رویش زاگرس/صادق مرادی: بلایی که سال هاست گریبان مان را در جاده اهواز- مسجدسلیمان رها نمی کند، این روزها در جاده مسجدسلیمان بازفت نازل شده است.
در هفته ای که گذشت مرگ دردناک یک زن و همسرش در نزدیکی تونل دلا، دل های ما رو اندوهگین و درد کهنه ما رو تازه کرد.
از آن جا که جاده مسجدسلیمان-بازفت-شهرکرد نزدیک ترین مسیر برای تردد مسافران شهرهای شمال و شرق خوزستان به استان های چهارمحال و بختیاری است و به جهت قرابت فرهنگی و خویشاوندی مردمان این دو استان، شاهد رشد روزافزون تردد مسافران از این مسیر هستیم و همین امر باعث افزایش مخاطرات جاده ای و نیاز به بهسازی و تقویت این جاده کرده است.
زیر ساخت های نامناسب و فاجعه آمیز، فقدان استانداردهای راهسازی، ریزش و رانش در بسیاری از نقاط، نبود علایم راهنمایی و رانندگی، کمبود امداد و نجات جاده ای در کنار ایمنی نامناسب خودروهای داخلی و خطای انسانی باعث وقوع فجایعی از این دست شده است.
حوزه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا جزو معدود نقاطی است که در میان جاده های دو طرفه، باریک و فاقد شانه خاکی محاصره شده است. مسیرهای مسجدسلیمان به هفتکل، مسجدسلیمان به شوشتر، مسجدسلیمان به ایذه و مسجدسلیمان به بازفت گواه این ادعا می باشد.
از سویی در مسیر مسجدسلیمان-بازفت- شهرکرد که یکی از جاده های مهم استان در کاهش بار جاده ناایمن ایذه به شهرکرد است، دو تونل یکی در حد فاصل مسجدسلیمان به اندیکا و دیگری تونل «هونی» در مسیر پر خطر تاراز در سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی شد اما به دلایل نامعلوم یا تعطیل شد یا به کندی در حال کار است. شرایط در قسمت چهارمحال و بختیاری این جاده هم چندان مطلوب نیست و تونل «گردنه چری» پس از ۹ سال هنوز به بهره برداری نرسیده و در منطقه بازفت هم رانش زمین عمده جاده را تحت تاثیر قرار داده است.
اغراق نیست اگر بگوییم بزرگ ترین اتفاق جاده سازی در مسجدسلیمان مربوط به سال ۱۳۷۷ و افتتاح تونل دلا بوده و پس از آن ما تغییر محسوسی در جاده های شهرستان ندیده ایم.
لذا در حالی که مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی وقت استان خوزستان در گفتگو با «ایرنا» بودجه ملی برای این دستگاه را ۳۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرده بود باید دید چه میزان از این اعتبار صرف راههای بحران زده مسجدسلیمان خواهد شد.
از این رو لازم است نماینده شهرستان و مدیران این دستگاه نهایت تلاش خود را معطوف به جذب و تخصیص منابع استانی و ملی مورد نیاز برای تکمیل مسیرهای شهرستان های چهارگانه مسجدسلیمان نمایند.
در پایان اما امیدواریم در دولت آقای دکتر پزشکیان، رویه تبعیض آمیز نسبت به مسیرهای مواصلاتی شهرستان های چهارگانه مسجدسلیمان مبدل به نگاه عادلانه در جهت رفع مشکلات این مسیرها و به خصوص مسیر بین استانی مسجدسلیمان-بازفت- شهرکرد شود.
زیرا آقای رییس جمهور! اگر این مهم اصلاح نشود ما قبیله ای خواهیم بود که نیمی از ما را جاده اهواز-مسجدسلیمان کشته است و نیمی دیگر را مسیر مسجدسلیمان-بازفت خواهد کشت…
جاده مسجدسلیمان-بازفت-شهرکرد نیازمند نگاه خاص رییس جمهور
رویش زاگرس/صادق مرادی: بلایی که سال هاست گریبان مان را در جاده اهواز- مسجدسلیمان رها نمی کند، این روزها در جاده مسجدسلیمان بازفت نازل شده است. در هفته ای که گذشت مرگ دردناک یک زن و همسرش در نزدیکی تونل دلا، دل های ما رو اندوهگین و درد کهنه ما رو تازه کرد. از آن […]
لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=65650
- ارسال توسط : سعيد مرادي
- منبع : رویش زاگرس
- 30022 بازدید
- 21 دیدگاه
سرمایه مسجدسلیمان را غارت و حاظر نبستن اندکی هزینه این شهر بکنن به نظرتون کشته شدن مردم این شهر کافی نیست
درود بر شما
مطالبه به حق و به درستی ابراز نموده اید.
آخرین پاراگراف رو باید با تمام احساس فهمید و انصافا باید با طلا نوشت.دستمریزاد به احساس ناب شما.
