• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد:
پایان کار یک پزشک به دلیل وجود مشکل در ارائه خدمات در شهرستان مسجدسلیمان/ در دو هفته اخیر، بیشترین بروز بیماری در هفتکل، آغاجاری، بهبهان، مسجدسلیمان و باغملک بوده است/ تاکنون حدود ۲۳ هزار نفر در استان خوزستان واکسن دریافت کرده‌اند

  • کد خبر : 49279
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد:</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>پایان کار یک پزشک به دلیل وجود مشکل در ارائه خدمات در شهرستان مسجدسلیمان/ در دو هفته اخیر، بیشترین بروز بیماری در هفتکل، آغاجاری، بهبهان، مسجدسلیمان و باغملک بوده است/ تاکنون حدود ۲۳ هزار نفر در استان خوزستان واکسن دریافت کرده‌اند</span>

رویش زاگرس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اولویت ما، ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های دانشگاهی است زیرا تیم درمانی که در این بیمارستان‌ها وجود دارند در بیمارستان‌های غیردانشگاهی وجود ندارند. دکتر ابوال نژادیان ادامه داد: ما زمانی سراغ بیمارستان‌های غیردانشگاهی می‌رویم که ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده باشد اما […]

رویش زاگرس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اولویت ما، ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های دانشگاهی است زیرا تیم درمانی که در این بیمارستان‌ها وجود دارند در بیمارستان‌های غیردانشگاهی وجود ندارند. دکتر ابوال نژادیان ادامه داد: ما زمانی سراغ بیمارستان‌های غیردانشگاهی می‌رویم که ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده باشد اما بر روند درمان آن‌ها نظارت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اعتقادی به وجود مشکل در کیفیت خدمات این بیمارستان‌ها ندارم اما بر لزوم نظارت بر این بیمارستان‌ها تاکید کردم که نظارت بیشتری شود.

ابول‌نژادیان گفت: روزانه همه بیمارستان‌ها را چک می‌کنم و در صورتی که کوچک‌ترین خللی در درمان مشاهده شود حتما موضوع در کمیته دانشگاه بررسی می‌شود.

وی افزود: در مسجدسلیمان یک پزشک متخصص داشتیم که با وجود این که در شهرستان‌ها دچار کمبود متخصص هستیم اما به محض این که متوجه وجود مشکل در ارائه خدمات این پزشک شدیم، به وی پایان کار دادیم اما تاکنون نکته‌ای مشاهده نکرده‌ایم که بگوییم این بیمارستان مشکل دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به میزان بروز بیماری در شهرستان‌های مختلف گفت: در دو هفته آخر اسفندماه بیشترین بروز بیماری به ازای هر یک صد هزار نفر جمعیت در هفتکل، آغاجاری، باغملک، اهواز، خرمشهر و رامهرمز بوده است اما در دو هفته اخیر، بیشترین بروز بیماری در هفتکل، آغاجاری، بهبهان، مسجدسلیمان و باغملک بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روشن شدن کولرها در خوزستان با آغاز فصل گرما، گفت: مردم باید توجه کنند حتی با روشن بودن کولرها نیز باید در و پنجره‌ها باز باشند تا لود ویروس کمتر شود. هر چه گردش هوا بیشتر باشد، لود ویروس کمتر می‌شود  و شانس آلودگی کاهش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره میزان واکسیناسیون انجام‌شده در خوزستان گفت: تاکنون تقریبا ۲۳ هزار نفر در استان خوزستان واکسن دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: روز دوشنبه (۱۶ فروردین‌ماه) محموله جدید واکسن به دست من رسید که امیدواریم به پرسنل حوزه درمان و بهداشت و بیماران خاص تزریق کنیم.

ابول‌نژادیان گفت: ۳۵ هزار پرسنل درمان داریم که هنوز ۲۰ هزار نفر از پرسنل ما واکسن را دریافت نکرده‌اند اما تمام کادر درمان که به صورت مستقیم با بیماران کووید – ۱۹ در تماس هستند، واکسینه شده‌اند.

وی افزود: در خوزستان بیماران دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی – سیکل سل، ام‌اس و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی، جزو بیماران خاص هستند. واکسن کرونا برای اکثر بیماران دیالیزی تزریق شده است و واکسن مورد نیاز برای ادامه تزریق این بیماران را نیز داریم اما خودشان مردد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: به طور مثال زمانی که می‌خواستیم واکسن کرونا را برای پاکبان‌ها تزریق کنیم تنها شش نفر از یک گروه ۳۰ نفره حاضر به تزریق شدند و فکر می‌کردند می‌خواهیم واکسن را روی آن‌ها تست کنیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=49279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.