• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

عضو شورای شهر مسجدسلیمان در نشست با جمعی از اصحاب رسانه
حمزه نجفپور: اگر بخواهم عملکرد شورای دوره پنجم را مورد ارزیابی و به آن نمره بدهم نمره من متوسط رو به بالا خواهد بود/ انتظارات مردم با اختیارات قانونی شوراها هم‌خوانی ندارد/ مسجدسلیمان از سوء مدیریت، بی‌تدبیری و کمبود اعتبارات جهت پروژه های عمرانی لطمه خورده است/ ملاک و معیار انتخاب مدیران باید شایسته سالاری باشد، نه قوم گرایی!

  • کد خبر : 48372
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰

اگر بخواهم عملکرد شورای دوره پنجم را مورد ارزیابی و به آن نمره بدهم نمره من متوسط رو به بالا خواهد بود/ انتظارات مردم با اختیارات قانونی شوراها هم‌خوانی ندارد/ مسجدسلیمان از سوء مدیریت، بی‌تدبیری و کمبود اعتبارات جهت پروژه های عمرانی لطمه خورده است/ ملاک و معیار انتخاب مدیران باید شایسته سالاری باشد، نه […]

اگر بخواهم عملکرد شورای دوره پنجم را مورد ارزیابی و به آن نمره بدهم نمره من متوسط رو به بالا خواهد بود/ انتظارات مردم با اختیارات قانونی شوراها هم‌خوانی ندارد/ مسجدسلیمان از سوء مدیریت، بی‌تدبیری و کمبود اعتبارات جهت پروژه های عمرانی لطمه خورده است/ ملاک و معیار انتخاب مدیران باید شایسته سالاری باشد، نه قوم گرایی!

رویش زاگرس: حمزه نجفپور شهنی عضو شورای شهر مسجدسلیمان در نشستی با حضور تعدادی از اصحاب رسانه این شهرستان بخشی گزارش عملکرد شورای پنجم را تشریح کرد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس وی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: از حسن اعتماد مردمی که در دوره پنجم شورا به بنده اعتماد کرد تشکر و قدردانی می نمایم و خداوند را شاکرم که به من توفیق خدمتگزاری داد تا در زادگاهم به توسعه و آبادانی بپردازم.

وی گفت: هدف از تشکیل شوراهای شهر مطابق اصل یکصد قانون اساسی مصوب سال ۱۳۵۸ اداره کردن امور هر شهر و پیشبرد سریع کارها با نظارت شوراها بوده که در آن ۳۴ وظیفه را برای شوراهای شهر مشخص کرده اند که بخشی از آن در اداره امور شهرداری و بخش دیگر نیز مربوط به ادارات مختلف بوده ‌است.

نجفپور ادامه داد: بسیاری از انتقاداتی که به این نهاد می شود به این دلیل است که بسیاری از مردم فکر می‌کنند شوراهای شهر مجری و اجرا کننده هستند در حالی که وظایف شورای شهر قانون گذاری و نظارتی است.

نجفپور ادامه داد: انتظارات مردم با اختیارات قانونی شوراها هم‌خوانی ندارد، متاسفانه به دلیل ضعف قانون شوراها تنها در شهرداری می توانند نظارت داشته باشند و در ادارات دیگر قانون ناکارآمد است و همچنان مدیریت یکپارچه شهری و آن هدفی که شوراها برای آن تشکیل شده است در کشور عملیاتی نشده است و به نوعی می توان گفت: شورای شهر شورای شهرداری ست! به همین دلیل قوانین شوراها باید در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان محترم بازنگری و پیگیری برای وظایف و اختیارات قانونی آن ها اندیشه شود.

عضو شورای شهر مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسجدسلیمان از دو مقوله آسیب های زیادی دیده است. اول سوء مدیریت و بی‌تدبیری و دوم کمبود اعتبارات جهت پروژه های عمرانی. وی ادامه داد: متاسفانه سوء مدیریت، بی تدبیری و بی ثباتی مدیریتی منافع شهروندان را به خطر انداخته است. ملاک و معیار انتخاب مدیران باید شایسته سالاری باشد و نه قوم گرایی! بی‌ثباتی مدیریتی در ادارات مختلف از جمله شهرداری که البته در برخی موارد مربوط به شهرداری این بی‌ثباتی به صورت ناخواسته بوده است که باعث کاهش پیشرفت پروژه ها و حتی متوقف شدن برخی پروژه‌ها و در نهایت کاهش خدمت رسانی به شهروندان شده است.

وی ادامه داد: آلودگی نفت و گاز در سطح شهرستان و بحث جابجایی شهر در چند دهه گذشته باعث شده است اعتبارات عمرانی تخصیص به شهر بسیار ناچیز باشد به نوعی که از شهرهای همجوار خودمان نیز عقب‌تر هستیم، لذا نیاز است همه  مدیران و مسئولین شهرستان، دکتر ورناصری نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تلاش کنند بودجه کافی جهت اجرای پروژه‌های عمرانی از سوی سازمان برنامه و بودجه به این شهرستان تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: عمده درآمد شهرداری از ارزش افزوده و آلایندگی هاست که تقریباً ۸۰ درصد از آن صرف پرداخت حقوق پرسنل می‌شود…

