• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

رئیس اداره حفاظت محیط زیست هفتکل
منطقه “کرایی” درگیر آلودگی نفتی شد/ توضیح شرکت نفت مسجدسلیمان در خصوص پیدایش چشمه نفت در منطقه کرایی

  • کد خبر : 51943
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>رئیس اداره حفاظت محیط زیست هفتکل</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>منطقه “کرایی” درگیر آلودگی نفتی شد/ توضیح شرکت نفت مسجدسلیمان در خصوص پیدایش چشمه نفت در منطقه کرایی</span>

رویش زاگرس:  رئیس اداره حفاظت محیط زیست هفتکل از پیگیری وقوع آلودگی نفتی در منطقه حفاظت شده کرایی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس، مسلم بُربُریان اظهار کرد: پیرو گزارش‌هایی مبنی بر وقوع آلودگی نفتی در آب چشمه‌ای واقع در منطقه حفاظت شده کرایی در محدوده شهرستان هفتکل، پرسنل اداره محیط زیست شهرستان […]

رویش زاگرس:  رئیس اداره حفاظت محیط زیست هفتکل از پیگیری وقوع آلودگی نفتی در منطقه حفاظت شده کرایی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس، مسلم بُربُریان اظهار کرد: پیرو گزارش‌هایی مبنی بر وقوع آلودگی نفتی در آب چشمه‌ای واقع در منطقه حفاظت شده کرایی در محدوده شهرستان هفتکل، پرسنل اداره محیط زیست شهرستان جهت پیگیری موضوع به محل عزیمت کرده و بررسی‌های لازم انجام شد. وی افزود: با توجه به نفتخیز بودن محل حادثه و وقوع تاسیسات نفتی در آن محدوده ،تراوشات ماده سیاه‌رنگ نفتی از دیواره‌های نزدیک محل چشمه و اختلاط این مواد، آلودگی شدیدی را در آب چشمه ایجاد کرده است که با توجه به جاری بودن این آب و طی مسافت طولانی، سرایت آلودگی به مناطق پایین‌دست نیز دور از انتظار نیست.

بربریان گفت: اقلیم خشک منطقه و وجود اندک منابع آبی که نقشی اساسی در بقاء حیات وحش دارد، اهمیت این منابع و البته حفظ و جلوگیری از تخریب آن‌ها را بیش از پیش مشخص می‌کند.

وی افزود: در این زمینه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به عنوان متولی مدیریت منابع نفتی منطقه مکاتبه و ضمن درخواست ورود به موضوع، ضرورت رفع اساسی مشکل درخواست شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست هفتکل گفت: منطقه حفاظت شده کرایی با وسعتی حدود ۶۰ هزار هکتار و دارا بودن گونه شاخص و حفاظت شده قوچ و میش ارمنی در محدوده سه شهرستان شوشتر، هفتکل و مسجدسلیمان و تحت مدیریت اداره حفاظت محیط زیست شوشتر قرار دارد که حدود ۱۳ هزار هکتار از آن در اراضی شهرستان هفتکل واقع است.

در همین رابطه رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در خصوص پیدایش چشمه نفت در منطقه حفاظت شده کرایی توضیحاتی ارائه کرد. قاسم صالحی، در خصوص وقوع آلودگی نفتی در منطقه حفاظت شده کرایی اظهار کرد: در منطقه کرایی جنب چاه شماره ۴۹ نفت سفید، چشمه نفت مشاهده شده است.

وی افزود: کارگروه کارشناسی نشت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با حضور در آن منطقه در حال حاضر نمونه‌برداری‌های لازم را برای بررسی علت این موضوع انجام داده‌اند و موضوع در دست بررسی است. رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: اکنون مساله توسط کارگروه کارشناسی نشت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در دست بررسی است تا منبع و منشا پیدایش چشمه نفت مشخص شود.

صالحی عنوان کرد: اینکه علت به وجود آمدن چشمه نفت در آن منطقه ترشح طبیعی نفت از زمین است یا این که منبع و منشا دیگری دارد در دست بررسی است و پس از انجام کار کارشناسی مشخص خواهد شد. وی در خصوص مدت زمان لازم برای حل این مساله بیان کرد: این مساله یک کار کارشناسی و فنی است و پس از بررسی‌های کارشناسی نسبت به حل مشکل اقدام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=51943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.