• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
0

جلوگیری شرکت خدمات اول از بازگشت به کار نیروهای مخابرات مسجدسلیمان

  • کد خبر : 52759
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
جلوگیری شرکت خدمات اول از بازگشت به کار نیروهای مخابرات مسجدسلیمان

رویش زاگرس: نیروهای شرکتی مخابرات مسجدسلیمان از ممانعت کارفرما از ورود کارگران به شرکت مخابرات، با وجود گرفتنِ حکم اجرایی دادگاه برای بازگشت به کار خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس نیروهای شرکتی مخابرات مسجدسلیمان در تماس با خبرنگار ما از ممانعت کارفرما برای ورود کارگران به شرکت مخابرات، با وجود گرفتنِ حکم […]

رویش زاگرس: نیروهای شرکتی مخابرات مسجدسلیمان از ممانعت کارفرما از ورود کارگران به شرکت مخابرات، با وجود گرفتنِ حکم اجرایی دادگاه برای بازگشت به کار خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس نیروهای شرکتی مخابرات مسجدسلیمان در تماس با خبرنگار ما از ممانعت کارفرما برای ورود کارگران به شرکت مخابرات، با وجود گرفتنِ حکم اجرایی دادگاه برای بازگشت به کار خبر دادند

به گفته‌ی این نیروها؛ حکم بازگشت به کار و تبدیل وضعیت این نیروها توسط هیأت های تشخیص و حل اختلاف صادر شده و طبق قانون این حکم لازم‌الاجراست اما شرکت پیمانکار خدمات اول از بازگشت نیروها به کار جلوگیری می‌کند.

پیشتر نیز نیروهای مخابرات اهواز، باغملک، رامشیر، شوشتر و گتوند با وجود گرفتن حکم اجرایی اجازه‌ی ورود به شرکت به آنها داده نشد.

گفتنی است؛ حدود ۷۰ نفر از نیروهای مخابرات استان خوزستان دو دوره بدون قرارداد زیر نظر شرکت پیمانکار خدمات اول به کار خود ادامه دادند. این کارگران با استناد به تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار برای تبدیل قرارداد خود از موقت به دائم، شکایت تنظیم کردند و به نفع خود رای گرفتند. مطابق رأیی که توسط هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف صادر شده است؛ این کارگران نیروهای دائم مخابرات به حساب می‌آیند و باید به کار خود برگردند.

طبق قانون اگر کارفرما از اجرای رأیِ لازم‌الاجرا استنکاف کند، اقداماتی مثل توقیف حساب و فروش اموال او در جهت استیفای حقوق کارگر انجام می‌شود.

مرجع/ ایلنا

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=52759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.