• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
1

ولنتاين، چهارشنبه بيست و يكم وارد بازار كتاب شد

  • کد خبر : 5851
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۶:۱۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سومين مجموعه شعر سعيد آژده با عنوان ولنتاين، چهارشنبه بيست و يكم وارد بازار كتاب شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از ايسنا اين شاعر با بيان اين خبر اظهار كرد: اين مجموعه شعر شامل 90 صفحه و 29 شعر است كه از سوي نشر بوتيمار […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سومين مجموعه شعر سعيد آژده با عنوان ولنتاين، چهارشنبه بيست و يكم وارد بازار كتاب شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از ايسنا اين شاعر با بيان اين خبر اظهار كرد: اين مجموعه شعر شامل 90 صفحه و 29 شعر است كه از سوي نشر بوتيمار با قيمت 6000 تومان منتشر شده است.

وي بيان كرد: اشعار اين مجموعه شعر حال و هواي عاشقانه و اجتماعي دارند كه شش سال پشت درهاي بسته مميزي ماند.اين شاعر، با بيان اين كه اين مجموعه شعر درباره 2 عاشق و معشوق بختياري به نام‌هاي عبدمحمد للري و خدابس است، گفت: در اين مجموعه شعر به جاي آن كه بخواهم به قيس و ليلا يا هملت و افيليا يا ديگر عاشق و معشوق‌ها بپردازم سعي كرده‌ام اين 2 عاشق و معشوق بختياري را به شعر معاصر معرفي كنم و با توجه به آموزه‌هايي كه نيماي بزرگ آموخته‌ام تلاش كرده‌ا‌م از فضاهاي محلي در اشعار استفاده كنم آن گونه كه ايشان از ري را، داروگ و غيره در اشعارش به كرات استفاده كرده است.

آژده خاطرنشان كرد: شعر ايران ظرفيت استفاده از مضامين تازه و بديع نو را دارا است و ما بايد اين گونه موارد محلي و فولكلور را به شعر معاصر ايران تزريق كنيم. او بيان كرد: شعر امروز ايران از اين سبك‌بازي‌ها خسته شده است. در شعر من محتوا و زبان در كنار هم هستند و با احترام به تمام بزرگان ادب ايران اعلام مي‌كنم كه شعر من ارادتي به آثار هيچ كسي ندارد و زبان شعري من زبان خودم است و تحت تأثير هيچ كسي نيست.

آژده خاطرنشان كرد: جايگاه عاشقانه در اين مجموعه شعر بارزترين نكته است كه متأسفانه در طي سال‌هاي اخير اين خلاء مخاطب امروز را در شعر ايران آزار داده است. او اظهار كرد: تمام اتفاقات اين مجموعه شعر براي شاعر حادث گشته است و اين شعرها كه شش سال مجوز چاپ نگرفتند از وضعيت وخيم و سكته‌اي خود يا همان كما خارج شدند و آمده‌اند تا بمانند و زندگي كنند. از سعيد آژده پيش از اين 2 مجموعه شعر با نام‌های «بوسه بر جنوب» و «ضمایر زهرا مشتري درچهارشنبه بیست ویکم» چاپ و منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. درود بر سعید آژده
    ایول بابا
    عبده ممد للری سیچه نمردی چهارشنبه بیست ویکم خوت گله بردی
    چهارشنبه بیست و یکم خوم گله بردم ار دونستوم ایمیره خوم جاس ایمردوم ………………..

  2. تبریک به سعید آژده برای کتاب شعر جدیدش!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.