• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11764اخبار امروز : 0
2

اختصاصی/ همراه با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان (3)
گفتگو با ابراهیم ایزدستا پیشکسوت فوتبال مسجدسلیمان

  • کد خبر : 51393
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>اختصاصی/ همراه با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان (3)</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>گفتگو با ابراهیم ایزدستا پیشکسوت فوتبال مسجدسلیمان</span>

رویش زاگرس: احترام به پیشکسوت در ورزش پهلوانی و قهرمانی یکی از سنت های خوب ایرانیان بوده که متاسفانه امروز با جابجایی تعصب و پول در سطح اول ورزش حرفه ای، به فراموشی سپرده شده است. متاسفانه گویا پیشکسوتان زمانی برای ما مهم می شوند که خدای نکرده بیمار شده و روی تخت بیمارستان بستری […]

رویش زاگرس: احترام به پیشکسوت در ورزش پهلوانی و قهرمانی یکی از سنت های خوب ایرانیان بوده که متاسفانه امروز با جابجایی تعصب و پول در سطح اول ورزش حرفه ای، به فراموشی سپرده شده است. متاسفانه گویا پیشکسوتان زمانی برای ما مهم می شوند که خدای نکرده بیمار شده و روی تخت بیمارستان بستری می شوند. اگر چه در بیشتر مواقع از بعضی ها حتی وقتی روی تخت بیمارستان هستند نیز خبری نمی گیریم و تنها پس از مرگ شان به یک جمله “روحش شاد و یادش گرامی” بسنده می کنیم…

پایگاه خبری رویش زاگرس مدتی ست به صورت هفتگی گفتگو با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان را در رشته های مختلف آغاز کرده است که در این راه قهرمان و رکوردار ارزنده کشورمان حسین عالی محمدی به عنوان همکار ما زحمت تهیه این گفتگوها را بر عهده خواهد داشت. عالی محمدی در قسمت سوم این سلسله گفتگوها به سراغ ابراهیم ایزدستا پیشکسوت ورزش مسجدسلیمان رفته است که می خوانید:

لطفا خودتان را معرفی کنید:

ابراهیم ایزدستا متولد ۱۳۳۲ در شهر اولین ها مسجدسلیمان و در محله نرس هاستل ( شهید داریوش محمدی ) به دنیا اومدم .⚽

چگونه و از چه سالی وارد فعالیت های ورزشی شدید و مشوق شما چه کسانی بودند؟

فوتبال رو سال های ۴۶,۴۷ از زمین های خاکی با تیم جم تمبی زیر نظر آقای آزاد رستمیان شروع کردم، واقعیت این است مشوق اصلی من برای ادامه فوتبال، علاقه مندی خودم، خانواده و مرحوم مصطفی حراجی بود.

در چه تیم هایی بازی کردید و چه افتخاراتی کسب نمودید؟

به خاطر خدمت سربازی سال های ۱۳۵۱و  ۵ در تیم ملوان ( نیرو دریایی) خرمشهر حضور داشتم. بعد از خدمت سربازی به تیم تاج مسجدسلیمان پیوستم ، از سال ۱۳۵۴ به استخدام ارتش درامدم و به همراه هخامنش از سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۷ در لیگ کشور حضور داشتم و توانستیم تیم هخامنش را از زیر گروه کشور به لیگ ۲ تخت جمشید  برسانیم . بعد از انقلاب با تغییر نام هخامنش به بدر همچنان در این تیم حضور داشتم و سال های پایانی  فوتبال نیز  سنگربان تیم های استقلال،  هما، مقاومت  بودم.

تفاوت های دیروز و امروز ورزش فوتبال را درچه می بینید؟

در دوره ما احترام به پیشکسوت، مربیان و پیراهن تیم در اولویت قرار داشت که متاسفانه با ورود پول به چرخه ورزش به مرور حرمت ها از بین رفت و مسائل مالی حرف اول را در ورزش میزند.

