• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

معلولان به عنوان شهروندان این جامعه حق دارند همانند سایرین از امکانات شهری استفاده کنند

  • کد خبر : 49589
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
معلولان به عنوان شهروندان این جامعه حق دارند همانند سایرین از امکانات شهری استفاده کنند

دانشگاه آزاد اسلامی و چندین مدرسه مسجدسلیمان و دانشگاه پیام نور این شهرستان برای معلولان و سالمندان مناسب‌سازی نشده است رویش زاگرس/حسین کلانتری: معلولان به عنوان شهروندان جامعه این حق را دارند که همانند سایرین از امکانات شهری استفاده کرده تا بتوانند به راحتی در معابر شهری و اماکن عمومی رفت و آمد کنند. امری […]

دانشگاه آزاد اسلامی و چندین مدرسه مسجدسلیمان و دانشگاه پیام نور این شهرستان برای معلولان و سالمندان مناسب‌سازی نشده است

رویش زاگرس/حسین کلانتری: معلولان به عنوان شهروندان جامعه این حق را دارند که همانند سایرین از امکانات شهری استفاده کرده تا بتوانند به راحتی در معابر شهری و اماکن عمومی رفت و آمد کنند. امری که علیرغم تاکید قانون و وجود مصوبات مختلف تاکنون محقق نشده است. شاید برای سایر شهروندان که از محدودیت‌های حرکتی رنج نمی‌برند، قابل درک نباشد که ورود به جامعه و استفاده از خدمات دولتی و شهری چقدر می‌تواند برای یک معلول سخت باشد، اما باید گفت معلولان ما در شرایطی زندگی می‌کنند که حتی برای ابتدایی ترین نیازهای خود مانند: تبادلات مالی، خدمات پزشکی، استفاده از مراکز تفریحی یا رستوران‌ها و حتی حضور در ادارات نیز با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

ساختمان‌های غیر استاندارد برای معلولان، نبود رمپ‌های مناسب و غیر فنی بودن آن‌ها، نداشتن آسانسور و یا حتی وجود آسانسورهای غیر استاندارد تنها بخشی از اولین الزاماتی است که باید در ساخت و سازها رعایت شود. به طور مثال از مشکلات عمده این شهرستان این است که دانشگاه آزاد اسلامی و چندین مدرسه این شهرستان و دانشگاه پیام نور برای معلولان و سالمندان مناسب‌سازی نشده (نبود آسانسور و نامناسب بودن پله های ورودی به ساختمان های دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان که مانع ادامه تحصیل معلولان جسمی حرکتی نخبه ای شده است که به دلیل مناسب سازی نشدن دانشگاه قادر به ادامه تحصیل نبودند.

بنابراین نیاز است تا امکانات لازم در اماکن عمومی برای فعالیت این افراد به جهت رشد و بالندگی نخبگان این قشر فراهم شود. با توجه به اهمیت مشارکت معلولین در مباحث اجتماعی، انجام کارهای روزمره و بالفعل شدن پتانسیل‌های معلولین مناسب سازی ساختمان‌های عمومی برای این قشر یک ضرورت است که متاسفانه تاکنون به دلیل جدی نگرفتن آن در این شهرستان هیچ اقدامی نشده.
لذا نیاز است دست به دست هم دهیم تا محیطی خالی از هرگونه مشکلات برای معلولان جامعه داشته باشیم. اگر می‌خواهیم جامعه به سمت رشد و بالندگی پیش برود باید استعدادها و محدودیت‌ها را بشناسیم و در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی که معلولان نقش زیادی ایفا می‌کنند…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=49589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.