• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 11751اخبار امروز : 0
1

آخرین وضعیت زلزله‌زدگان کوهرنگ در روزهای برف و یخبندان

  • کد خبر : 52660
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
آخرین وضعیت زلزله‌زدگان کوهرنگ در روزهای برف و یخبندان

راستا خوزستان: خوشبختانه پس از ماه‌ها چشم‌انتظاری شاهد بارش برف و باران در شهرستان کوهرنگ بودیم، این بارش‌ها موجب مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستاهای صعب‌العبور در این شهرستان شد، اما در این بین قطعا ساکنان روستاهای زلزله‌زده کوهرنگ مشکلاتشان بیش‌تر از گذشته خواهد شد، دمای هوا در این منطقه به زیر ۲۰ درجه رسیده است […]

راستا خوزستان: خوشبختانه پس از ماه‌ها چشم‌انتظاری شاهد بارش برف و باران در شهرستان کوهرنگ بودیم، این بارش‌ها موجب مسدود شدن راه‌های ارتباطی روستاهای صعب‌العبور در این شهرستان شد، اما در این بین قطعا ساکنان روستاهای زلزله‌زده کوهرنگ مشکلاتشان بیش‌تر از گذشته خواهد شد، دمای هوا در این منطقه به زیر ۲۰ درجه رسیده است و در این شرایط ساخت و ساز مناطق زلزله‌زده با مشکل مواجه خواهد شد.

 ۱۲ مهرماه سال‌جاری زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر شهرستان کوهرنگ را لرزاند، تکانه‌های زلزله به بیش از ۳۰۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری آسیب وارد شد، بلافاصله پس از زلزله ارزیابی خسارات  انجام شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز روند بازسازی مناطق زلزله‌زده را آغاز کرد.

صعب‌العبور بودن منطقه، نبود جاده دسترسی مناسب، بالا بودن هزینه حمل مصالح و … موجب شد تا روند بازسازی مناطق زلزله‌زده با سرعت به پیش نرود، پس از آغاز اختصاص تسهیلات بازسازی فرآیند تا حدودی تسریع شد، اما به‌علت شرایط جوی و سردسیر بودن منطقه امکان ساخت و ساز در فصول سرد سال وجود ندارد و این مسئله قطعا فرآیند را کند می‌کند.

باتوجه به بارش سنگین برف، یخبندان و دمای پایین هوا امکان اسکان زلزله‌زدگان در چادر وجود ندارد و زلزله‌زدگانی که منازل آن‌ها بر اثر زلزله تخریب شده است، باید به‌طور موقت اسکان داده شوند.

قطعا افرادی که بر اثر زلزله منازل آن‌ها تخریب شده در این سوز و سرما با مشکلات بسیاری مواجه هستند، بسیاری از این افراد به‌طور موقت در منازل اقوام اسکان داده شدند، قطعا زندگی چند خانوار در یک منزل دشوار است، بنابراین باید فکری به حال زلزله‌زدگان شود و منازل آن‌ها هرچه سریعتر بازسازی و در اختیار آن‌ها قرار بگیرد، همچنین اسکان زلزله‌زدگان در منازل آسیب‌دیده نیز خطرآفرین است و امکان دارد با یک تکانه کوچک منزل آن‌ها تخریب شود.

مشکلات زلزله‌زدگان کوهرنگ حاد نیست

خسرو کیانی- مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در خصوص وضعیت مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد بارش برف در این شهرستان بودیم، اما به‌دلایل شرایط جوی و برودت هوا امکان ساخت و ساز در بخش دوآب صمصامی و مرکزی وجود ندارد و روند بازسازی در بخش بازفت نیز کند است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان اسکان زلزله‌زدگان در چادر وجود ندارد، گفت: زلزله‌زدگان در منازل استیجاری و اقوام اسکان دارند، قطعا زندگی افرادی که منازل آن‌ها تخریب شده با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما این مشکلات حاد و اورژانسی نیست.

کیانی با اشاره به اینکه تا زمان پایان فصل سرما امکان از سرگیری بازسازی مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ وجود ندارد، عنوان کرد: عموما در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن زمان ساخت و ساز در چهارمحال و بختیاری از اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، اما پیش‌بینی می‌شود بازسازی مناطق زلزله‌زده از خرداد آغاز شود.

بازسازی مناطق زلزله‌زده در کوهرنگ به‌علت برف و یخبندان متوقف شده است

مرتضی زمانپور- فرماندار کوهرنگ با اشاره به وضعیت زلزله‌زدگان در این شهرستان، اظهار کرد: در این شهرستان شاهد بارش برف و یخبندان هستیم، این وضعیت موجب شده است تا روند بازسازی مناطق زلزله‌زده در بخش مرکزی و بخش دوآب صمصامی متوقف شود.

وی افزود: باتوجه به برودت شدید هوا امکان اسکان زلزله‌زدگان در چادر وجود ندارد، بنابراین زلزله‌زدگان به‌طور موقت در منازل اقوام و خانه‌های استیجاری اسکان داده شده‌اند.

زمانپور گفت: هم‌اکنون در مناطق زلزله‌زده دو یا سه خانواده در یک منزل سکونت دارد، پیش‌بینی می‌شود پس از پایان بارش‌ها مجددا بازسازی مناطق زلزله‌زده آغاز شود، زیرا در این شرایط جوی امکان ساخت و ساز در کوهرنگ وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=52660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.