• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

تجمع جمعی از دانش آموزان مسجدسلیمانی در اداره آموزش و پرورش و اعتراض به برگزاری آزمون حضوری پایه های نهم و دوازدهم

  • کد خبر : 49544
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
تجمع جمعی از دانش آموزان مسجدسلیمانی در اداره آموزش و پرورش و اعتراض به برگزاری آزمون حضوری پایه های نهم و دوازدهم

رویش زاگرس: طی چند روز گذشته و پس از اعلام برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم، بسیاری از شهرها شاهد حضور اعتراضی دانش‌آموزان این دو پایه در برابر ادارات آموزش و پرورش بود. در مسجدسلیمان نیز صبح امروز جمعی از دانش آموزان به همراه خانواده های خود با حضور در اداره آموزش و […]

رویش زاگرس: طی چند روز گذشته و پس از اعلام برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم، بسیاری از شهرها شاهد حضور اعتراضی دانش‌آموزان این دو پایه در برابر ادارات آموزش و پرورش بود.
در مسجدسلیمان نیز صبح امروز جمعی از دانش آموزان به همراه خانواده های خود با حضور در اداره آموزش و پرورش این شهرستان نسبت به این تصمیم اعتراض خود را اعلام و از مسئولان خواستند نسبت به سلامتی فرزندان شان بی تفاوت نباشند.
به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس آن ها معتقدند امسال به دلیل گسترش کرونا و افزایش مبتلایان و قربانیان به ویژه تحت تاثیر انواع جهش یافته این ویروس که حتی نوجوانان وکودکان را آسیب پذیر ساخته، شرایط با سال گذشته متفاوت شده است و خواهان برگزاری آزمون به صورت غیر حضوری جهت پایه های نهم و دوازدهم شده اند.
ستاد ملی کرونا در ایران نیز با برگزاری حضوری امتحانات برای پایه‌های نهم و دوازدهم مخالف بوده اما با مقاومت و اصرار مسئولان وزارت آموزش و پرورش روبرو شده است.
علی‌رضا رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت با اشاره به مخالفت وزارت بهداشت با هر گونه تجمع اظهار داشت: «درجلسه امروز کمیته تخصصی، دوستان وزارت آموزش و پرورش بر حضوری برگزار شدن امتحانات نهایی تاکید داشتند.»
اصرار مقامات وزارت آموزش و پرورش در نهایت سبب تغییر نظر کمیته تخصصی ستاد ملی کرونا شد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به توضیحات مسئولان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر این که زمان امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم با سایر امتحانات دانش‌آموزان مقاطع دیگر یکی نخواهد بود، برگزاری امتحانات حضوری را منوط به اجرای شروط خاصی دانست و افزود: «برگزاری امتحانات در فضای باز و همچنین استفاده از تهویه و رعایت فاصله فیزیکی دانش‌آموزان، از نکاتی است که باید در هنگام برگزاری امتحانات رعایت شود.»

اما آغاز زودهنگام فصل گرما در بسیاری از استان‌های ایران و فقدان زیرساخت‌ها و امکانات قابل قبول در مدارس و مکان‌های برگزاری امتحانات از موانعی است که امکان شروط ستاد کرونا برای برگزاری حضوری امتحانات را محقق نمی‌کند.
به همین دلیل دانش‌آموزان با آگاهی از کمبودهای وزارت آموزش و پرورش و شرایط سخت کنونی همه‌گیری کرونا در بسیاری از شهرها نسبت به تصمیم برگزاری حضوری امتحانات معترض و خواهان رسیدگی مسئولان کشور به این مهم شده اند…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=49544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.