• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11718اخبار امروز : 2
0

مدارک شهید شاهوند به موزه صنعت نفت مسجدسلیمان اهدا شد

  • کد خبر : 46170
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
مدارک شهید شاهوند به موزه صنعت نفت مسجدسلیمان اهدا شد

رویش زاگرس: پیرو انتشار فراخوان مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت، برای جمع آوری اسناد و اشیای تاریخی نفتی شهروندان مسجدسلیمانی، بازماندگان شهید ارجمند، زنده یاد علی بابا شاهوند چند سند متعلق به شهید را به طرح موزه نفت مسجدسلیمان اهدا کردند. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس شهید شاهوند، پنج سال پس […]

رویش زاگرس: پیرو انتشار فراخوان مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت، برای جمع آوری اسناد و اشیای تاریخی نفتی شهروندان مسجدسلیمانی، بازماندگان شهید ارجمند، زنده یاد علی بابا شاهوند چند سند متعلق به شهید را به طرح موزه نفت مسجدسلیمان اهدا کردند. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس شهید شاهوند، پنج سال پس از فوران نفت از چاه شماره یک مسجدسلیمان، یعنی در سال۱۲۹۲ خورشیدی در روستای علی آباد «تل بزان» از توابع مسجدسلیمان چشم به جهان گشود.
وی در سال ۱۳۱۰ جزو نخستین گروه های جوانان ایرانی بود که به خدمت سربازی اعزام شد و بعد از دوره سربازی به مدت سی سال در کارخانه GPبی بیان مسجدسلیمان مشغول به کار شد.
وی در کنار کار با علاقه مندی تحصیل را نیز ادامه داد و در سال ۱۳۱۵ تحصیلات اکابر خود را به پایان رساند و در سال ۱۳۴۲ به پاس سی سال خدمت صادقانه، موفق به کسب نشان افتخار شرکت نفت شد.
زنده یاد شاهوند در عمر هفتاد ساله خود شاهد اتفاقات و رویدادهای تاریخی و نفتی فراوانی بود و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۲/۰۷/۳۰ و در جریان حملات موشکی دشمن بعثی به شهرستان مسجدسلیمان، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
مدارک شهید علی بابا شاهوند که توسط بازماندگان محترم او به طرح موزه نفت مسجدسلیمان اهدا شده اند عبارتند از: مدرک نشان افتخار شرکت نفت، کارت نشانه گیری در زمان خدمت، دفترچه خدمت سربازی و مدرک پایان دوران اکابر.

این مدارک تاریخی ارزشمند در گنجینه اسناد طرح موزه نفت مسجدسلیمان ثبت و با تکمیل و افتتاح موزه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند گرفت. مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت از همراهی و همکاری شهروندان مسجدسلیمانی در تکمیل مستندات موزه اکتشاف، حفاری و تولید صنعت نفت در نخستین شهر نفتی ایران استقبال می کند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=46170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.