و صد البته که مسئولین در تمام خوزستان سالهای زیادیست که به صندلی مدیریت چمباته زده اند و بسیار نالایق ،نادان و فرسوده شده اند،نه درکی از زیر ساخت شهری دارند و نه احساسی از جریحه دار شدن قلب مردم پاک و نجیب زاگرس…..
ساخت تونل های مسیر مسجدسلیمان به بازفت در وهله اول مستلزم پیگیری مستمر نماینده محترم شهر مسجدسلیمان و در وهله دوم تزریق نقدینگی ملی میباشد. در غیر اینصورت پیشرفت خاصی در این کریدور اتفاق نخواهد افتاد.
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران همانطور که در امتداد هم وضعیت حمایت از شما را گذاشتم و ستاد شما برای من حکم صادر کرد
از شما مقام محترم خواهشمندم با سفر به مسجد سلیمان یا بدون سفر جاده های مرگ این شهرستان محروم را به جادهای زندگی تبدیل نمایید
موفق و پیروز و سربلند باشید انشالله
ارادتمند شما بیژن احمد فخرالدین
ضمن تشکر از برادر خوبم صادق مرادی عرض کنم که ای کاش مسئولین شهر ما به جای موضع گرفتن در قبال هم کمی هم به فکر شهر و مردم نجیب مسجدسلیمان باشند و پیگیر مطالبات بحق اونها منجمله جاده های مواصلاتی مسجدسلیمان به شهرستانهای اطراف بودند و بجای چسبیدن به صندلی ریاست کمی مشکلات رو از دریچه چشم مردم میدیدن.
ما خواهان پیگیری نماینده محترم در خصوص جاده مسجدسلیمان به اهواز و شهرکرد هستیم ما خواهان کار بزرگ و کلان هستیم جناب دکتر جباری وگرنه پیگیری مشکلات و کار کوچک از عهده همه بر میاد.
ما تقاضا داریم مسئولین شهر کارهایی در شان جایگاه و تاریخچه مسجدسلیمان انجام بدهند که باعث فخر و غرور ما بشود کمی هم به شهرهای اطراف نگاه کنید.
آقای رئیس جمهور به داد مردم مظلوم و محجوب شهر ما برسید فکری به حال جاده های مرگ بکنید خسته شدیم از بس تصاویر درگذشت جوانهای شهرمان را دیدیم.
همین پریر روز حدافاصل مرز دو استان بعد از تابلوهای دو استان در همین جاده پسر دایی بنده به علت نا ایمن بودن جاده تصادف کرد و از دستش دادیم متاسفانه😭
با سلام ما نمیدونیم این همه پول نفت از مسجدسلیمان دارن میبرن معلوم نیست کجا خرج میشه یا این که اندیکا شهر محرومی است و دارای دوسد بزرگه ودارن ب اسم مسجدسلیمان پولشو غارت خرج تهران و دیکر شهرها میکنن بهتر است به فکر این مردم بدبخت که سالیان سال دارن از این جاده عبور میکنن با بدبختی حتی دلا با این همه پیچ خم که داره با نصب گاردریل میشه جون این انسان های بدبخت زحمت کش نجات داد هرچند که بازهم مردم حقشونه تا نماینده دوتا شعار تو خالی میده همه سر میشکنن براش
ان شالله یکی از اولویت های دکتر جباری باشه
قابل توجه مسئولین محترم دو استان(خوزستان و چهارمحال و بختیاری ) لطفا کمی همت کنید و به فکر جان این مردم بیچاره باشید
ازانجاکه این مسیر یکی ازپررفت امدترین جاده هابین دواستان خوزستان وچهارمحال بختیاری میباشدروزانه شاهدتصادفات پی درپی ومرگ خیلی ازانسانهابی گناه هستیم و لی متاسفانه مسئولین هیچ گونه اقدامی دراین مورد انجام نمیدهند
حادثه تصادف اخیرکه اتفاق افتاده وباعث مرگ این عزیزان شده قبلا هم دوموردمشابه درهمین نقطه چنین حادثه ای رخ داده ولی متاسفانه هیچ گونه اقدامی صورت نگرفت اگرهمین نقطه تنهاگارد ریل داشت ویااینکه خاکریزبیشتری بود ازچنین حادثه ای جلوگیری میکرد
مسئولین صدای مردم رابشنوندبه این موضوعات مهم اهمیت بدهندبه فکرمردم محروم منطقه اندیکاباشند
متاسفانه مناطق بختیاری نشین همیشه محروم ومظلوم واقع شدند اگر جاده های اصفهان مشهد و تبریز و… را دیده باشید که چقدر به آنها رسیدگی میشه ولی توی مناطق بختیاری نشین دریغ از پر کردن یک چاله در جاده های اصلی
در واقع اینها جاده نیستن مسیر مرگ می باشند
دوتا سد بزرگ در اندیکا ومیجد سلیمان واقع شده که سالانه میلیاردها دلار پول از منابع آبی زاگرس درآمد دارند و در راستای مسولیتی اجتماعی حداقل جهت رفاه حال کارکنان خودشان حاضر به بهسازی جاده مسجدسلیمان اندیکا نمی باشند
