• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11756اخبار امروز : 0
1

مدیرکل آمار و برنامه‌ریزی استانداری خوزستان: آمار بیکاری خوزستان 25.7 درصد است/ مسجدسلیمان رتبه نخست بیکاری

  • کد خبر : 5506
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸

مدیرکل آمار و برنامه‌ریزی استانداری خوزستان در ادامه به بیان آماری از نرخ بیکاری در شهرهای مختلف خوزستان پرداخت و گفت: مسجدسلیمان با 43 درصد بیکاری رتبه نخست را در این موضوع دارد. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سید لطف‌الله هاشمی در سیزدهمین جلسه کارگروه اشتغال خوزستان که در دفتر آموزش و پژوهش استانداری برگزار شد […]

مدیرکل آمار و برنامه‌ریزی استانداری خوزستان در ادامه به بیان آماری از نرخ بیکاری در شهرهای مختلف خوزستان پرداخت و گفت: مسجدسلیمان با 43 درصد بیکاری رتبه نخست را در این موضوع دارد.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سید لطف‌الله هاشمی در سیزدهمین جلسه کارگروه اشتغال خوزستان که در دفتر آموزش و پژوهش استانداری برگزار شد اظهار کرد: نرخ بیکاری در خوزستان 25.7 درصد است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وی افزود: بیشترین نرخ بیکاری در رده سنی 15 تا 22 سال است که جمعیت جوان استان خوزستان را تشکیل می‌دهند. مدیرکل آمار و برنامه‌ریزی استانداری خوزستان در ادامه به بیان آماری از نرخ بیکاری در شهرهای مختلف خوزستان پرداخت و گفت: مسجدسلیمان با 43 درصد بیکاری رتبه نخست را در این موضوع دارد.

وی بیان کرد: شهرستان لالی نیز با 12 درصد کمترین نرخ بیکاری در استان خوزستان را به خود اختصاص داد ولی این را نباید بدان معنا بدانیم که پایین بودن درصد بیکاری همتراز با رفاه بیشتر است. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با اینکه لالی از نظر نرخ بیکاری کمترین آمار را دارد ولی از نظر خط فقر جزو بد‌ترین شهرستان‌های استان خوزستان محسوب می‌شود. هاشمی در ادامه شهرستان‌هایی با نرخ بیکاری بالا در استان خوزستان را معرفی کرد و ادامه داد: باوی با 38 درصد بیکاری رتبه دوم را در این زمینه به خود اختصاص داد.

به گفته وی، شهرستان دشت آزادگان نیز پس از مسجدسلیمان و باوی، سومین شهرستان از لحاظ بالا بودن نرخ بیکاری در استان خوزستان است. مدیرکل آمار و برنامه‌ریزی استانداری خوزستان در ادامه آماری از کسانی که در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند ارائه کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: حدود 60.6 درصد از کسانی که در بخش کشاورزی استان خوزستان کار می‌کنند افرادی را تشکیل می‌دهند که بیسواد یا سواد دوره ابتدایی را دارند. وی بیان کرد: بخش کشاورزی استان خوزستان همچنین کمترین آمار را از نظر اشتغال افراد تحصیل کرده در دانشگاه‌ها در این بخش را به خود اختصاص داد. هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود در سیزدهمین جلسه کارگروه اشتغال خوزستان یادآور شد: نرخ اشتغال استان در سال 1391 از سال قبل از خود کاهش پنج درصدی داشته است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.