• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
1

مشروح دومین همایش ملی ایران جغرافیای مهربانی +تصاویر

  • کد خبر : 53497
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴

 رویش زاگرس: حجت الاسلام علی قندعلی  رئیس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان  و اندیکا  در مصاحبه ای با پایگاه خبری رویش زاگرس  گزارشی از روند اجرایی همایش ملی ایران جغرافیلی مهربانی در شهرستان اندیکا ارائه داد. حجت الاسلام قندعلی اظهار کرد: با دعوت  دکتر ورناصری نماینده مردم شهرهای مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای […]

 رویش زاگرس: حجت الاسلام علی قندعلی  رئیس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان  و اندیکا  در مصاحبه ای با پایگاه خبری رویش زاگرس  گزارشی از روند اجرایی همایش ملی ایران جغرافیلی مهربانی در شهرستان اندیکا ارائه داد.

حجت الاسلام قندعلی اظهار کرد: با دعوت  دکتر ورناصری نماینده مردم شهرهای مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی  این همایش ملی توسط رادیو فرهنگ و با حضور خیرینی از سراسر کشور در شهرستان اندیکا برگزار شد.

دبیر اجرایی و فرهنگی این همایش بیان کرد: این همایش در دو نوبت صبح و عصر در روز پنجشنبه ۱۲ اسفند ماه جاری در محل یادمان شهدای گمنام شهرستان اندیکا برگزار شد.

 رییس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان افزود: دعوت شوندگان این همایش بزرگ جمع کثیری از ورزشکاران، هنرمندان، مسئولان ارشد کشوری و استانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از خیرین موسسات مدرسه ساز، بیماران صعب العلاج و خیرین فرهنگی مختلف از اقصی نقاط ایران اسلامی بودند.

قندعلی افزود: این همایش اهداف مهمی را برای توسعه زیرساخت‌های مختلف فرهنگی و عمرانی و کمک رسانی به منظور حمایت از طرح‌های عام المنفعه و اشتغالزایی در طول سال به دنبال داشت که بسیاری از اهداف در نطر گرفته شد با ایجاد توافقنامه بین ادارات کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر، آموزش و پرورش و سایر نهادهای فرهنگی در حاشیه همایش محقق گردید.

در این‌ همای ملی دکتر حبیبی رئیس رادیو فرهنگ به تشریح اهداف رسانه ملی و نقش رسانه ملی در بازتاب مشکلات شهرستان اندیکا اشار کرد. همچنین دکتر ورناصری با حضور در جمع خیرین و قرائت پیام  دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی  از تلاش گسترده جهت برگزاری این همایش  و اهداف کمی و کیفی این برنامه سخن گفت.

ورناصری به برگزاری جلسات مختلف طی هفته های آتی در تهران با خیرین اشاره کرد و ازحضور مسئولین موسات خیریه کلان سطح کشور در این نشست تجلیل کرد.

در ادامه آیت الله موسوی فرد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز با حضور در فرمانداری شهرستان اندیکا از زحمات تلاشگران عرصه خیرات و مبرات بخصوص خیرین که از مرکز در این نشست حضور یافتند تجلیل و خواستار توجه  خیرین محترم به مقوله ی  آموزش مهارت کسب و کار در بین جوانان و افراد نیازمند شد.

حجت الاسلام قندعلی در پایان با اشاره به رایزنی فرهنگی با صدا و سیما و نیاز مبرم به راه اندازی سه سینما سیار و همچنین ثبت آثار و تاریخ شفاهی ایل بختیاری و ساخت مستند های مختلف در خصوص بزرگان بختیاری با مشارکت صدا و سیما تاکید کرد.

در این‌نشست با حضور رئیس رادیو فرهنگ‌ و مسئولین با اهداء لوح و نشان یادبود از خیرین کشور که با حضور خود التیام بخش آلام مردم بودند تجلیل و لوح بیانات ارزشمند  مقام معظم رهبری به سازمان تبلیغات اسلامی اهداء گردید .

بیانات معظم له در این لوح که به مناسبت نکوداشت مقام شیرعلیمردان ارائه شده است بدین شرح است؛

*بختیاریها و عموماً لرها – که در مناطق وسیعی از کشور حضور دارند و زندگی میکنند – جزو بهترین و باوفاترین اقوام ایرانی بودند. البتّه یکی از امتیازات کشور ما، تنوع اقوام و قومیّتها و مانند اینها است؛ و الحمدلله همه هم همین‌جورند، یعنی انسان وقتی نگاه میکند، اقوام مختلف ایرانی با هم همبستگی و چسبندگی و ارتباط و اتّصال و توادُد به معنای واقعی دارند؛ در طول تاریخ هم همین‌جور بوده، زمان ما هم بحمدالله به‌طور کامل همین‌جور است. خب، هر قومی خصوصیّتی دارند؛ ما بختیاریها و لرها را به صداقت، به صفا، به شجاعت، به غیرت شناختیم. اینها در قبال عقاید اسلامی و عقاید مذهبی و عقاید تشیّع، بسیار پایدار و دارای پافشاری و پایمردی بودند در طول زمان، و زمان خود ما هم همین محسوس بوده و این را دیدیم. به سادات چقدر احترام میگذارند، به خاندان پیغمبر چقدر احترام میگذارند، به طور مطلق به روحانیون چقدر احترام میگذارند

حجت الاسلام قندعلی در پایان از زحمات قابل توجه برگزار کنندگان همایش ایران جغرافیای مهربانی بخصوص مردم سلحشور و شهید پرور اندیکا، گروه های مردمی ،رئیس رادیو فرهنگ، نماینده مردم در مجلس، مسئولین  محلی، امام‌جمعه ، فرماندار  و معاونت فرمانداری، حراست فرمانداری، بخشداران هر سه بخش ، شهرداری های منطقه،آموزش و پرورش و آموزش عشایر،میراث فرهنگی، کمیته امداد و بهزیستی، سد و نیروگاه شهید عباسپور و گدار لندر، نیروی انتظامی ،بسیج و سپاه ناحیه،شبکه بهداشت، منابع طبیعی،محیط زیست، تبلیغات اسلامی، اداره ارشاد، تعاونی روستایی ، اداره برق، شرکت بهره برداری نفت، فنی و حرفه ای، مسئولین دفتر نماینده در اندیکا و  شهرستانها، امور عشایر، دهیاران عزیز و آحاد مسئولینی و عزیزانی که بصورت گمنام و شبانه روزی جهت برپایی این نشست همت جانانه  کردند و احیانا نامی از آنان برده نشد تقدیر و تجلیل کرد.

لازم به ذکر است  این همایش توسط صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پوشش داده شد و از شبکه‌های ملی  به صورت زنده پخش گردید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=53497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. سلام و خداقوت به استادحجت الاسلام قندعلی روحانی معظم و سفیر مهربانی و همدلی و شبکه خبری رویش زاگرس فرزند خلف مسجدسلیمان جناب سعید مرادی هردو از دلسوزان جامعه مهدوی و ولایی هستند
    درپناه خدا سلامت و پیروز باشید .
    ان شاءالله
    برادر شما ابراهیم ایزدیان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.