منطقه توریستی شیمبار وتاراز وبازفت که کلا به فراموشی سپرده شده دریغ از احساس مسولیت
استاندار و فرماندار و نماینده
دراین حادثه چند روز پیش آیا کسی از مسولین باز خواست شد ویا پیگیری حداقلی انجام شد
فقط مردم سرگرم قرعه کشی ارابه های مرگ کردند و با قیمت نجومی به فروش می رسانند
ننگ بر مسول بی کفایت
درود به همه دوستان عزیر کاش گوش شنوائی باشد ، عجیب و جای تاسف فراوان دارد شهری با قدمت تاریخی و فرهنگی و دارای مردمانی با اصالت اینگونه در تگنا قرار گرفته اند و فریادرسی نیست تا به درد و مشکلات عدیده آنان توجه نماید ، نفتش را به غارت بردند ، آبش را نیز همچنین و مردمانش را به اسارت ، زندگی مردمانش را به تباهی کشاندند . ای کاش در اینهمه تنگناهای فرهنگی و اقتصادی جلو کشتار مردمانش را در جاده های غیر استاندارد و با پیچ و خم های فراوان و حطرناک و پر هزینه می گرفتند . جاده مسجدسلیمان به چهارمهال و بختیاری هز جهدخ های مواصلاتی کشور هست که نقش به سزائی در اقتصاد مردمان استانهای خوزستان و چهارمهال بختیاری دارد و با قرابتی که بین مردم این دو استان وجود دارد انتظار هست هرچه سریعتر این جاده با بروز ترین وسایل راهسازی به انجام برسد . انشاءا…
در اکثر استانها همیشه جادهای بین دو استان رو نگاه ویژه ای دارن اما متاسفانه جاده مسجدسلیمان به بازفت شهرکرد در حد یک جاده روستایی هم نیست با این همه منابع انرژی که مسجدسلیمان داره مردم توقع جادهای باکیفیتی دارن متاسفانه یک هفته پیش یک زن و شوهر از بستگانمان از دست دادیم در این جاده امیدوارم مسولان کاری کنن که دیگر شاهد چنین اتفاقات دلخراش نباشیم . تشکر از آقای مرادی بابت مطالبه گری
با سلام. لطفاً لطفاً این جاده را درست کنید دو سه روز پیش هم یه پژو واژگون شد و متاسفانه یک جوان فوت شد 😔😭
مسئولین ما بیشترین مسئولیتی که دارن بعد از نشستن بر صندلی خلافت بستن کمربند ایمنی است که هیچ وقت از اون صندلی جابجا نشوند.کو فریادرسی؟روزی چندنفر باید در جاده های مرگ شهرستانهای ایذه و مسجدسلیمان و اندیکا یا لالی باید فوت کنند تا شما فکری کنید؟گویا کمر به نابودی مردم بستن.خدایا دیگر از استوری مراسم تشعی و تدفین خسته شدیم خودت به فریاد ما برس
با سلام تمام جاده های ایران فاقد این استانداردها هستن تمام این جاده ها ساختشان به چند دهه میرسه متاسفانه مردم عوارض و مالیاتها را پرداختن میکنن ولی معلوم نیست این پولها کجا صرف میشه که هیچ آبادانی در کار نیست
تا وقتی یه مشت بی عرضه تو شهرستان مشغول به کار باشن و دنبال فساد مالی باشن مناطق بختیاری نشین همش پسرفت میکنه
خانواده های همین عزیزانی ک فوت کردن میرن از وزیر راه و شهر سازی شکایت میکنن اینجا هم نه تهران
سران مملکت همیشه از غیرت و ایستادگی ایل بختیاری سخن میگویند، اما بی خبر از وضعیت جاده های ما که جان خیلی از عزیزانمان را گرفته هستند و یا متاسفانه مسؤلین به فکر امنیت و جان مردم در این مسیر های پر خطر نیستند.
با عرض سلام و تشکر از مطلب بجای برادر خوبمان دکتر صادق مرادی
با توجه به اینکه این مسیر از حداقل استانداردهای ایمنی و امکانات جاده ای محروم است نیازمند نگاه و توجه کشوریست بخصوص در این دولت که از وجود یک وزیر انرژیک و با سواد (خانم دکتر فرزانه صادق) در زمینه تخصصی مورد نظر بهره مند است و البته عنایت نماینده محترم حوزه مهلا جناب آقای دکتر جباری که تا الان هم پیگبریهای جسورانه ای را انحام دادند را می طلبد، اختصاص بودجه مورد نیاز جهت اصلاح، ترمیم، بهسازی و البته پیگیریهای موثر و مفید در این زمینه، تقاضا و خواسته عمومی مردم بختیاری نشین خوزستان وچهارمحال و بختیاری می باشد، استدعا داریم مسئولین و دست اندرکاران مرتبط استانی و کشوری در این راستا تلاش و پیگیریهای لازم را بعمل آورند.
با تشکر