• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 3
1

امام جمعه مسجدسليمان خطاب به مسئولين و سياسيون شهرستان: اختلاف همه جا هست، رقابت منفي نكنيم/ در كنار هم پيش برويم

  • کد خبر : 5333
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۶

در سفر رئیس جمهور نسبت به مسجدسليمان هم نگاه ویژه ای شد. در باب دو پروزه مهم پتروشیمی و آلومینیوم سازی گام اساسی برداشته شد/ همین جا از رئیس جمهور و هیئت دولت و نماینده شهرمان تشکر و تقدیر می کنم/ در سفر رئیس جمهور همین که پذیرفتند برای سهم دو در صد از فروش […]

در سفر رئیس جمهور نسبت به مسجدسليمان هم نگاه ویژه ای شد. در باب دو پروزه مهم پتروشیمی و آلومینیوم سازی گام اساسی برداشته شد/ همین جا از رئیس جمهور و هیئت دولت و نماینده شهرمان تشکر و تقدیر می کنم/ در سفر رئیس جمهور همین که پذیرفتند برای سهم دو در صد از فروش نفت به خوزستان لایحه ای تدوین و به مجلس بدهند ممنون هستیم/ مثل همیشه خطاب به همه مدیران، فرهنگیان، نخبگان، سیاسیون عرض می کنم ، داريم راه را خوب می رویم. به این همدلی و هم گرائی دامن بزنیم، دست برادری به همدیگر بدهیم، اختلاف همه جا هست، اینجا هم هست،حوصله هایمان را زیادتر کنیم، خشم خود را فرو خوریم، رقابت منفی نکنیم، کار را فقط به نام خود یا نام دیگری تمام نکنیم. همه با همدیگر و در کنار هم دیگر به پیش برویم.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ عزت الله قاسمی: حجت السلام والمسلمین امینی امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان در خطبه های نمازجمعه مورخه:۴/۱۱/۱۳۹۲ با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مهمانان خارجی شرکت کننده در هفته وحدت گفتند: مقام معظم رهبری با سوق دادن فرمایشاتشان به سمت تکفیری ها ( با پول بعضی از این کشورهای اسلامی که بنده به صراط عرض می کنم پول عربستان و قطر با نیروهايی از کشورهای افغانستان و پاکستان و بعضی از کشورهای آفریقائی و آموزش در بعضی از کشورهای اسلامی از جمله ترکیه و با سیاست و تدبیر استکبار می بینید که چه بلايی را چند سالی است که به جان مسلمانان انداخته اند). ایشان ادامه دادند: رهبری عزیز انقلاب این قدر دقیق و همه کس فهم و متواضعانه فرمایش کردند که اگر این تکفیری ها فقط ما را تکفیر می کردند قابل تحمل بود،  مثلا” بگویند که همه کافرند، یک میلیارد مسلمان کافرند الی ما. ما باز هم تحمل می کردیم  اما آنچه مسئله را غیر قابل تحمل کرده این است که ما را می کشند. یعنی بحث مسئله سیاسی و اجتماعی ندارد. بلکه کشتاری است که ایجاد کرده اند و ما در روزنامه ها و سایت ها می خوانیم و می بینیم که چه جنایت هايی را انجام می دهند و حقیقتا” فوق تصور من و شما است کارهايی را که در سوریه انجام می دهند. لذا رهبری فرمودند که نخبگان وظیفه مهمی بر دوششان است. بزرگان حوزوی و دانشگاهی در سراسر جهان اسلام باید بدانند که هدف دشمن کجاست.  دشمن دارد می بیند که قرآن زنده است مسلمانان حیاط مجدد پیدا کرده اند با محوریت کشور ایران با پیشرفت های عجیب و عظیم علمی در حوزه های مختلف. هسته ای، نانو. هوا فضاء،.بیو تکنولوژی و خیلی از صنعت های دیگر با رتبه های بالا در دنیا. زیر ساخت پیشرفت در دنیا اکنون علم و فکر است. ملت سربلند ایران به این فکر و علم دست پیدا کرده است و جزء ده کشور بزرگ علمی دنیا شده ایم.

