• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 2
2

مراسم شب شهادت امام موسی کاظم (ع) در امام زادگان هفت شهیدان برگزار شد + تصاویر

  • کد خبر : 53383
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
مراسم شب شهادت امام موسی کاظم (ع) در امام زادگان هفت شهیدان برگزار شد + تصاویر

رویش زاگرس: مراسم شب شهادت امام موسی کاظم (ع) در امام زادگان هفت شهیدان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس این مراسم با حضور اقشار مختلف  مردم  همچنین حجت الاسلام سید احمدی امام جمعه مسجدسلیمان، حجت الاسلام گرمسیری امام جمعه لالی، آیت الله حسن زاده از اساتید حوزه علمیه، دکتر محمد پاکدل فرماندار، […]

رویش زاگرس: مراسم شب شهادت امام موسی کاظم (ع) در امام زادگان هفت شهیدان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس این مراسم با حضور اقشار مختلف  مردم  همچنین حجت الاسلام سید احمدی امام جمعه مسجدسلیمان، حجت الاسلام گرمسیری امام جمعه لالی، آیت الله حسن زاده از اساتید حوزه علمیه، دکتر محمد پاکدل فرماندار، ائمه جمعه و جماعات شهرهای لالی و مسجدسلیمان، نیروهای نظامی و امنیتی، مدیران ادارات و… برگزار شد.

حجت الاسلام حسن زاده به عنوان سخنران این مراسم از ویژگی ‏های اخلاقی امام موسی کاظم(ع) سخن به میان آورد و گفت: یکی از بارزترین وی‍ژگی ‏های آن حضرت تسلط کامل بر نفس و فروبردن خشم و غضب بود، به همین خاطر به «کاظم» یعنی فروبرنده خشم مشهور بودند.

حجت الاسلام سید احمدی نیز با تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری این مراسم گفت: برنامه عزاداری و سوگواری حضرت باب الحوائج امام موسی کاظم (ع) حدود ۵۰ سال است که هر ساله در شب شهادت این امام در این مکان برگزار می شود و حدود چند سال است که توسط صدا و سیمای مرکز خوزستان به صورت مستقیم پخش می شود. وی گفت: باید تشکر کرد از آیت الله موسوی جزایری که همه  ساله در این مراسم حضور داشتند و در استمرار این مراسم نقش اساسی ایفاء کردند همچنین جا دارد از زحمات حجت الاسلام امینی و حجت الاسلام حاجتی برای تداوم و استمرار این مراسم طی تمام این سال ها و تمامی ادارات، ارگان ها و عوامل اجرایی این مراسم همچون دفتر امام جمعه، اداره اوقاف و امور خیریه، شرکت بهره برداری نفت و گاز، شرکت پتروشیمی، دهیاری هفت شهیدان و مسجد جامع چشمه علی نیز تشکر قدردانی نمایم.

 لازم به ذکر است: روستای هفت شهیدان با مساحت حدود ۹۴۰۲ هکتار، در بخش مرکزی شهرستان مسجدسلیمان، قرار دارد. این روستا در نزدیکی شهرستان مسجدسلیمان و همچنین شهرستان لالی واقع شده‌است. مردم این منطقه از ایل بختیاری می‌باشند. جاده‌های دسترسی به منطقه هفت شهیدان، شامل: جاده آسفالته مسجدسلیمان-اهواز، جاده آسفالته مسجدسلیمان-لالی، جاده  سلطان آباد، جاده قبله‌ای، جاده  شاهزاده عبدالله و شمس آباد می‌شود. امامزاده‌ای که در روستای هفت شهیدان قرار دارد، مربوط به؛ سادات تلغر می‌باشد، که هفت نفر بودند و نسبت شان به امام موسی کاظم (ع) می رسد. این ۷ شهید، شامل پنج مرد و دو زن بودند. محل این امامزاده، در روستای هفت شهیدان، واقع شده‌است که با همت بیشتر مسئولین می تواند یکی از جاذبه های گردشگری مذهبی در این منطقه باشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=53383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.