• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
1

برگزاری دومین نشست مطبوعاتی نماینده مردم مسجدسلیمان با خبرنگاران + تصاویر

  • کد خبر : 51202
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶

نماینده مسجدسلیمان: تا گشایشی در وضعیت درآمد وزارت نفت صورت نگیرد  مشکل موزه نفت حل نخواهد شد/ ۱۵  سال پیش برآورد جاده مییانبر ۴۵ میلیارد تومان بود در حالی که امروز برای احداث ۶ کیلومتر تونل حدود ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است/ به شورای شهر اعلام کردم سریعاً وضعیت شهردار باید تعیین تکلیف شود/ پس […]

نماینده مسجدسلیمان: تا گشایشی در وضعیت درآمد وزارت نفت صورت نگیرد  مشکل موزه نفت حل نخواهد شد/ ۱۵  سال پیش برآورد جاده مییانبر ۴۵ میلیارد تومان بود در حالی که امروز برای احداث ۶ کیلومتر تونل حدود ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است/ به شورای شهر اعلام کردم سریعاً وضعیت شهردار باید تعیین تکلیف شود/ پس از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز ۱۱۴ روستای حوزه انتخابیه بدون آب و ۸۵ روستا بدون برق هستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان: امیدوار هستیم با حمایت مسئولان خانه هنر شهرستان که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به بهره برداری برسد/ حوزه فرهنگ حوزه تعامل و گفتگوست و متعلق به هیچ گروه و جناحی نیست

رویش زاگرس: دومین نشست مطبوعاتی دکتر علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران شهرستان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس در ابتدای این نشست، سید ستار فاطمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان در سخنانی ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره پیشکسوت عرصه مطبوعات زنده باد بهروز صالحی گفت:حوزه فرهنگ حوزه تعامل و گفتگوست و متعلق به هیچ گروه و جناحی نیست. وی با بیان این که از ابتدای روی کار آمدن تعداد پایگاه های خبری دارای  مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  از ۳ به ۱۱ پایگاه خبری ارتقاء یافته است گفت: تعامل با اصحاب رسانه جهت ایجاد فضای همدلی از همان ابتدا در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه این تعامل همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از دغدغه های اهالی هنر بحث هنرهای نمایشی ست که همیشه در جشنواره ها از جمله جشنواره معتبر فجر حضور داشته است اما متاسفانه یک سالن آمفی تئاتر در شهرستان وجود ندارد. وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های بالای فرهنگی انتظار داریم مسئولان بیشتر حمایت کنند و خانه هنر شهرستان که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به بهره برداری برسد…

در ادامه این مراسم علیرضا ورناصری به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد. وی در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از او پرسید وضعیت پارک موزه نفت با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی مدت هاست راکد مانده چه راکاری در این رابطه دارید گفت: تا گشایشی در وضعیت درآمد وزارت نفت صورت نگیرد این مشکل حل نخواهد شد. ورناصری ادامه داد: تلاش کردیم که موزه نفت به میراث فرهنگی واگذار شود اما نشد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در ارتباط با جاده میانبر اهواز مسجدسلیمان نیز گفت:۱۵  سال پیش برآورد جاده مییانبر ۴۵ میلیارد تومان بود در حالی که امروز برای احداث ۶ کیلومتر تونل حدود ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است. و سوال اینجاست علیرغم آن که این پول واریز شده بود چرا در اجرا نشد؟! این همان فرصت سوزی ست که در منطقه ما اتفاق افتاده است.

دکتر ورناصری در ارتباط با وضعیت شهرداری مسجدسلیمان و طولانی شدن زمان معرفی شهردار نیز گفت:اگر چه این موضوع در شرح وظایف نماینده نیامده است اما چون مردم دارند از این وضعیت آسیب می بینند به شورای شهر اعلام کردم سریعاً این مشکل تعیین تکلیف شود و حتما از طریق استان پیگیری خواهم کرد تا تکلیف شهردار مسجدسلیمان سریعاً مشخص شود. وی در ارتباط با بودجه ۱ میلیارد تومانی پسماند که مسئولان در جذب آن موفق نبودند نیز گفت: این درد من هم هست.با تلاش های انجام شده ۱ میلیارد تومان جذب اما متاسفانه این پول برگشت خورد.

ورناصری با بیان این که زیرساخت های اساسی هر ۴ شهرستان دچار مشکل است گفت : پس از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز ۱۱۴ روستای حوزه انتخابیه بدون آب و ۸۵ روستا بدون برق هستند ضمن این که شاخص های توسعه ۴ شهرستان در رتبه های پایین استان قرار دارد.

وی با بیان این که باید مسئولین ادارات پاسخگوی عملکرد خود باشند و عملکرد ضعیف مدیران ناکارآمد پای نماینده مجلس نوشته نشود یادآور شد: باید فرهنگ پاسخگویی بین مدیران هر ۴ شهرستان نهادینه شود چرا که مسئولیت امور اجرایی کشور بر عهده دولت و دستگاههای اجرایی میباشد نه نمایندگان مجلس و قوه مقننه.

وی در ارتباط با بحث بیمارستان نفت گفت : در حوزه وزارت نفت ۸ مشکل اصلی در مسجدسلیمان وجود دارد ک مهمترین آن ها شامل : تکمیل بیمارستان نفت، ساماندهی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان ، وجود ترش ترین و خطرناک ترین گاز سمی جهان در مسجدسلیمان، بحث گازرسانی و مناطق آلوده به نشت نفت و گاز میباشد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : بحث گازرسانی ۴ شهرستان عمدتا در حوزه روستایی در حال انجام است به طوری که امسال ۱۴۸ روستا در برنامه گازرسانی قرار دارند که این آمار از اجرای ۷۰% برنامه گازرسانی استان در منطقه ما حکایت میکند در صورتیکه تا پیش از این ضریب گازرسانی استان ۸۶ و منطقه ما در سطح پایین ۴۵ میباشد.

وی در ادامه گفت: عملیات پروژه هایی همچون: فرودگاه مسجدسلیمان، پل سی مایلی و جاده جریک در حال اجرا است همچنین در بحث تنش آبی مسجدسلیمان هنوز ۴،۵ منطقه شهرستان دچار مشکل هستند که رفع مشکل آنها در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد : در خصوص بیمارستان ۲۲ بهمن، با وزیر بهداشت بهداشت ۵ جلسه برگزار شد که نتیجه این نشست ها ، اخذ برخی امکانات برای بحث بهداشت و درمان شهرستان بود‌ ، همچنین ۱۸ هکتار از اراضی ارتش گرفته شد ضمن اینکه طرح تفصیلی شهر پس از سال ها تصویب شد.

لازم به ذکر است در این مراسم سوالات دیگری نیز از سوی خبرنگاران مطرح که به دلیل ضیق وقت فرصت پاسخگویی فراهم نگردید از جمله این سوالات می توان به عدم پرداخت حقوق کارکنان شهرداری لالی، اندیکا و مسجدسلیمان که  ماههاست حقوق و حق بیمه اشان پرداخت نشده است، عدم شفافیت در ارتباط با پروژه های ترک تشریفات و شایعاتی مبنی بر این که این پروژه ها به بعضی افراد خاص واگذار می شود، چرا بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری به ۲۰۰ میلیون تومان طی یک سال اخیر کاهش یافته است، چرا بسیاری از ادارات بصورت سرپرستی اداره می شوند و…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=51202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.