دشمن دارد می بیند پیشرفت اسلامی ایرانی روز به روز دارد چشم گیرتر می شود هدف اصلی آن ها کشور ما و مکتب ما می باشد. دشمن هراسان است می بیند که ورق دارد برمی گردد. دو جبهه کاملا” متضاد حق و باطل تشکیل شده است. با جرئت و بدون مبالغه و با غرور به عنوان یک مسلمان ایرانی عرض می کنم که در معادلات جهانی چین و روسیه هم پشت سر ما پناه گرفته اند. نُک پیکان ایران است.  چین و روسیه که نام و آوازه شان دنیا را پرکرده در پناه ایران می آیند و چند کلمه حرف می زنند. ایران آن قدر مهم و قدرتمند شده که در مواجهه با او متحیر و سرگردانند. در همین هفته گذشته یک بار دیگر آبروی دشمن رفت. در ژنو دو (که بحث فیصله دادن به مقوله پر بحران سوریه است) از طرف دبیر کل سازمان ملل، ایران را هم طی بیانیه ای دعوت کردند به این کنفرانس که یکی دو روز بعد بیانیه دادند ايران نباشد و نیاید. آن ها مطمئن باشند که شش ميلیارد آدمی که پیگیر خبرهای دنیا هستند می دانند که نبود ما نمود بیشتری داشته از بودن ما در این کنفرانس.

نماينده ولی فقیه و امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه با اشاره به سفر ریاست جمهوري به استان خوزستان گفتند: در اولین سفر استانی رئیس جمهور به استان خوزستان همین که پذیرفتند که لایحه ای تدوین کنند و به مجلس شورای اسلامی بدهند برای سهم دو در صد از فروش نفت به خوزستان ما ممنون هستیم. و همین مقدار که قول دادند طرح محوری به بار نشستن حدود هفت هزار هکتار زمین کشاورزی که از منویات سفر مقام معظم رهبری به خوزستان در هفده سال پیش را اجرائی کنند خوشحال هستیم . البته امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خصوص ۱۸ نماینده استانمان و به ویژه نماینده محترم شهرمان و شهرهای منظقه دنبال این لایحه را بگیرند حداقل برای یک پروسه پنج ساله یا ده ساله و باید در مجلس بپذیرند که خوزستان خون گرم با عاطفه که نفت و گاز و آب کارونش را سال های متمادی در اختیار استان های دیگر قرار داده حالا این دو در صد برای برطرف کردن مشکلات جدی و زیاد استان خوزستان لازم و ضروری است. البته در سفر رئیس جمهور نسبت به شهرما هم نگاه ویژه ای شده. در باب دو پروزه مهم پتروشیمی و آلومینیوم سازی گام اساسی برداشته شد به فضل خداوند مصوب سفر رئیس جمهور شد. همینجا از رئیس جمهور و هیئت دولت و نماینده شهرمان تشکر و تقدیر می کنم. همه و همه مایه گذاشتند.اما یکی از این موارد را که دوست دارم عنوان کنم حمایت نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان از شهرستان مان در نشست هیئت دولت در آبادان می باشد. الحمدلله پتروشیمی از آب و گل عبور کرد، زمین هایش تصویب شد. سند زمین ها را به آن ها دادند وام های بانکی چه از بانک مرکزی و همچنین از چین تصویب شد.

