• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
1

سازمان نظام پزشکی شهرستان مسجدسلیمان پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی صاحب خانه شد

  • کد خبر : 49385
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
سازمان نظام پزشکی شهرستان مسجدسلیمان پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی صاحب خانه شد

رویش زاگرس: سازمان نظام پزشکی شهرستان مسجدسلیمان پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی صاحب خانه شد. دکتر غلامرضا حواجه پور رئیس سازمان نظام پزشکی مسجدسلیمان در گفتگو با پایگاه خبری رویش زاگرس با اعلام این خبر افزود: بیش از ۲۰ سال است که سازمان نظام پزشکی شهرستان فاقد مکانی در شأن پزشکان بود و جلسات در […]

رویش زاگرس: سازمان نظام پزشکی شهرستان مسجدسلیمان پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی صاحب خانه شد. دکتر غلامرضا حواجه پور رئیس سازمان نظام پزشکی مسجدسلیمان در گفتگو با پایگاه خبری رویش زاگرس با اعلام این خبر افزود: بیش از ۲۰ سال است که سازمان نظام پزشکی شهرستان فاقد مکانی در شأن پزشکان بود و جلسات در مکان های مختلف برگزار می شد به نوعی که حتی مردم نیز به درستی نمی دانستند برای پیگیری مسائل خود به کجا مراجعه نمایند. دکتر خواجه پور ادامه داد: برای اولین بار یک ساختمان مجهز و در شأن جامعه پزشکی با هزینه ای حدود ۲۰۰ میلیون تومان با تجهیزات مورد نیاز برای ساختمان نظام پزشکی مسجدسلیمان اجاره تا این مشکل پس از ۲۰ سال مرتفع شود.

دکتر خواجه بور در بخش دیگری از سخنان خود اهداف و وظایف این سازمان نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: اعضای این سازمان متشکل شده است از پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، دکترای علوم آزمایشگاهی، کارشناسان پروانه‌دار مانند علوم تغذیه، ماما، شنوایی‌شناس، فیزیوتراپ، بینایی سنج، آسیب‌شناس گفتار و زبان، کاردرمانگر، ارتوزیست و پروتزیست (ارتوپد فنی) و…

وی اعتلای ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در امور پزشکی،تلاش در جهت پیشبرد و اصلاح امور پزشکی،مشارکت در جهت ارتقاء سطح دانش پزشکی،حفظ و حمایت از حقوق بیماران،حفظ و حمایت از حقوق صنفی و تنظیم روابط شاغلین حرف پزشکی را از اهداف این سازمان خواند و در ارتباط با شرح وظایف سازمان نیز گفت: شرح وظایف اصلی این سازمان عبارت است از: تعیین تعرفه خدمات تشخیصی درمانی در بخش خصوصی، صدور پروانه مطب شاغلین بخش خصوصی، رسیدگی انتظامی به تخلفات حرفه‌ای شاغلین حرف پزشکی از طریق هیاتهای انتظامی، ثبت نام و صدور گواهی عضویت، تعیین ضوابط و نظارت بر تبلیغات پزشکی، ارائه خدمات رفاهی به اعضای سازمان مانند واحد وام، توزیع آرم طرح ترافیک و ارائه خدمات بیمه‌ای مختلف، مشارکت در تعیین مالیات بر درآمد شاغلین بخش خصوصی و اعزام نماینده به هیاتهای حل اختلاف مالیاتی، معرفی نماینده در شورایعالی بیمه و شورایعالی آموزش پزشکی، تعیین شرح وظایف شاغلین حرف پزشکی، برگزاری برنامه‌های بازآموزی و آموزشی، انتشار نشریه سازمان و غیره. البته برخی از این اقدامات مانند برگزاری برنامه‌های ورزشی و هنری و تشکیل واحد وام از وظایف الزامی سازمان نیستند.

دکتر خواجه پور در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با پرونده های سال ۹۹ که به نظام پزشکی شهرستان ارجاع شده بود گفت: تا پایان سال نودونه ۲۷ پرونده به این سازمان ارجاع که از این تعداد ۱۰ پرونده به هیئت تجدید نظر ارسال و مابقی پرونده ها منجر به صدور حکم قطعی گردید. وی ادامه داد: همچنین با همکاری علی اسکندری ریاست محترم دادگستری و رحمان بن سعید دادستان محترم شهرستان مسجدسلیمان و نیروی محترم انتظامی ۲۰ مرکز غیرمجاز از قبیل آرایشگاه، عطاری و دندانپزشکی تجربی و دندانسازی تجربی که در آن کارهایی همچون تزریق ژل ، لیپوساکشن و… انجام می شد پلمب و برای عوامل آن پرونده قضایی تشکیل گردید. خواجه پور ادامه داد:

بر خلاف نظر بعضی افراد که می گویند در آراء نظام پزشکی هرگز رأیی علیه پزشکان داده نمی شود باید بگویم به هیچ وجه این گونه نیست و ســازمان نظام پزشــکی به منظور رسیدگی به تخلفات صنفی در مرکز دارای هیأتهای عالی انتظامی پزشکی و در مراکز استان ها دارای هیأت های بدوی و تجدیدنظر و در شهرســتان ها دارای هیأت های بدوی انتظامی پزشکی ست که یکی از اعضای آن نیز دادستان می باشد و قطعاً این اعضاء اجازه نخواهند داد حقوق کسی تضییع شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان مسجدسلیمان در بخش پایانی سخنان خود ضمن توصیه به مردم جهت رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: مقابله با این بیماری نیازمند بسیج همگانی ست. وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در کنار سیستم بهداشتی کشور اشاره کرد و افزود: در موج جدید کرونا با شرایط متفاوتی روبرو هستیم، و به نوعی مردم خسته شده اند، بنابراین رسانه‌ها در رابطه با آگاه سازی بسیار مؤثر هستند.

وی با تاکید بر لزوم انجام مراقبت‌های بهداشتی به تعویق انداختن درمان و عدم توجه به خود مراقبتی را سبب افزایش بیماری برشمرد که افزایش بستری و مرگ و میر افراد را در پی داشته و هزینه‌های سنگینی را نیز بر دوش نظام سلامت وارد کرده است. خواجه پور گفت: امیدواریم با رعایت بیشتر و همکاری مناسب‌تر مردم و مسئولان، در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ موفق‌تر عمل کنیم.

نشانی ساختمان نظام پزشکی: مسجدسلیمان روبروی انتقال خون.مجتمع امیرعلی طبقه دوم

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=49385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.