• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
3

همراه با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان (16)
گفتگو با کریم برون پیشکسوت داوری مسجدسلیمان

  • کد خبر : 53147
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>همراه با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان (16)</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>گفتگو با کریم برون پیشکسوت داوری مسجدسلیمان</span>

رویش زاگرس: احترام به پیشکسوت در ورزش پهلوانی و قهرمانی یکی از سنت های خوب ایرانیان بوده که متاسفانه امروز با جابجایی تعصب و پول در سطح اول ورزش حرفه ای، به فراموشی سپرده شده است. متاسفانه گویا پیشکسوتان زمانی برای ما مهم می شوند که خدای نکرده بیمار شده و روی تخت بیمارستان بستری […]

رویش زاگرس: احترام به پیشکسوت در ورزش پهلوانی و قهرمانی یکی از سنت های خوب ایرانیان بوده که متاسفانه امروز با جابجایی تعصب و پول در سطح اول ورزش حرفه ای، به فراموشی سپرده شده است. متاسفانه گویا پیشکسوتان زمانی برای ما مهم می شوند که خدای نکرده بیمار شده و روی تخت بیمارستان بستری می شوند. اگر چه در بیشتر مواقع از بعضی ها حتی وقتی روی تخت بیمارستان هستند نیز خبری نمی گیریم و تنها پس از مرگ شان به یک جمله “روحش شاد و یادش گرامی” بسنده می کنیم…

پایگاه خبری رویش زاگرس مدتی ست به صورت هفتگی گفتگو با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان را در رشته های مختلف آغاز کرده است که در این راه قهرمان و رکوردار ارزنده کشورمان حسین عالی محمدی با ما همکاری می کند. در قسمت شانزدهم این سلسله مصاحبه ها، گفتگو با کریم برون پیشکسوت داوری مسجدسلیمان را می خوانید:

لطفاًخودتان را معرفی کنید؟

کریم برون هستم متولد شهرستان مسجدسلیمان منطقه بی بیان. با افتخار دبیر ورزش در هنرستان شریف واقفی بودم.

از چه سالی و چگونه وارد عرصه داوری شدی ؟

 در سال ۱۳۵۱ به استخدام آموزش و پرورش درآمدم و به عنوان معلم ورزش خدمت کردم. از آنجا که به داوری فوتبال علاقه زیادی داشتم در سال ۱۳۵۶ به کلاس داوری درجه ۳ که در شهرستان خرمشهر زیر نظر  استاد محسن زمانی مدرس فدراسیون فوتبال برگزار شد شرکت کردم که در امتحانات کتبی و عملی قبول و موفق به اخذ مدرک داوری درجه ۳ گردیدم. بعد از آن که مدرک داوری درجه ۳ را گرفتم و با توجه به علاقه وافر به امر داوری و فعالیت مستمر در شهرستان به ترتیب مدارک درجه ۲ و ۱ و بعد از آن مدرک داوری ملی خود را در شهر مشهد مقدس زیر نظر مرحوم استاد داود نصیری و پس از آزمون های مربوطه اخد نمودم . بنا بر آمار در شهرستان، استان و کشور یکی از داورهای فعال بودم.

اولین بازی که قضاوت کردید را به یاد دارید؟

 بازی دوستانه بین آزادگان و بی ببان جوان.

  بهترین و بدترین خاطره ورزشی شما؟

بهترین خاطره قضاوت بازی فینال جام حذفی استان خوزستان بین شاهین اهواز و نیرو اندیمشک بود که در اهواز برگزار و تیم شاهین اهواز برنده مسابقه شد. در این مسابقه استاد حمیدرضا خواجوی و استاد حبیب اورک مرا همراهی می کردند.

در آن زمان حقوق داوران چقدر بود؟

حقوق داوران بسیار ناچیز بود و تنها بخاطر عشقی که داوران داشتند قضاوت می کردند.

بهترین داوران مسجدسلبمان از نظر شما چه کسانی بودند؟

با جرات می توانم بگویم همه داوران خوب بودند. اگر بخواهم از کسی اسم ببرم ممکن است عزیزی از فلم بیفتد و بنده شرمنده شوم.

جنجالی ترین بازی که بخاطر داری کدام بازی بود؟

سد شهید عباسپور(نیرو) – بی بیان جوان

علاوه برداوری در رشته های دیگر ورزشی نیز فعالیت داشتید؟

 بله، در آموزشگاها در رشته هندبال، والیبال، بسکتبال، دو میدانی، تنیس روی میز، آمادگی جسمانی فعالیت داشتم.

  چه کسی را به عنوان الگوی ورزشی انتخاب کردید؟

بی شک استاد اسکندر امیدی که از اول داوری مرا تشویق و به من روحبه می داد الگوی ورزشی من بود. برای ایشان از خداوند متعال آرزوی سلامتی دارم.

وضعیت امروز داوری کشور را چگونه می بینید؟

به اعتقاد بنده داوری ها زیاد جالب نیستند. مرتب برای داوران باید کلاس های توجیهی برگزار شود و داوران را با علم داوری روز آشنا کنند و هر چه زودتر کمک داور var در استادیوم ها نصب شود.

جه توصیه به جوانان علاقمند به داوری دارید؟

 داوران جوان باید از نظر بدنی آمادگی کامل داشته باشند و نزدیک بازیکن و توپ در حرکت باشند که خطاها را به خوبی تشخیص دهند و از تجربیات پیشکسوتان داوری استفاده نمایند.

تفاوت های دیروز و امروز ورزش در مسجد‌سلیمان؟

 فوتبال در گذشته به وسیله ورزشی ها اداره می شد به خصوص از مدارس، یعنی بهترین فوتبالیست ها از مدارس وارد باشگاه ها می شدند و تیم های قوی و خوبی در شهرستان بود اما متاسفانه در حال حاضر به ورزش آموزشگاه ها توجه نمی شود و مسابقات آموزشگاهها برگزار نمی گردد و به همین دلیل افت ورزش شهرمان به خوبی مشاهده می شود. و متعجب از این که چرا مسئولان شهرستان به این مسئله توجه نمی کنند.

مهمترین مشکلات حال ورزش مسجدسلیمان از نظر شما چیست؟

 مشکلات ورزش مسجدسلیمان در حال حاضر افراد غیر ورزشی هستند. تا افراد کاربلد ورزشی را دعوت نکنند  واز ان ها در امورات مختلف بهره مند نشوند ورزش شهرمان همچنان رو به تنزل پیش خواهد رفت. تا رده های سنی‌ در فوتبال نونهالان، نوجوانان، جوانان، امیدها، را راه اندازی نکنند و پشتوانه ای برای بزرگسالان نباشد همین است که می بینیم، ما پیشکسوتان با تجربه ای داریم که می توانند ورزش شهرمان را شکوفا کنند بایستی از آن ها استفاده نمایند.

حرف آخر:

 مدتی ست مشاهده می کنم پایگاه خبری رویش زاگرس بصورت مستمر این گونه به جامعه پیشکسوتان توجه نشان می دهد. بی شک احترام نسل جوان به پیشکسوتان و استفاده از نظرات آنان می تواند گره گشا باشد. بنده مستمراً این گفتگوها را که بازتاب خوبی نیز داشته است پیگیری و در همین جا از شما آقای سعید مرادی مدیر محترم پایگاه خبری رویش زاگرس و آقای عالی محمدی جهت انجام این برنامه و معرفی نسل پیشکسوت به جوانان تشکر و قدردانی می کنم. برای شما، جامعه پبیشکسوت، ورزشکاران و همه همشهریان عزیزم آرزوی سلامتی و تندرستی دارم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=53147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.