا حالا کسی وقف کرده و بعد بگوید خیر.مردمانی که شیر سنگی روی مزارهایشان سی میلیون است ,مردمانی که مراسم فاتحه خوانی هایشان میلیاردی است و بقعه های روی سنگ مزارهایشان صد میلیونی است و نمونه های فراوان دیگری که میشود مثال زد. مردمانی که بسیار خراج و دست و دل بازهستند و زیر پنجاه هزار تومان در صندوق های سرباره نمی اندازند چطور می توانند حقوق سنت های فامیلی را پرداخت کنند اما حق الله را نمی توانند ادا بکنند؟ باید با این مردم حرف بزنیم چه فرصتی بهتر از ماه رمضان و ایام ضربت خوردن حضرت علی(ع) که پادشاه بود اما شبانه درب خانه های مردم می رفت و در تاریکی غذا تقسیم می کرد. این کار اثر تربیتی دارد، حضرت علی می خواست با این کار یاد ما دهد که تو باید درب همان کوچه هایی که آسفالت ندارند و گاز و ندارند و آبشان به زحمت می آید و این مشکلات را به چشمت ببینی تا دیانت تو تقویت شود و دیگران فریبت ندهند.

امام جمعه مسجد سلیمان عنوان کرد: تقاضا میکنم از روحانیت که روی واژه هایی مثل توکل به خدا و ائمه بیشتر کار کنند ,بعضی از جوان ها در این مسائل مشکل دارند تا به یک مشکلی بر می خورند دست به حرکاتی زننده و دلهره آور می زنند جوانی که توکل و توسلش ضعیف باشد در مواجه با مشکلات به این اقدامات زشت و زننده و ناهنجار روی می آورد.

وی خاطر شان کرد: حقیقتا بختیاری ها و مسجدسلیمانی های بزرگوار و دست و دل باز گشاده رو و گشاده دست ما اگر در مسیر این خیرات و برکات قرار بگیرند افضل اقوام کشور بزرگ ایران خواهند شد چیزی که برای لر و بختیاری جماعت عزیز اصلا سنگین نیست پرداخت پول و دستگیری از دیگران است بزرگان ما کار خوبی کردند و یاد ما دادند در مراسمات فاتحه خوانی برادری بکنیم اما متاسفانه در جنبه های دیگه یادمان ندادند و الان یک فرصتی است تا تولیدی های حوزه علمیه و علما روی این مسایل کار کنند.

وی با اشاره به روز جمعیت در هفته آینده افزود: مسئله جمعیت فوق العاده مسئله مهمی است همین چند شب پیش مقاله ای خواندم که نوشته بود ایران اگر با همین آمار جلو برود 29سال دیگر از لحاظ رشد جمعیت به صفر خواهد رسید .درود بر عشایر بختیاری و لر ما که حقوق و درامد آنچنانی نداشتند ولی پانزده و شانزده تا فرزند داشتند و حالا همان فرزند در شرکت و کارخانه به اندازه هفت پشتش سرمایه دارد ولی دو تا بچه دارد, اگر میخواهید سی سال دیگر همین داعشی ها و دیگران سرتان را نبرند باید مقوله تشیع که مقوله بنیادی امنیت ملی ماست را حفظ کنید.

خطیب نماز جمعه مسجدسلیمان با اشاره به هفته شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در بسیاری از عقبه های دشوار، نظام را به سلامت عبور دادو وظیفه آن هم تطبیق مصوبات مجلس با مذهب حقه اسلامی و تشیع و تطبیق با قانون اساسی و تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات است ,شورای نگهبان در همه کشورها هست ولی با نام های مختلف و بسیار مستبدانه نه مثل شورای نگهبان ما که همه آن ها امین و مومن و فقیه هستند .

وی در پایان اظهار داشت: اساس کار ما دین و مذهب است همه چیز ما اهل بیت و قرآن است که باید بر روی آنها پایدار باشیم. بنده به عنوان یک طلبه حقیر سال ها در همین تریبون اعلام کردم و باز هم می گویم که بنده و همه روحانیون عزیز ایل و تبارمان راهمان همان راه اسلام ودین داری است بنده برای حفظ این راه سالهاست که در هیچ عزل و نصبی دخالت نکرده و نخواهم کرد البته بعضی اوقات ناراحت می شوم که دینداران ما در ادارات اذیت می شوند .همین چند روز پیش هم رهبر معظم انقلاب ضمن حمایت قاطع از دولت و رییس جمهور توصیه کردند که نباید در پناه بعضی شعارها نیروهای مومن را کنار بگذاریم .

همه شاهد بودند که بنده در برنامه راز هرگز سیاه نمایی نکردم و هیچ مسئولی را زیر سوال نبردم بلکه از همه مسئولان شهر حمایت کردم تا بار دیگر باور کنند که من طلبه حقیر نوکر و برادر آنها هستم اما متقابلا بنده هم انتظاراتی دارم در حوزه مذهب و دین و مسجد کمک کبنند چون ما ردیف بودجه ای نداریم و حوزه های علمیه و دین و مذهب چشمشان به شماست گرچه بعضی ادارات کمک های خوبی می کنند ولی برخی هم با این که خیلی کمکشان می کنیم فقط وعده می دهند و بارها پیگیری می کنیم و نهایتا به نتیجه نمی رسد ثابت کردیم که ما دنبال صندلی نیستیم.

وی همچنین ازحجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز و مدیر حوزه های علمیه خوزستان که برای رسیدگی بیشتر به منطقه بختیاری در اندیکا حوزه علمیه بنا کردند و استعفا خود را از مدیریت حوزه ها دادند تا بیشتر از گذشته به حوزه دیانت و مذهب منطقه برسند تشکر کردند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=8220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. باسلام: خداوکیلی حاج آقا امینی یکی از بهترین امامان جمعه تاریخ مسجدسلیمان بودند و هستند و خواهند بود.

  2. باسلام: خداوکیلی حاج آقا امینی بهترین امام جمعه تاریخ مسجدسلیمان هستند.

  3. همین است ولاغیر
    درود خدابرروحانی شجاع ودلسوزشهرمان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.