• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 2
3

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان
تمامی افراد بالای ۴۰ سال که سه ماه از تزریق دز دوم آنان گذشته است می توانند اقدام به تزریق دز سوم خود کنند

  • کد خبر : 51873
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>تمامی افراد بالای ۴۰ سال که سه ماه از تزریق دز دوم آنان گذشته است می توانند اقدام به تزریق دز سوم خود کنند</span>

رویش زاگرس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان گفت: تمامی افراد بالای ۴۰ سال که سه ماه از تزریق دز دوم آنان گذشته است با مراجعه به مرکز تجمیعی واکسیناسیون واقع در منطقه پنج بنگله اقدام به تزریق دز  سوم خود کنند. دکتر ولی الله شرفی در گفتگو با پایگاه خبری رویش زاگرس با […]

رویش زاگرس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان گفت: تمامی افراد بالای ۴۰ سال که سه ماه از تزریق دز دوم آنان گذشته است با مراجعه به مرکز تجمیعی واکسیناسیون واقع در منطقه پنج بنگله اقدام به تزریق دز  سوم خود کنند. دکتر ولی الله شرفی در گفتگو با پایگاه خبری رویش زاگرس با اعلام این خبر افزود: تاکنون ۷۴۱۲۵ نفر نوبت اول، ۵۹۷۴۳ نفر نوبت دوم و ۱۴۲۸ نفر اقدام به تزریق نوبت سوم واکسن خود کرده اند. وی تزریق واکسن در گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال ( دانش آموزان) را نیز ۹۱۲۴ نفر و کل جامعه هدف دانش آموزان را ۱۱۰۹۳ نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به کل میزان تزریق ۸۲/ ۵ درصد از دانش آموزان تاکنون اقدام به تزریق واکسن کرده اند.

دکتر شرفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس اومیکرون به عنوان سویه جدید ویروس کرونا گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی سویه جدید بسیار نگران کننده است و البته مطالعاتی که انجام شده نشان داده افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، نسبت به واکسن نزده ها، خیلی ایمن تر بوده اند و میزان بستری در بیمارستان و مرگ و میر غیرواکسینه‌ها خیلی بیشتر از افرادی بوده که واکسن تزریق کرده اند بنابراین توصیه می‌شود به همین دلیل از همشهریان عزیز می خواهیم علاوه بر تشویق افرادی که تاکنون اقدام به تزریق واکسن نکرده اند رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

دبیر ستاد پیشگیری از کرونا شهرستان مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به شرایط کرونایی موجود، در راستای افزایش سطح نظارت های بهداشتی و با هدف حفظ ایمنی و سلامت عموم مردم تیم های نظارتی متشکل از بازرسان معاونت درمان، کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت و نمایندگان اماکن و نظام پزشکی بر روند اجرای دستورالعمل های بهداشتی مطب های پزشکان و اصناف مختلف در سطح شهرستان در حال انجام است. وی ادامه داد: این تیم ها با هدف نظارت و بررسی وضعیت کلیه مطب های پزشکان و اماکن عمومی مختلف و پرتردد که مردم برای دریافت خدمت به آنجا مراجعه می کنند مرتباً مورد پایش قرار می‌ گیرند.

شرفی یادآور شد: سلامت عمومی جامعه موضوع بسیار مهمی است که در صورت بی‌توجهی و نادیده گرفتن آن، کل جامعه با خسارات و مشکلات بسیار پیچیده‌تری مواجه خواهد شد، بنابراین برای پیشگیری از شرایط بحرانی‌تر همه باید کمک کنیم تا زنجیره انتقال بیماری کرونا قطع شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=51873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.