ایشان در بخش بعدی سخنان خود در ارتباط با استعفا و بازگشت دوباره خود نیز گفت:  به دلیل بی ثباتی و بی نظمی در تصمیم گیری برخی از اعضای شورا استعفا اما به در خواست چند تن از اعضای شورا و برخی خیرخواهان و مصلحین شهر دوباره به شورا بازگشتم. وی همچنین بخشی از عملکرد شورای پنجم را تشریح کرد و گفت: در ابتدای دوره پنجم سرانه فضای سبز شهرستان بسیار پایین بوده است و مطابق اسناد موجود سه و هفت دهم متر مربع بوده است که در این دوره افزایش بسیار قابل ملاحظه‌ای داشته است و تقریباً بیشتر از دو برابر شده است. پروژه پارک تفریحی تمبی که فاز اول آن اجرا شده است، پارک ۵۰ هکتاری، بخشی از عملیات اجرایی پارک دولت روبروی فرمانداری، اجرای پارک محله ای نمره ۲، نفتون که بخشی از آن ها در دهه فجر افتتاح خواهد شد، ادامه عملیات در پارک ۱۱ هکتاری نفتک، خرید و نصب تجهیزات مبلمان شهری، المان ها، تندیس ها در پارک ها و میادین، پروژه نورپردازی، اجرای پیاده رو سازی ها و در حوزه پروژه های زیرساختی نیز علیرغم شرایط بد اقتصادی در زمینه پل سازی دو پل عریض و طویل با طول ۶۰ متر در مسیر جاده کمربندی بلوار دوم طراحی و اجرا شده است همچنین فاز اول پل شهید داریوش محمدی اجرا و در دهه فجر افتتاح و فاز دوم آن نیز در حال برگزاری مناقصه و تا پیش از عید اجرا خواهد شد، اجرای بخشی از عملیات پل سواره مالجونکی که متاسفانه به دلیل عدم اعتبار فعلاً متوقف شده است، همچنین مسجدسلیمان سال‌هاست که جاده شهری آن تک محور است و جاده کمربندی ندارد. احداث جاده کمربندی در بالادست و پایین‌دست از اولویت‌های این دوره شورا بوده است که بسیار سریع مطالعات آن انجام شد. وی ادامه داد: جاده کمربندی پایین‌دست شهر از بی بیان شروع می‌شود و با عبور از محلات مرادآباد، شیخ مندنی، نمره ۱۱، و پشت تانک سازی به محله نفتک متصل می شود. این پروژه دو فاز دارد که فاز اول آن با اعتبار تخصیص شده ۱۱ میلیارد تومان در حال اجراست که این یکی از مهم ترین پروژه های مسجدسلیمان است که طبیعی ست چنین پروژه هایی تا زمانی که به اتکام نرسند برای شهروندان ملموس نباشد اما بی شک جزء زیرساخت‌های اساسی شهرستان است.

وی در بخش آسفالت شهری نیز گفت: پیشنهاد می کنم میزان آسفالت انجام شده این دوره را با دوره‌های گذشته قیاس کنید. شهرک ولیعصر، بلوار فرمانداری، تپه شهدای گمنام، چندین نقطه از منطقه نفتک و چهاربیشه، کولر شاپ، چیت شویی، حد فاصل میدان شهید بهنام محمدی تا میدان باشگاه مرکزی، بخشی از چشمه علی، سرکوره ها، نفتون، نمره دو، نمره یک، بخشی از منطقه کلگه، مرادآباد، محله بی بی یان، شیخ مندنی، نمره هشت، ریل وی  و … در این دوره آسفالت شده اند. همچنین لایروبی دره‌ها، اجرای دیوارهای حائل در برخی محلات، اجرای جدول کاری، راه اندازی سردخانه آرامستان چهاربیشه، اجرای طرح تعریض جاده ها در بعضی مناطق شهرستان از جمله اقدامات انجام شده در دوره پنجم شورای شهر بوده است.

نجفپور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: افزایش سهم آلایندگی ها توسط این شورا انجام شد و تلاش های زیادی نیز جهت جذب سرمایه گذار در شهر داشتیم که متاسفانه در بغضی موارد کارشکنی‌هایی صورت گرفت. در بخش فرهنگی ورزشی نیز بیش از هفتاد جشن فرهنگی مذهبی انجام شد و حدود ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان نیز به تیم نفت کمک کردیم.

عضو شورای شهر پنجم گفت: پیگیری و مبارزه با فساد و جلوگیری ار حیف و میل اموال بیت المال یکی از اهداف بنده بوده است که در موارد مختلف از جمله بلوار دوم شهری نامه نگاری های زیادی با مقامات قضایی و استانداری داشته ام . وی گفت:نقش رسانه ها در این برهه بسیار حساس است که امیدوارم اخلاق در قلم زدن رعایت شود.

من معتقدم آزادی بیان حق مردم است. انتقاد سازنده با مطالبی که از روی کینه گاهی در فضاهای مجازی منتشر می‌شود تفاوت دارد. امیدوارم رسانه ها علاوه بر انتقاد عملکردها را نیز منتشر کنند تا زمینه ساز بهبود شرایط زندگی شهروندان شود.

نجفپور در بخش پایانی سخنان خود گفت: تک تک اعضای شورای شهر از استعداد و توانایی اجتماعی و شایستگی برخوردارند اما می پذیرم در تعامل با همدیگر خوب عمل نکرده اند. بنده اگر بخواهم عملکرد شورای دوره پنجم را مورد ارزیابی و به آن نمره بدهم نمره من متوسط رو به بالا خواهد بود. وی ابراز امیدواری کرد در انتخابات آینده افرادی سالم، راستگو و اهل تعامل به شورای شهر راه یابند…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=48372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.