• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

اختصاصی/ همراه با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان (12)
گفتگو با جهانبخش یوسفی پیشکسوت ورزش مسجدسلیمان

  • کد خبر : 52222
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>اختصاصی/ همراه با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان (12)</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>گفتگو با جهانبخش یوسفی پیشکسوت ورزش مسجدسلیمان</span>

رویش زاگرس: احترام به پیشکسوت در ورزش پهلوانی و قهرمانی یکی از سنت های خوب ایرانیان بوده که متاسفانه امروز با جابجایی تعصب و پول در سطح اول ورزش حرفه ای، به فراموشی سپرده شده است. متاسفانه گویا پیشکسوتان زمانی برای ما مهم می شوند که خدای نکرده بیمار شده و روی تخت بیمارستان بستری […]

رویش زاگرس: احترام به پیشکسوت در ورزش پهلوانی و قهرمانی یکی از سنت های خوب ایرانیان بوده که متاسفانه امروز با جابجایی تعصب و پول در سطح اول ورزش حرفه ای، به فراموشی سپرده شده است. متاسفانه گویا پیشکسوتان زمانی برای ما مهم می شوند که خدای نکرده بیمار شده و روی تخت بیمارستان بستری می شوند. اگر چه در بیشتر مواقع از بعضی ها حتی وقتی روی تخت بیمارستان هستند نیز خبری نمی گیریم و تنها پس از مرگ شان به یک جمله “روحش شاد و یادش گرامی” بسنده می کنیم…

پایگاه خبری رویش زاگرس مدتی ست به صورت هفتگی گفتگو با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان را در رشته های مختلف آغاز کرده است که در این راه قهرمان و رکوردار ارزنده کشورمان حسین عالی محمدی به عنوان همکار ما زحمت تهیه این گفتگوها را بر عهده خواهد داشت. عالی محمدی در قسمت دوازدهم این سلسله گفتگوها به سراغ  جهانبخش یوسفی پیشکسوت ورزش مسجدسلیمان رفته است که می خوانید:

لطفا خودتون را معرفی کنید؟

جهانبخش یوسفی متولد ۱۳۴۵ در منطقه پشت برج و در شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان مشغول به کار می باشم.

چگونه و از چه سالی وارد فعالیت های ورزشی شدید و مشوق شما چه کسانی بودند؟

بنده از نوجوانی همانند دیگر ورزشکاران در پس کوچه های پشت برج و  در زمین های خاکی فوتبال بازی می کردم اما از سال ۱۳۶۲ با تشویق های آقای سیاوش نیک اندیش (قنبری) فعالیت ورزشی خود را در پست دروازه بانی آغاز کردم.

در چه تیم هایی بازی کردید و چه افتخاراتی کسب نمودید؟

در تیم های آزادگان، نفت، پرسپولیس، بانک ملی بازی کردم. با تیم نفت با سرمربی گری استاد منوچهر کبیریان قهرمان باشگاه های مسجدسلیما، با تیم بانک ملی و سرمربیگری جناب آقای محمدعلی احمدپور و جناب آقای شاپور جعفری قهرمانی دسته یک باشگاه های مسجدسلیمان همچنین چندین قهرمانی و نایب قهرمانی را با تیم منتخب نفت با سرمربیگری زنده یاد عبدالحسین مهمدی و استاد غلام بهادری در تورنمت های مناطق نفت خیز به دست آوردم.

بهترین و بدترین خاطره ورزشی شما کدام است؟

خاطرات خوب زیاد است ولی اولین بازی باشگاهی در جام شهید صادقی بازی آزادگان و شاهین ضربه سر آقای یدالله..سروندیان را روی خط دروازه در آوردم که این جز خاطرات خوب من است. و بدترین خاطرات من فوت دوستان عزیزی همچون مرحوم داریوش فیروزی، محمد سلطانی و دیگر عزیزان همچون: عبدالحسین مهمدی، غلامرضا اسیوند، شاهپور منصوری.، حمید جلیلی مهرزاد روشن پور بود.

