• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مسجدسلیمان
ایجاد یک دانشگاه کارآفرینی در مسجدسلیمان از جمله نیازهای ضروری شهرستان است

  • کد خبر : 53828
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مسجدسلیمان</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>ایجاد یک دانشگاه کارآفرینی در مسجدسلیمان از جمله نیازهای ضروری شهرستان است</span>

در حال حاضر ۲۰ آموزشگاه در بخش خصوصی در بیش از ۸۰ حرفه در سطح شهرستان فعال هستند/ آمادگی برای برگزاری دوره های ارتقاء مهارت برای شاغلین همه دستگاه های اجرایی شهرستان/ ایجاد یک دانشگاه کارآفرینی در مسجدسلیمان از جمله نیازهای ضروری شهرستان است. رویش زاگرس: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مسجدسلیمان در […]

در حال حاضر ۲۰ آموزشگاه در بخش خصوصی در بیش از ۸۰ حرفه در سطح شهرستان فعال هستند/ آمادگی برای برگزاری دوره های ارتقاء مهارت برای شاغلین همه دستگاه های اجرایی شهرستان/ ایجاد یک دانشگاه کارآفرینی در مسجدسلیمان از جمله نیازهای ضروری شهرستان است.

رویش زاگرس: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مسجدسلیمان در گفتگو با جمعی از اصحاب رسانه این شهرستان گفت: رسالت اصلی فنی و حرفه ای آموزش افراد جویای کار جهت کسب مهارت های لازم با اجرای دوره های کوتا مدت و بلند مدت می باشد که در بیش از ۱۰۰ کارگاه ثابت و سیار درشهرستان دایر می باشند، وی با بیان این که دنیای مشاغل و حرفه‌ها بر خلاف گذشته با سرعتی باور نکردنی در حال تغییر است و این تعامل همه دستگاه های اجرایی را در جهت ترویج مهارت آموزی می طلبد.

به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس جهانگیر یوسفی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مسجدسلیمان در نشست با جمعی از اصحاب رسانه با تبریک فرا رسیدن نوروز و قدردانی از تلاش خبرنگاران از آمادگی این مرکز برای برگزاری دوره های ارتقاء مهارت برای شاغلین همه دستگاه های اجرایی شهرستان خبر داد و تصریح کرد: بنیادی ترین و مهمترین عامل تأثیر گذار در فرایند تغییر نگرش به مقوله مهارت آموزی و کار، ارزش گذاری به جایگاه کار و کارآفرینی در کشور است و در دنیای پر تلاطم امروزی با افکار مختلف داشتن مهارت به هر مدرک دیگری ارجعیت داشته و نقش و منزلت آموزش های فنی و حرفه ای بیشتر از پیش است به گونه ای که باید برنامه های جامعه را حول محور مهارت آموزی تدوین کرد تا این گونه جامعه به طرف رونق و توسعه اقتصادی پیش رود. وی افزود: از آنجایی که فنی و حرفه ای بصورت مستقیم با نسل جوان و افراد جویای کار و فارغ التحصیلان سر و کار دارد لذا این مقوله از اهمیت بسزایی در جامعه برخوردار است. علاوه بر این ایجاد یک دانشگاه کارآفرینی در مسجدسلیمان از جمله نیازهای ضروری شهرستان است.

این کارگاه ها در رشته هایی همچون جوشکاری، برق، تأسیسات کشاورزی،دام پروری سبک و سنگین طیور، شیلات، صنایع چوپ، صنایع فلز، صنایع غذایی، عمران، مکانیک، جوش آرگون، بهداشت و ایمنی، فرش،نان،امدادگر حوادث، کمکهای اولیه،فرهنگ وهنر و رشته های خدماتی… با تجهیزات ثابت وسیار دایر هستند. همچنین تلاش ما بهره گیری از نیروهای تحصیل کرده ی شرکای آموزشی در نهادهای مختلف بعنوان مربی پایور و علاقه مند به همکاری تحقق یافته است.

