• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 2
0

امام جمعه مسجدسلیمان خبر داد؛
آمادگی پیشکسوتان مسجدسلیمان برای ثبت حماسه‌های دوران دفاع مقدس

  • کد خبر : 50696
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>امام جمعه مسجدسلیمان خبر داد؛</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>آمادگی پیشکسوتان مسجدسلیمان برای ثبت حماسه‌های دوران دفاع مقدس</span>

رویش زاگرس: حجت‌الاسلام سیداحمدی گفت: پیشکسوتان و جوانان شهر یکهزار شهید مسجدسلیمان آمادگی تولید محتوا در خصوص حماسه های ماندگار مردم این خطه در دوران دفاع مقدس را دارند. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس سردار «عبدالرضا مرادحاجتی»‌ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز میزبان حجت‌الاسلام سید «حسن سیداحمدی» امام جمعه […]

رویش زاگرس: حجت‌الاسلام سیداحمدی گفت: پیشکسوتان و جوانان شهر یکهزار شهید مسجدسلیمان آمادگی تولید محتوا در خصوص حماسه های ماندگار مردم این خطه در دوران دفاع مقدس را دارند. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس سردار «عبدالرضا مرادحاجتی»‌ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز میزبان حجت‌الاسلام سید «حسن سیداحمدی» امام جمعه مسجدسلیمان، سرهنگ «حسن محمودی» فرمانده سپاه مسجدسلیمان و «شاپور حاجی پور» شهردار شهر عنبر به همراه چند پیشکسوت دفاع مقدس بود.

امام جمعه مسجدسلیمان در ابتدای این دیدار خدمت در حوزه دفاع مقدس را یک رسالت زینبی دانست و اظهار داشت: با توجه به سابقه ای که از همت جهادی سردار «مرادحاجتی» سراغ داریم، وی می تواند تحول عظیمی در  حوزه دفاع مقدس استان ایجاد کند. پیشکسوتان و جوانان شهر یکهزار شهید مسجدسلیمان آمادگی تولیدمحتوا در خصوص حماسه های ماندگار مردم این خطه در دوران دفاع مقدس را دارند.

سیداحمدی همچنین خواستار ایجاد دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مسجدسلیمان شد و گفت: اسناد، مدارک و آثار باقیمانده از دوران دفاع مقدس در این شهر در حال فرسودگی و فنا هستند و نیاز به ایجاد مکانی برای فعالیت و نگهداری در این حوزه ارزشمند به شدت احساس می شود.

فرمانده سپاه مسجدسلیمان هم از اعلام آمادگی برای ثبت و ضبط تاریخ شفاهی و خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس این شهر خبر داد و بیان داشت: سپاه در همه عرصه های دفاع مقدس دغدغه مند است و تمایل دارد که با کمک نیروهای جوان و انقلابی این شهر نسبت به ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت اقدامات لازم را عملیاتی کند.

در ادامه این دیدار، «شاپور حاجی پور» شهردار عنبر نیز خواستار ساخت یک مجموعه فرهنگی و مذهبی در جوار شهدای گمنام این شهر شد و متذکر شد: قصد داریم با همت شما و خیرین منطقه، حسینیه ای را در جوار شهدای گمنام عنبر ایجاد کنیم تا محفل و پایگاهی برای مردم انقلابی این شهر برای اجرای مراسمات ارزشی و معنوی شان باشد.

سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان صداقت حضور رزمندگان بختیاری را در دوران دفاع مقدس ممتاز خواند و گفت: حماسه بچه های گردان سلمان و دیگر یگان های اعزامی از منطقه بزرگ مسجدسلیمان و شهرهای حومه هرگز از ذهن رزمندگان جبهه های حق علیه باطل، پاک نمی شود.

وی خواستار رغبت نوشتاری بیشتر در بین پیشکسوتان این شهر شد و افزود: خیلی از ناگفته های جنگ درون سینه بچه های غیرتمند مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل و عشایر انقلابی این مناطق باقی مانده که ضرورت دارد با زبان ادبیات و هنر به نسل امروز انتقال داده شوند.

در پایان این دیدار، مهمانان خواستار حضور سردار «مرادحاجتی» در مسجدسلیمان برای بررسی فعالیت های فرهنگی این منطقه و ضرورت های پیش رو در حوزه دفاع مقدس شدند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=50696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.