در هفته گذشته نفس راحتی کشیدیم برای دغدغه اصلی مان که موج بیکاری جوانان در خانه می باشد. الحمدلله یک کارخانه بزرگ با ظرفیت بالای اشتغال برای مسجدسلیمان سندخورد. به فضل خداوند مانده آلومنیوم سازی که البته باخبریم وام های بانکی آن هم به لطف خدا برقرار شده. مانده زمین هایش که تخصیص بدهند. با این مصوبه ای که در سفر ریاست جمهوری تصویب شد دیگر می شود به لطف خدا با قطعیت گفت از خوان هفتم آلومينیوم سازی عبور کردیم. چون یک دغدغه ای داشتیم و می ترسیدیم که این کارخانه از دست برود. به لطف خدا از این پریشان خاطری گذشتیم. مدیر عامل این کارخانه طی تماسی به ما گفتند که اگر آیت الله جزایری در گوشی به رئیس جمهور موضوع مشکلات این کارخانه را بگویند گشایشی خواهدشد. ما هم موضوع را انتقال دادیم. آیت الله جزایری هم نه درگوشی بلکه خیلی شفاف و در جلسه هیئت دولت در آبادان از جوانان بیکار این منطقه دفاع کردند. و از شهر مظلوم مسجدسلیمان حرف زدند.

حجت السلام امینی در ادامه عنوان داشتند: مثل همیشه خطاب به همه سروران عزیز و بزرگوارم مدیران، فرهنگیان، نخبگان،سیاسیون عرض می کنم که داريم راه را خوب می رویم. به این همدلی و هم گرائی دامن بزنیم، دست برادری به همدیگر بدهیم. اختلاف همه جا هست، اینجا هم هست،حوصله هایمان را زیادتر کنیم.، خشم خود را فرو خوریم، رقابت منفی نکنیم،کار را فقط به نام خودم یا نام دیگری تمام نکنیم. همه با همدیگر و در کنار هم دیگر به پیش برویم. مسجدسلیمان شهری نیست که هر کس گلیم را به سمت خود بکشد. همه باید از همدیگر حمایت کنند. ايشان در بخش ديگري از سخنان خود گفتند:

در شهر ما یکی از مجموعه هايی که همیشه نیاز به کمک دارد شهردار و شورای محترم و عزیز ما می باشد. کمکشان کنیم. می بینم که بعضی جاها دو ماه و یا سه ماه حقوق کارکنان را نداده اند. ندارند،نیست. این مسائل را بارها در خطبه ها گفته ام و حال با خبر شده ام که شرکت نفت دلسوز ما پذیرفته که عوارض آلودگی های شهر را که سالی چند میلیارد تومان می شود و پارسال(۱۳۹۱) چهار میلیارد و اندی بوده پرداخت كند، امیدوارم که آن را زودتر بپردازد. ایشان ادامه دادند: بد است برای ما که آسفالت بعضی از محلات شهرمان مال قبل از انقلاب است. من طلبه خجالت می کشم جلوی این مردم از انقلاب دفاع کنم. اگر نبود ایمان و بصیرت این مردم یک طلبه ای مثل من نمی دانست چگونه با مردم از انقلاب و نظام صحبت کند.

امام جمعه مسجدسليمان در پایان خطبه ها عنوان داشتند: همه باید به هم دیگر کمک کنیم آنچه را که من دارم می بینم از جزء تا کل افق آینده شهرستانمان روشن است. انشاالله در همین دهه فجر پیش رو پروژه های خرد و ریز بسیاری داریم که باید افتتاح شود. یکی ازآن ها مدرسه طالقانی می باشد که برای ساخت آن سه میلیار تومان هزینه شده است. نظر من به مقدار هزینه نیست بلکه خراب کردن دیوارهای کهنه و ساخت دیوارهای نو و جدید است و این نشانه ای است برای امیدواری به آینده شهرمان.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 13در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 13
  1. خدا خيرت بده حاج آقا. انشالله كه هميشه تو مسجدسليمان بموني و خيرت به مردم برسه. انصافاً خيلي دوستت داريم. مرديم از بس اين سياسيون افتادند به جون هم. اين ميگه من اون كار رو كردم اون ميگه من بودم آخر دست هم مي بينيم دعوا سر كاري بوده كه اصلا به سرانجام نرسيده…

  2. خوشحالم از اين كه حاج آقا به اين مسئله ورود كردند. من معتقدم اين تنش هايي كه بعضي از آقايان سياسي بوجود آورده اند به هيچ وجه به نفع مسجدسليمان نيست. دكتر رضايي و دكتر جليلي هر دو فرزندان اين شهر هستند م اين دو را در كنار هم مي خواهيم نه روبروي هم. اگر اين ها دست به دست هم بدهند قطعا شاهد مسجدسليماني آباد خواهيم بود.