رییس مرکز فنی و حرفه ای خاطرنشان ساخت: طی یکسال اخیر بیش از۱۵۰۰ نفر در مرکز برادران و خواهران طی ۱۹۰ دوره دراین مرکز آموزش های لازم را فرا گرفته اند. همچنین طی تفاهم نامه های مشترک با برخی نهادها، از جمله کمیته امداد، بنیاد برکت ،سپاه و صنعت و معدن برنامه هایی در راستای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار عملیاتی شده است(و بیش از چند صد نفر اشتغال یافته اند).

رئیس مرکز فنی و حرفه ای مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: برطرف کردن مشکلات و موانع تشکیل پرونده کارگران و ارائه راهکارهای کاربردی برای برخورداری این قشر از بیمه تامین اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است که در همین راستا بیش از ۱۵۰۰ نفر از کارگران ساختمانی تاکنون بیمه شده اند.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دنبال مشاغل جدید در مسجدسلیمان هستیم. مشاغلی که در شهرستان وجود ندارند و همشهریان مجبورند به شهرهای دیگر مراجعه کنند…

وی با اشاره به این که مرکز فنی و حرفه ای مسجدسلیمان به عنوان سومین مرکز دپارتمان کسب و کارهای کوچک در سطح استان قرار گرفته افزود: آموزش های مرتبط با این کسب و کارها از سال آتی آغاز می شود. ضمن این که چشم انداز این مرکز در سال پیش رو ظرفیت سازی برای مشاغل جدید خواهد بود و همواره در تلاش بوده ایم که در شغل های اشباع شده تمرکز کمتری داشته باشیم.

یوسفی بیان داشت: در حال حاضر ۲۰ آموزشگاه در بخش خصوصی در بیش از ۸۰ حرفه در سطح شهرستان فعال هستند که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال ایفاد می نمایند، وسالیانه بیش از هزاران کارآموز را آموزش و روانه بازار کار می نمایند که انشاالله در سال جدید ۵ تا ۱۰ آموزشگاه به آنان افزوده می شود. علاوه بر این ،خروجی آموزشگاهها نیز مبتنی بر سند توسعه مهارت و اشتغال در مسجدسلیمان است. همچنین در سال جاری بیش از ۶۰۰۰ آزمون کتبی و عملی از متقاضیان بعمل امده است.

رئییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مسجدسلیمان همچنین اظهار داشت: در حوزه استاد و شاگردی نیز حدود ۲۰۰نفر به کارگاههای مورد نظر معرفی شده که عمده نفرات پس از خاتمه دوره آموزشی و آزمون های لازم در بازار کار جذب شده اند. در زمینه قالیبافی نیز کارهای خوبی صورت گرفته که با دعوت نماینده محترم چندین شرکت نیز جهت ایجاد اشتغال در این صنعت شروع به فعالیت نموده اند که بیش از چند صد نفر دراین زمینه مشغول ب فعالیت می باشند.

وی با اشاره به این موضوع که با همکاری سایر اصناف شهرستان به ندرت متقاضی کسب مهارت بوده که با حضور و مراجعه به مرکز فنی و حرفه ای توسط مجموعه مورد پوشش قرار نگرفته باشد تصریح کرد: برنامه ما در سال آتی استمرار اجرای بسته مهارتی در شهرستان است تا همزمان با مهارت آموزشی مراجعین در یک رشته، همزمان در رشته های مکمل نیز مهارت های لازم را کسب نمایند.

یوسفی تلاش برای هدایت و فراگیر کردن هرچه بیشتر آموزش‌ها در سطوح مختلف و همچنین فعالیت گسترده برای ارتقای جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از جمله  برنامه های سال آینده عنوان کرد و گفت: قطعاً همه همکاران بنده در مرکز فنی و حرفه ایی شهرستان همچون گذشته در رسیدن به این اهداف کوشا خواهند بود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=53828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.