• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان:
کمک به باشگاه نفت مسجدسلیمان دخل و تصرف در بیت المال است/پرداخت هر کمکی به نفت مسجدسلیمان مستلزم اصلاح قانون است

  • کد خبر : 48473
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان:</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>کمک به باشگاه نفت مسجدسلیمان دخل و تصرف در بیت المال است/پرداخت هر کمکی به نفت مسجدسلیمان مستلزم اصلاح قانون است</span>

رویش زاگرس: رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان درباره شرایط باشگاه نفت مسجدسلیمان توضیحاتی را بیان کرد. افشین حیدری، مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان درباره دلیل پرداخت نشدن کمک‌های وزارت نفت به باشگاه نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: ما یک ریال هم نمی‌توانیم به باشگاه نفت مسجدسلیمان پرداخت کنیم، زیرا براساس […]

رویش زاگرس: رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان درباره شرایط باشگاه نفت مسجدسلیمان توضیحاتی را بیان کرد.
افشین حیدری، مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان درباره دلیل پرداخت نشدن کمک‌های وزارت نفت به باشگاه نفت مسجدسلیمان اظهار داشت: ما یک ریال هم نمی‌توانیم به باشگاه نفت مسجدسلیمان پرداخت کنیم، زیرا براساس تبصره ۲ ماده ۹۴ قانون توسعه، اداره کل ورزش و جوانان حق ندارد ریالی به ورزش حرفه‌ای کمک کند.
حیدری در ادامه گفت: قانون به صراحت اعلام کرده که هر گونه پرداختی به ورزش حرفه‌ای ممنوع است. این ماجرا برای ما حواشی زیادی ایجاد کرده است. ما تاکنون تمام سختی‌ها را تحمل کردیم و تا جایی که می‌توانستیم به نفت مسجدسلیمان کمک کردیم، اما امسال نمی‌توانیم هیچ کمکی کنیم، زیرا پولی که در حساب اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان است، باید برای توسعه ورزش همگانی هزینه شود. فوتبال هم یک ورزش حرفه‌ای است و امکان ندارد مبلغی که باید صرف توسعه ورزش همگانی شود را به ورزش قهرمانی اختصاص دهیم، این کار تخلف است.
مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خوزستان افزود: طبق تفاهم نامه وزرای نفت و ورزش و استاندار خوزستان مبلغی برای کمک به باشگاه نفت مسجدسلیمان پیش بینی نشده و تمام منابع مالی به ورزش همگانی اختصاص داده شده است. به دلیل ایراد‌هایی که نهاد‌های نظارتی و سازمان بازرسی از کمک به ورزش حرفه‌ای گرفتند، وزارتخانه‌های نفت و ورزش علاوه بر تفاهم نامه، اطلاعیه دیگری هم دادند و در آن تصریح کردند که تمام مبالغ برای کمک به ورزش همگانی است و اگر این پول برای ورزش حرفه‌ای هزینه شود، مسئولیت آن با اداره کل ورزش و جوانان است. به همین دلیل برخی‌ها لیدر‌ها و هواداران را مقابل ما قرار دادند تا ما تحت فشار خلاف قانون عمل کنیم.
او عنوان کرد: به معاون استاندار خوزستان هم گفتم که به دلیل قانونی که وضع شده، تحت هیچ شرایطی به باشگاه نفت مسجد سلیمان کمک نمی‌کنیم. به نهاد‌های مربوطه هم اطلاع دادیم که خلاف قانون عمل نخواهیم کرد. جا به جایی چنین اعتباراتی به منزله دخل و تصرف در بیت المال است و این موضوع شوخی بردار نیست. ما چرا باید چنین کاری کنیم؟ وزارت نفت اگر می‌خواست به باشگاه نفت مسجد سلیمان کمکی کند، از طریق شرکت‌های زیر مجموعه خود این کار را انجام می‌داد، نه اینکه توپ را به زمین ما منتقل کند تا هر روز حرف بشنویم.

حیدری در پاسخ به این سوال که در چه صورتی اداره کل ورزش و جوانان می‌تواند به باشگاه نفت مسجد سلیمان کمک کند گفت: ابتدا باید قانونی که در این زمینه وضع شده، منسوخ شود. اگر قرار باشد در کوتاه مدت چنین کاری انجام شود، مجلس شورای اسلامی باید این قانون را اصلاح کند، زیرا در حال حاضر نسبت به این موضوع سخت گیری می‌شود و طبق گفته‌های آیت الله رئیسی، هیچ مدیری حق ندارد برای کار خیر تخلف کند. این صحبت‌های رئیس قوه قضاییه حجت را بر مدیران تمام کرد بنابراین ما نه می‌خواهیم و نه می‌توانیم که در بیت المال دخل و تصرف نا به جا کنیم و با این کار مرتکب جرم شویم. اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون را تغییر دهند، ما می‌توانیم براساس قانون جدید، به ورزش حرفه‌ای هم کمک کنیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=48473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.