• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
0

عملیات اجرایی احداث موزه نفت مسجدسلیمان به زودی آغاز می شود

  • کد خبر : 5502
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۷:۱۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از شروع مجدد عملیات اجرایی موزه نفت مسجدسلیمان با دستور مستقیم وزیر نفت خبر داد . به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، مهندس ابراهیم پیرامون با اعلام این خبر […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از شروع مجدد عملیات اجرایی موزه نفت مسجدسلیمان با دستور مستقیم وزیر نفت خبر داد .

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، مهندس ابراهیم پیرامون با اعلام این خبر افزود: مهندس زنگنه وزیر محترم نفت طی دستور العملی بر احداث سه موزه در شهرهای تهران، آبادان و مسجدسلیمان تأکید نموده اند.

وی با اشاره به این که احداث پارک موزه نفت مسجدسلیمان یکی از پروژه هایی است که در گذشته توسط هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران مصوب شده بود افزود: به دلایل مختلفی اجرای این پروژه متوقف ماند ولی اینک با دستور وزیر نفت عملیات این پروژه مجدداً و پس از طی تشریفات قانونی آغاز خواهد شد.

مهندس پیرامون افزود: اجرای این پروژه در گذشته در اختیار مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بود ولی به منظور تسریع در اجرای این پروژه که یکی از خواسته ها و مطالبات عمومی است به دنبال آن هستیم تا مدیریت اجرایی این پروژه را به شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان منتقل نماییم.

لازم به ذکر است مسجدسلیمان که در سال 1287 خورشیدی با فوران و به ثمر رسیدن نخستین چاه نفت خاورمیانه تولدی دوباره یافت به واسطه ی اکتشاف نفت شاهد احداث بسیاری از تأسیسات و کارخانجات صنعت نفت بود که برای ایجاد پارک موزه نفت از این تأسیسات استفاده خواهد شد

نخستین چاه نفت خاورمیانه، کارخانه گوگرد سازی ، کارخانه تقطیر ، پالایشگاه بی بیان ، نخستین چاه پیچ و مهره ای گازی خاورمیانه ، نخستین نیروگاه تولید برق کشور ، چشمه های نفتی سی برنج از جمله تأسیساتی هستند که برای احداث پارک موزه نفت در مسجدسلیمان قرار است استفاده شوند .

یادآور می شود سالیانه صدهاتن از دانشجویان و گردشگران صنعتی و علاقمندان به تاریخچه صنعت در کشورمان جهت بازدید از این تأسیسات قدیمی که ورود صنعت و مدرنیته به کشورمان را در 105 سال پیش یادآوری می نماید از زادگاه نفت بازدید می نمایند و ایجاد این پارک موزه  به گردآوری اطلاعات و مستندات تاریخی و تسهیل در امر تحقیق و پژوهش دانشجویان و علاقمندان کمک شایانی می نماید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. امیدواریم هرچه زودتر این کار انجام بشه
    باید تجهیزات و تاسیسات قدیمی به همان شکل قبلی خود بازسازی بشوند و ماکت (مجسمه) کارکنان و کارگران خارجی و ایرانی در حال کار روی آن دستگاه ها، ساخته بشه و ضمنا” باید لباس و چهره کارگران مثل همان چیزی که در عکسهای قدیمی مسجدسلیمان دیده میشه ساخته بشه تا جنبه تاریخی اون حفظ بشه و جذابیت خاصی برای بازدیدکنندگان داشته باشه…

  2. وقتی همه ی ابنیه و نمادها یکی بعد از دیگری در حال ویرانی هستند و گاهی برخی از ابنیه مانند ورک شاپ ، مجموعه ی تفریحی ورزشی نفتون  که تاریخ نفت در مسجدسلیمان بوده اند تخریب شدند ، چه موزه ای ؟!! 

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.