الگوی ورزشی

الگوی ورزشی و اخلاقی من  جهان پهلوان غلامرضا تختی و مرحوم پرویز  دهداری بودند.  از لحاظ فنی نیز  مرحوم ناصر حجازی ، عزیز اصلی و  لئو باشین دروازه بان افسانه ی شوروی سابق

بهترین خاطره ورزشی؟

صعود با تیم هخامنش از زیر گروه کشور ( مسابقات در خرم آباد و کرمانشاه برگزار شد ) که توانستیم با یک تیم کاملا بومی به لیگ دو تخت جمشید  صعود کنیم.

مشکلات حال ورزش مسجدسلیمان؟

مهمترین  مشکل فعلی ورزش مسجدسلیمان  متکی بودن بیش از حد  ورزش شهر به شرکت نفت می باشد بطوری که تمام ورزش حال حاضر مسجدسلیمان تحت تاثیر  شرکت نفت می باشد و با تغییر یک یا دو مدیر رده بالا در شرکت نفت تمام ورزش مسجدسلیمان تحت الشعاع قرار میگیره، متاسفانه در این زمینه نتوانستیم کار زیر بنایی انجام بدهیم.

بهترین بازیکنان همدوره ؟

همه دوستان و همبازی های من عالی بودند که میتوان به بزرگواران مرحوم هوشنگ ممبینی ، علی اصغر جمالی ، مظفر بالی زاده،  موسی ململی شیر محمدی، فرهاد لاله زار ، مرحوم شاپور منصوری ،تورج زنگیان  مرحوم رحمت اورک،  تورج یاوری و ….اگر نام دوستی بخاطر گذر زمان از قلم افتاد به بزرگی خودش من را ببخشد.

چه پیشنهاداتی برای رشد یا شکوفایی ورزش و پرورش استعدادهای دیارمان دارید؟

به نظر من باید یک اتاق فکر  از اهل فن و پیشکسوتانی که دارای سابقه   اخلاقی و ورزشی خوب و روشنی  دارند تشکیل و از تجربیات این عزیزان  استفاده شود.

سخت ترین رقیب شما در زمین‌ ورزش چه کسانی بودند؟

رقیب که نه چون ما در وهله اول رفیق و دوستان بسیار صمیمی بودیم که برای پیشرفت فنی با یکدیگر رقابت میکردیم. دوستان عزیزم در هخامنش ، یادگار بختیاری،حسین الهیاری، خدامراد بابادی

بهترین بازی که در آن شرکت داشتید و همچنان از یادآوری آن لذت می برید؟

در مسابقات زیر گروه کشور در خرم آباد و کرمانشاه که باعث صعود هخامنش به لیگ دو تخت جمشید شد همچنین بازی با تهران جوان و بانک سپه که منجر به پیروزی هخامنش گردید.

بهترین توصیه شما به ورزشکاران امروزی چیست ؟

دوره قهرمانی کوتاست و باید قدر سلامتی و جوانی خود  را بدانند و ضمن احترام به بزرگان و مربیان خود  سعی نمایند  با تلاش و زحمت  مراتب فنی و پیشرفت را طی کنند.

مهمترین مشکل تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان؟

مهمترین مشکل تیم نفت اینه  که تمامی  تصمیمات کلان این تیم در تهران گرفته میشه  و اغلب هم از مدیران غیر ورزشی  در راس تیم استفاده میشود  و متاسفانه کمتر به توانایی های فنی  پیشکسوتان و بزرگان شهر که زیاد هم داریم  بهره ی گرفته نمیشود، مسجدسلیمان  ملی پوشان و بازیکنان بزرگ  زیادی  به سطح اول ورزش و  فوتبال کشور معرفی کرده که  میتوانند به تیم نفت کمک کنند این بزرگان  فقط احتیاج به دیده شدن  و حمایت  دارند.

از مدیران و مسئولان شهرستان چه انتظاری دارید؟

از مدیران توقع دارم از بزرگان و پیشکسوتان خوش نام که خاک ورزش این شهر  را خوردن و هیچ توقعی جز اعتلای نام مسجدسلیمان ندارند استفاده کنند. و با کار زیر بنایی و حمایت از تیم های بومی تلاش کنند تا بار دیگر مسجدسلیمان به روزهای پر افتخار گذشته باز گردد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=51393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. به بهههه تاج سر پدر پرافتخارم ، دردت منه تیام

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.