• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس از  وضعیت تغسیل و تدفین بیماران کرونایی در مسجدسلیمان + آخرین آمار و تصاویر

  • کد خبر : 46883
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس از  وضعیت تغسیل و تدفین بیماران کرونایی در مسجدسلیمان + آخرین آمار و تصاویر

 تاکنون حدود ۱۴۰ مرد و زن در مسجدسلیمان تغسیل و تدفین شدند که بیش از ۷۰ نفر از آنان در مسجدسلیمان فوت کرده اند/ جوان ترین فوت شده ۷ و پیرترین ۹۸ سال سن داشتند/ ۴ اکیپ مرد و ۳ اکیپ زن کار تغسیل و تدفین را بر عهده دارند/ بنابر شنیده ها تا صبح […]

 تاکنون حدود ۱۴۰ مرد و زن در مسجدسلیمان تغسیل و تدفین شدند که بیش از ۷۰ نفر از آنان در مسجدسلیمان فوت کرده اند/ جوان ترین فوت شده ۷ و پیرترین ۹۸ سال سن داشتند/ ۴ اکیپ مرد و ۳ اکیپ زن کار تغسیل و تدفین را بر عهده دارند/ بنابر شنیده ها تا صبح امروز ۴۹ نفر در بیمارستان ۲۲ بهمن شهرستان مسجدسلیمان بستری هستند/ بنا بر مشاهدات و گزارشات، همچنان مردم حضور قابل توجهی در بهشت زهرا دارند ضمن آن که تردد خودروهای حامل بلندگو و مداح در داخل قبرستان همچنان مشاهده می شود/ در بسیاری از ادارات ارباب رجوع و حتی پرسنل بدون رعایت موارد بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در حال تردد هستند

رویش زاگرس/سعید مرادی: مسافر آخرت که باشی، هر کسی به روشی بدرقه‌ات می‌کند ولی  اینجا با آن‌که همه بی قرار هستند اما از لمس اجساد مردگان خود می‌ترسند و تنها با چشمانی اشک آلود از فاصله‌ی دور شاهد خاکسپاری غریبانه‌ی عزیزان خود هستند…

بیماری کرونا این روزها بر همه ابعاد زندگی انسان‌ها تاثیر گذاشته و شرایط زندگی خاص کرونایی فصل جدیدی از زندگی است که حالا تمام مردم این کره خاکی آن را تجربه می‌کنند!

شیوع ویروس کرونا در کشور همچنان ادامه دارد و در این مسیر افراد بسیاری از جمله پرستاران، پزشکان، پرسنل فوریت های بهداشتی و… در خط مقدم خدمت رسانی قرار دارند. اما انسان های شریف دیگری نیز هستند که کمتر از آنان یاد می شود. طلاب و بسیجیان جهادی که که با مخاطره انداختن زندگی خود با خداوند معامله کرده اند.

حجت الاسلام محمد هاشم زاده سرپرست تغسیل و تدفین بیماران کرونایی مسجدسلیمان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری رویش زاگرس می گوید: آمار مسافران آخرت این روزها رو به افزایش است که این باعث نگرانی ما شده است. وی ادامه داد: ۴ اکیپ مرد و ۳ اکیپ زن کار تغسیل و تدفین را بر عهده دارند که هر اکیپ از ۵ نفر تشکیل می شود…

هاشم زاده می گوید: متوفیان کرونایی به طور غریبانه و بدون آخرین وداع با خانواده‌ی خود در جایگاه ابدی خود قرار می‌گیرند، خانواده‌ها با چشمانی گریان در فاصله‌ای دور با حسرت دیدن روی عزیزان خود برای آخرین بار، به سوی خانه‌های خود راهی می‌شوند، متاسفانه هنوز هم هستند کسانی که اعتقادی به وجود ویروس منحوس کرونا ندارند یا نمی‌خواهند این واقعیت‌ تلخ را بپذیرند، برخی از آن‌ها بر این عقیده‌اند که هیچ وقت کرونا نمی‌گیرند که این بسیار اشتباه است.

ایشان ادامه داد: برخی بر این باورند که کودکان دچار این بیماری نمی‌شوند در حالی که در همین غسالخانه کودک ۷ ساله ای که بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده بود را غسل دادیم… هاشم زاده همچنین پیرترین کسی که بر اثر کرونا توسط آنان غسل داده شد را ۹۸ سال اعلام کرد.

سرپرست تغسیل و تدفین بیماران کرونایی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری رویش زاگرس در ارتباط با تعداد تغسیل و تدفین فوت شدگان کرونایی که تا امروز انجام داده اند نیز گفت: تاکنون حدود ۱۴۰ نفر مرد و زن توسط ما تغسیل و تدفین شد که البته از این تعداد بیش از ۷۰ نفر آنان اهل مسجدسلیمان و مابقی از شهرهای اطراف همچون لالی، اندیکا و… بوده اند.

وی گفت: خوشبختانه به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکنون هیچ کدام از برادران یا خواهران جهادی که برای تغسیل و تدفین همکاری می کنند بیمار نشده اند.

هاشم زاده در پایان سخنان خود از مردم درخواست کرد: به دلیل شرایط حاد پیش آمده و شیوع گسترده ویروس در موج جدید از حضور در اجتماعات، دورهمی ها، مراسم عروسی و عزا و مکان های سرپوشیده، پرهیز کنند و استفاده از ماسک که تاثیر خود را به خوبی نشان داده، به عنوان یک ضرورت و اجبار، مورد مراعات قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس بنا بر شنیده ها طی چند روز گذشته ۶ نفر دیگر بر اثر بیماری کرونا در مسجدسلیمان جان خود را از دست دادند. در حال حاضر ۲ بخش ایزوله و ۱ بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان ۲۲ بهمن مشغول خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند. طبق آمار امروز صبح در مجموع ۴۹ نفر در بیمارستان ۲۲ بهمن شهرستان مسجدسلیمان بستری هستند…

یکی از نقاط حساس برای گسترش بیماری، آرامستان‌ها هستند، چرا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میان افراد متالم و متاثر بسیار کمرنگ است. متاسفانه علیرغم توصیه مسئولان که از مردم خواسته اند از حضور در بهشت زهرا، خصوصا مراسمات پنجشنبه خودداری کنند، بنا بر مشاهدات و گزارشات، همچنان مردم حضور قابل توجهی در این مکان دارند ضمن آن که تردد خودروهای حامل بلندگو و مداح در داخل قبرستان همچنان مشاهده می گردد.

به گفته یکی از شاهدان شاید فقط ۵ تا ۱۰ درصد از حضور مردم کمتر شده باشد. متاسفانه در بعضی مراسمات طی روزهای اخیر بیش از ۳۰۰ نفر حضور داشتند که در میان آنان افراد اندکی از ماسک و دستکش استفاده کرده بودند. با توجه به شرایط موجود از شهروندان می‌خواهیم که زیارت اهل قبور را به روز‌های دیگر موکول کنند.

با توجه به وضعیت قرمز در سطح استان و شهرستان انتظار می رود مسئولان به صورت جدی تری به این مسئله ورود کنند. همچنین بنابر برخی گزارشات در بسیاری از ادارات ارباب رجوع و حتی پرسنل بدون رعایت موارد بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در حال تردد هستند که این می تواند منجر به ادامه دار بودن این وضعیت در شهرستان شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=46883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.