  3. درود بر حاج آقا امینی بالاخره شما حرف دل همه مردم را زدید حاج آقای عزیز مثل همیشه بزرگواری کنید و در صورت امکان این نخبگان شهرستان را کنار هم جمع کنید تا آنها در کنار یکدیگر و دست در دست هم برای آبادانی شهر تلاش کنند 

  4. خيلي از حاج آقا اميني ممنون هستيم. در حالي كه همه مي گفتند ايشان با دكتر جليلي مشكل دارد و يا با حاج محسن ائتلاف كرده نشان داد كه اصلا اهل اين مسائل نيست و پا روي حق نمي گذارد . من كه نظرم خيلي عوض و ارادتم به حاج آقا خيلي بيشتر شد.

  5. سرشان به سنگ بخورد عده اي كه از ابتدا تخم نفاق را در مسجد سليمان نهادند….. مگر از يادها خواهد رفت كه عده اي از چند سال قبل دست به چه كارهايي ميزدند تا طرف مقابل را خورد كنند اما هيچگاه موفق به اين كار نشدند.

  6. آقاي قنبري، حاج محسن با مقامات ارشد نظام هم براي انتخابات رياست جمهوري ائتلاف نكرد.بعدش كي گفته امام جمعه محترم با دكتر حاج اسماعيل جليلي اختلاف دارد؟

  7. سپاسگزار از صحبت هاي خردمندانه امام جمعه محبوب مسجدسليمان. خدا شما را براي اين مردم حفظ كند. مسجدسليمان اينگونه راه تعالي و پيشرفت را پيش خواهد گرفت. اين كه همه نخبگان بنشينند و مشكلاتشان را با هم حل كنند نه اين كه هر روز عليه هم جو سازي كنند. سپاس از شما حاج آقا.

  8. از بیانات امام جمعه محترم تشکر میکنیم
    تشکر از زحمات نماینده محترم شهرستان آقای دکتر جلیلی که بالاخره تلاشهایش به ثمر نشست وبخشی از مشکلات تا حدودی در حال حل شدن است.
    امیدواریم با توجه به وضعیت خاص اقتصادی همه با همدلی کمک کنند تا در شهرستان بارقه ی امید بیش از پیش بر دل شهروندان خونگرم شهرستان بتابد.

  9. مواضع وحدت طلبانه جناب آقای حاج آقا امینی ستودنی ست ، واقعا از ایشان کمال تشکر و سپاس را دارم و امیدوارم با استمرار این مواضع و بیانات هم مسئولین شهری و هم مردم به اهمیت همدلی و همگرایی واقف شوند و سایه ی شوم نفاق از آسمان شهر بگریزد ، زنده و پاینده باشی حاج آقا 

  10. از پيگيري هاي مكرر حاج آقا حاجتي ،دكتر جليلي و حاج آقا اميني براي حل مشكلات شهرمان تشكر ميكنيم

  11. حاج امینی،درود بر تو ،همه حرفات درست بود. ان شاءالله موجب اتحاد همه فرزندان مسجدسلیمان بشوی برای نجات مسجدسلیمان . 
    درود بر همه بزرگانی که دلسوز مسجدسلیمان مظلوم هستند.

  12. درود جناب حاج آقا امینی.سپاسگزاریم .حرفی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.کاش آقای جلیلی و دیگر مسئولین شهر مثل شما فکر می کردند یا جایی اینگونه از همدلی و وحدت حرف میزدند.امیدواریم همیشه تندرست باشید.

  13. آقای دکتر جلیلی از تلاش های صادقانه ات متشکریم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.