• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

همراه با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان (17)
گفتگو با عیسی رضایی (ایلا) پیشکسوت ورزش مسجدسلیمان

  • کد خبر : 53371
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>همراه با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان (17) </span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>گفتگو با عیسی رضایی (ایلا) پیشکسوت ورزش مسجدسلیمان</span>

احترام به پیشکسوت در ورزش پهلوانی و قهرمانی یکی از سنت های خوب ایرانیان بوده که متاسفانه امروز با جابجایی تعصب و پول در سطح اول ورزش حرفه ای، به فراموشی سپرده شده است. متاسفانه گویا پیشکسوتان زمانی برای ما مهم می شوند که خدای نکرده بیمار شده و روی تخت بیمارستان بستری می شوند. […]

احترام به پیشکسوت در ورزش پهلوانی و قهرمانی یکی از سنت های خوب ایرانیان بوده که متاسفانه امروز با جابجایی تعصب و پول در سطح اول ورزش حرفه ای، به فراموشی سپرده شده است. متاسفانه گویا پیشکسوتان زمانی برای ما مهم می شوند که خدای نکرده بیمار شده و روی تخت بیمارستان بستری می شوند. اگر چه در بیشتر مواقع از بعضی ها حتی وقتی روی تخت بیمارستان هستند نیز خبری نمی گیریم و تنها پس از مرگ شان به یک جمله “روحش شاد و یادش گرامی” بسنده می کنیم…

پایگاه خبری رویش زاگرس مدتی ست به صورت هفتگی گفتگو با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان را در رشته های مختلف آغاز کرده است که در این راه قهرمان و رکوردار ارزنده کشورمان حسین عالی محمدی به عنوان همکار ما زحمت تهیه این گفتگوها را بر عهده خواهد داشت. عالی محمدی در قسمت هفدهم این سلسله گفتگوها به سراغ عیسی رضایی(ایلا) پیشکسوت ورزش مسجدسلیمان رفته است که می خوانید:

لطفاًخودتان را معرفی کنید؟

عیسی رضایی (ایلا) هستم متولد سال ۱۳۳۵ شهرستان لالی، دوران ورزشی ما در زمین های خاکی دبیرستان سینا شروع شد با دبیرانی چون اصغر سلطانی، زنده یاد شعبان حبیبی و استادم صیدال سرقلی.

در چه تیم هایی بازی کردید و چه افتخاراتی کسب نمودید؟

از سال حدودا ۵۳ تا ۵۷ در تمام رده های سنی برای تیم دارایی مسجدسلیمان بازی کردم. و با این تیم قهرمان باشگاه های مسجدسلیمان شدم همچنین با تیم دبیرستان سینا قهرمان آموزشگاه های مسجدسلیمان در دهه ۵۰ شدم. به نوعی می شود گفت تیم دبیرستان سینا با چند تغییر تیم دارایی می شد و در اصل پایه و اساس تیم دارایی دبیرستان سینا بود. در سال های ۵۵ و ۵۶ قهرمان دو میدانی ۵ هزار متر و یکبار هم در استادیوم قهرمان ۱۵۰۰ متر آموزشگاهها شدم.

تفاوت های دیروز و امروز ورزش را در چه می دانید؟

در گذشته ورزشکاران با عشق و علاقه در زمین های خاکی با تعصب خاصی بازی می کردند و آموزشگاه ها به کار بازیکن سازی مشغول بودند و تحویل تیم ها می دادند اما متاسفانه امروز همه چیز تغییر کره است و پول جای همه چیز را گرفته و دیگرخبری از مربی های سازنده و دلسوز نیست.

الگوی یا الگوهای ورزشی شما چه کسانی بودند؟

اکثر بازیکنان گذشته الگو بودند و در زمان خودشان بهترین. اسم نمی آورم که کسی دلخور نشود. ببه اعتقاد من هر کدام از بازیکنان قدیم اگر الان بازی می کردند فیکس تیم ملی بودند.

مهمترین مشکلات حال حاضر ورزش مسجدسلیمان؟

به نظر من یکدست نبودن مسئولین شهر در همه موارد بخصوص ورزش مهمترین مشکل حال حاضر مسجدسلیمان است.

سخت ترین رقیبان شما در زمین ورزش چه کسانی بودند؟

در رده باشگاهی  تیم های نفتون، شاهین و آزادگان و در رده آموزشگاه ها ۲۵ شهریور و امیر کبیر

بهترین گلی که در دوران بازیگری به ثمر رسانده اید بخاطر دارید؟ چگونه و به چه تیمی؟

در زمین چهاربیشه با تیم قدس بازی داشتیم . یک بر صفر عقب بودیم دقیقه نود پشت هیجده قدم با پای چپ دروازه را باز کردم بازی مساوی شد در نهایت بردیم و رفتیم فینال.

حرف آخر:

به مسئولین توصیه می کنم برای رضای خداوند برای مردم کار کنید. اگر چه تا زمانی که مسئولین با لابی گری نمایندگان به کار گمارده می شوند نباید هیچ انتظاری از آنان داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=53371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با سلام و درود به عیسی عزیز هرجا هست سلامت و موفق باشد طرح بسیار جالب است لطفا این کار را ادامه دهید و از دیگر پیش کسوت ها دعوت کنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.