تفاوت های دیروز و امروز ورزش فوتبال را درچه می بینید ؟

در زمان ما ورزش محلات و آموزشگاهی پایه و اساس تیم های باشگاهی بود. معلمین و اساتید ورزش دلسوزی همچون استاد صیدال سرقلی، ایرج کبیریان، علی قاسمی، محمدرضا دهقان بازیکنانی در حد تیم منتخب خوزستان و ملی تقدیم جامعه کردند اما خبری از مسابقات آموزشگاهی و محلات نیست و همین مسئله باعث افت ورزش در شهرستان شده است.

 الگو یا الگوهای ورزشی شما چه کسانی بودند؟

تمام مربیانی که برایم زحمت کشیدند همچون: دیدار شهنی، زنده یاد عبدالحسین مهمدی، زنده یاد ایرج سلیمانی، استاد ایرج کبیریان، استاد صیدال سرقلی،  استاد منوچهر کبیریان، استاد غلام بهادری، استاد حسن سالمی الگوی ورزشی و اخلاقی من بوده اند.

بهترین فوتبالیست های هم دوره شما چه کسانی بودند؟

همه فوتبالیست های دوران ورزشی من در سطح بالایی قرارداشتند و انتخاب بهترین فوتبالیست ها میان این هم خوب کاری بس مشکل است.

مهمترین مشکلات حال ورزش مسجدسلیمان از نظر شما چیست ؟

به اعتقاد من مشکلات مدیریتی و مشکلات مالی مهمترین مشکلات حال ورزش مسجدسلیمان است.

چه پیشنهاداتی برای رشد یا شکوفایی ورزش و پرورش استعدادهای دیارمان دارید؟

حل مشکلات مدیریتی و برنامه ریزی برای ورزش محلات، آموزشگاه ها، تیم های پایه، هماهنگی بین امور ورزش نفت و شهرستان جهت استفاده بهینه از امکانات ورزشی.

سخت ترین رقیب شما در زمین‌ ورزش چه کسانی بودند؟

 همه فوتبالیست های زمان ما عالی و سرسخت بودند ولیکن مسلم سلیمانی، علیداد منجزی، مرحوم محمدسلطانی، رضا احمدپور، بهمن اسدی، هوشنگ مرادی، اسفندیار موسوی، برای هر کسی خطرساز بودند.

بهترین گلی را که به ثمر رساندید و بهترین مسابقه خود را ذکر کنید ؟

بازی آزادگان با مخابرات در رده نوجوانان من در پست فوروارد بازی کردم ۴گل زدم . بهترین مسابقه هم میان تیم های نفت و استقلال ۱هیچ برنده شدیم با سرمربیگری استاد منوچهر کبیریان. و بازی پرسپولیس – بدر با سرمربیگری مرحوم ایرج سلیمانی ۴بر۲برنده بازی شدیم.

بهترین توصیه شما به ورزشکاران امروزی چیست ؟

ادامه تحصیل و استفاده از تجربیات پیشکسوتان

مهمترین مشکل نفت مسجدسلیمان را در چه می بینید؟

مهمترین مشکل نفت مشکل مالی و عدم استفاده از تجربیات مدیرانی همچون دکتر بهمن معین نیا، و اساتیدی همچون محمدرضا دهقان، استاد کبیریان، سرقلی و…عدم حضور پیشکسوتان در کنار تیم

از مدیران و مسئولان شهرستان چه انتظاری دارید؟

 برنامه ریزی برای ورزش محلات، احیاء مسابقات آموزشگاهی، حمایت از پیشکسوتان و استفاده از تجارب آن ها همچون استاد محمود احمدی، دکتر اردشیر رضایی و حمایت از مربیان جوان همچون:محمدمراد صالح نیا، بهمن نصیری، مسعود قنبری، داریوش افرا و..

حرف آخر:

از همه دست اندرکاران پایگاه خبری رویش زاگرس برای این کار پسندیده و توجه ویژه به ورزشکاران و پیشکسوتان تشکر و قدردانی می کنم. امیدوار مشاهد تداوم این کار باشیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=52222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.