• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
1

دکتر اسماعیل جلیلی: نرخ بیکاری در مسجدسلیمان نگران کننده است

  • کد خبر : 6972
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۸:۴۴

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ناتوانی در مدیریت وزیر نیرو باعث مشکلات عمده ای در وزارت مربوطه شده است و عدم مدیریت وزیر باعث شده تا چندین استان با یکدیگر دشمن شوند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان دکتراسماعیل جلیلی با بیان این که بیکاری یکی از مهم […]

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ناتوانی در مدیریت وزیر نیرو باعث مشکلات عمده ای در وزارت مربوطه شده است و عدم مدیریت وزیر باعث شده تا چندین استان با یکدیگر دشمن شوند.

به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان دکتراسماعیل جلیلی با بیان این که بیکاری یکی از مهم ترین مشکلات شهر مسجدسلیمان محسوب می شود، گفت: در حال حاضر طبق آمارهای ارائه شده نرخ بیکاری در شهر مسجدسلیمان بیش از 43 درصد است و این آمار زنگ خطر را برای مسئولان به صدا درآورده است.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما همه تلاشمان را کردیم تا موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه ایجاد اشتغال را برطرف کنیم. دکار اسماعیل جلیلی با بیان این که پروژه تولید آلومینیوم یکی دیگر از پروژه های مسجدسلیمان است که چندین سال مورد بی توجهی قرار گرفته و رها شده بود، افزود: بیش از دو سال است که پیگیر مسائل مرتبط با این پروژه هستیم تا موانع آن را نیز برطرف سازیم که خوشبختانه بخش مربوط به اخذ تسهیلات به پایان رسیده است و بخش مربوط به واگذاری زمین برای احداث نیز مراحل پایانی خود را بسر می برد که امیدواریم با همکاری مسئولان استانداری این مراحل نیز هرچه سریع تر انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور وزیر نفت مبنی بر احداث شهرک پتروشیمی در شهر مسجد سلیمان، گفت: با احداث این شهرک سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند در این شهرک سرمایه گذاری کنند و موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را در این شهر فراهم سازند. وی با بیان این که با توجه به حجم بیکاری که در شهر مسجدسلیمان و شهرستان های تابعه وجود دارد، نمی توان امیدوار بود که با بهره برداری این پروژه ها از حجم بیکاری در این شهرها کاسته شود، افزود: ما سه شهرستان دیگر از قبیل اندیکا،لالی و هفتکل را داریم که حجم سرمایه گذاری در آنها بسیار پایین است و برای بخش خصوصی سرمایه گذاری در این شهرستان ها صرفه اقتصادی ندارد و می طلبد شرکت های توسعه به کمک این شهرستان ها بیایند و در بخش های مختلف این شهرستان ها سرمایه گذاری کنند. جلیلی اضافه کرد: پیشنهاد ما به رئیس جمهور و وزیر صنعت معدن و تجارت این بوده که شرکت های توسعه را مکلف به سرمایه گذاری در این شهرستان ها کنند، با توجه به اینکه در بودجه سال 93 نیز منابعی برای این شرکت ها در نظر گرفته شده است که در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته سرمایه گذاری کنند، می توانند در این شهرها سرمایه گذاری لازم را انجام دهند.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های عظیم مسجد سلیمان در بخش کشاورزی، ادامه داد:یکی از مشکلات بخش کشاورزی در این شهر کمبود منابع آبی است و در این راستا متاسفانه وزیر نیرو تا امروز هنوز اجازه برداشت آب از دریاچه سد را نداده است که اگر این اتفاق عملیاتی شود و اراده وزارت نیرو برای رفع مشکل مردم در دستور کار قرار گیرد، می تواند بخش عمده ای از مشکلات شغلی را در سه شهرستان اندیکا، لالی و هفتکل برطرف سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امضا، نامه استیضاح وزیر نیرو توسط برخی از نمایندگان و تقدیم آن به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ناتوانی در مدیریت وزیر نیرو باعث مشکلات عمده ای در وزارت مربوطه شده است و عدم مدیریت وزیر باعث شده تا چندین استان با یکدیگر دشمن شوند. جلیلی افزود: دوگانگی موجود در رفتار وزیر نیرو باعث شده تا استان ها و نمایندگان به تقابل با یکدیگر بپردازند و از طرف دیگر تصمیم منطقی که باید گرفته می شد گرفته نمی شود،  ما قبل از اتخاذ تصمیم استیضاح چندین مرتبه با آقای وزیر نشست داشتیم و از وی سوال پرسیدیم، ما انتظار داریم که فردی که در مسند وزارت می نشیند خود را از تردید در تصمیم گیری رها کند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=6972

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. جناب دکتر “زنگ خطر” یا ” نگران کننده” مال موقعی است که نشانه هایی از شیوع بیکاری (قبل از شیوع آن) دیده شود نه الان که بیکاری گسترده شده و جوانهای بیگناه و نازنین مسجدسلیمان یکی پس از دیگری یا معتاد می شوند و یا خودکشی می کنند.

  2. مسجدسلیمان با 43 درصد بیکاری(این رقم دولتی است و احتمالا آمار بیکاری بیشتر است) بعد از یک شهر در کردستان و قبل از یک شهر در استان سیستان و بلوچستان رکورد دار است که  مردم این م دو شهرمرزی در آمدهای خاص خود را دارند اما مسجدسلیمان با اینهمه در آمد نفت و گاز و انرژی و عدم امکان  قاچاق کالا های مرزی در شرایط بسیار بدتری قرار دارد 

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.