• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
0

کارت هوشمند ملی؛ احراز هویت یا تعیین صلاحیت دریافت روغن و مرغ منجمد

  • کد خبر : 48085
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کارت هوشمند ملی؛ احراز هویت یا تعیین صلاحیت دریافت روغن و مرغ منجمد

رویش زاگرس/محمدرضا مکوندی: شهروندان هر کشوری دارای کارت ملی و عمدتا هوشمند می باشند‌. در ممالک توسعه یافته کارت ملی به صورت هوشمند در اختیار ساکنان آن کشور قرارداده می شود و متضمن قریب به ۲۵نوع اطلاعات فردی می باشد از مشخصات فردی؛نوع شغل و تحصیلات،تاهل و تجرد؛ ملک و خودرو؛ میزان مالیات پرداختی و… […]

رویش زاگرس/محمدرضا مکوندی: شهروندان هر کشوری دارای کارت ملی و عمدتا هوشمند می باشند‌. در ممالک توسعه یافته کارت ملی به صورت هوشمند در اختیار ساکنان آن کشور قرارداده می شود و متضمن قریب به ۲۵نوع اطلاعات فردی می باشد از مشخصات فردی؛نوع شغل و تحصیلات،تاهل و تجرد؛ ملک و خودرو؛ میزان مالیات پرداختی و…
کارت ملی نمادی از هویت ملی و تعلق فرد به آب و خاک و سرزمین مادری است. این هویت ملی فرد است که به فرد ریشه و شخصیت ملی می دهد یعنی هویت من برگرفته از این آب و خاک است …همان هویت ملی که اساس پیشرفت و توسعه هر کشوری است و همان هویت ملی که در تاروپود ملتی چون ژاپن چنان قوی و ریشه محکم دارد که باعث شده ژاپنی ها از۲۴ ساعت کار ۲۲ساعت فعالیت مفید داشته باشند و به غول اقتصادی در جهان بدل گردند.
همان هویت ملی که چنان به آن در کشور ما بی اعتنایی شده است که ریشه هایی اندک و شکننده ای در ضمیر ما ایرانیان دارد و از ۲۴ساعت کار مفید برای کشور و وطن فقط ۲۰ دقیقه کار مفید است!
کارت ملی اهمیت فراوانی در کشورهای توسعه یافته یا حتی در حال توسعه دارد اما در کشور ما چه کاربری این کارت دارد؟ اول: کارت ملی در کشور ما وسیله احراز هویت در مناسبات اداری و بانکی دوم: دارای اعتبار مشخص و وسیله ای برای درآمد دولت هاست به نحوی که در قانون بودجه سال  ۹۹در جدول مربوط به درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، در حوزه کسب درآمد از محل ثبت‌نام و صدور کارت‌های هوشمند ملی، مبلغ درآمد ۲,۴۰۰,۰۰۰ میلیون ریالی برای آن در نظر گرفته شده است.
شاخص ترین کاربرد کارت ملی احراز هویت ملی است اما در حال حاضر کاربرد سومی هم تحت برخی شرایط نامساعد اقتصادی به آن اصافه شده و آن احراز صلاحیت دریافت سه کیلو گوشت بی کیفیت منجمد یا یک بطر روغن و یا مرغ یخ زده است!
این کاربرد خفت بار در سایه کژفهمی متولیان مربوطه و قوانین من دراوردی صورت گرفته است یک حقارت ملی؛ کارت ملی که باید برای احراز هویت و تعلق فرد به این اب و خاک باشد و از اهمیت حیثیتی ملی برخوردار است اکنون و شوربختانه احراز هویت ملی امتیازی برای دریافت گوشت منجمد و یک بطر روغن است! اخیراً قیمت دمپایی هم سربفلک زد، زبانمان لال نکند یک جفت دمپایی هم درآینده با کارت ملی هوشمند توزیع شود.!
این خفت بزرگی برای متولیان است که با گذشت سه دهه از جنگ ویرانگر۸ساله و انبوه مشکلات اقتصادی در بازی مارپله اقتصاد باز به پله اول بازگشتیم و پیش پا افتاده ترین نیازهای مردم با فاخرترین و شریف ترین وسیله احراز هویت یعنی کارت هوشمند ملی تامین می گردد.!
یقینا این کاربرد پیش بینی نشده کارت ملی توهین دردناک و اسباب تحقیر است. آقایان والله قباحت دارد، نکنید این کارها را! این کارت ملی حرمت دارد! امیدوارم هرچه سریعتر بساط این ماجرا با صدور دستوری ازسوی نهادهای متولی برچیده شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=48085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.