• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

تازه ترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مسجدسلیمان

  • کد خبر : 46023
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
تازه ترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مسجدسلیمان

رویش زاگرس: بی شک مهمترین عامل در کاهش تدریجی شیوع بیماری کرونا در کشور، رعایت بیشتر و جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده همگانی‌تر از ماسک از سوی مردم است. روند کاهشی به هیچ وجه نباید موجب ساده انگاری شرایط و تغییر رفتار ما در برابر ویروس شود چرا که سرایت پذیری کرونا چندین برابر افزایش […]

رویش زاگرس: بی شک مهمترین عامل در کاهش تدریجی شیوع بیماری کرونا در کشور، رعایت بیشتر و جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده همگانی‌تر از ماسک از سوی مردم است. روند کاهشی به هیچ وجه نباید موجب ساده انگاری شرایط و تغییر رفتار ما در برابر ویروس شود چرا که سرایت پذیری کرونا چندین برابر افزایش یافته است بنابراین برای غلبه بر کرونا میزان رعایت پروتکل‌ها نیز باید چندین برابر افزایش یابد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس بنابر شنیده ها در حال حاضر در شهرستان مسجدسلیمان ۳۱ نفر در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان بستری هستند که از این تعداد ۱۳ نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و این می تواند هشدار جدی برای مردم باشد که در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی و مراقبتی شاهد پیک دوم این بیماری باشیم…

 سخنگوی وزارت بهداشت در تازه ترین اظهار نظر خود عنوان کرد: در اردیبهشت ماه شاهد کاهش چشمگیر ابتلا و بستری در اغلب استان‌های کشور بودیم اما متاسفانه کم توجهی به دستورالعمل های بهداشتی منجر به خیز مجدد بیماری در کشور شد. لاری گفت: نباید فراموش کزد که هر تغییر رفتاری در برابر این ویروس یک تا دو هفته بعد اثرش را در تعداد موارد بستری و چهار تا شش هفته بعد در تعداد موارد مرگ و میر نشان می دهد. باید از تجربه گذشته درس بگیریم و اصول سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی را جدی بگیریم تا شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

همچنین رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص وضعیت کرونا در خوزستان در هفته‌های آینده گفت: ما تنها یک پیک بیماری در خوزستان داشتیم در صورتی که بسیاری از استان‌ها دو پیک بیماری را پشت سر گذاشتند، بنابراین وقوع پیک دوم بیماری پس از برگزاری مراسم ماه محرم بسیار محتمل است.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا نسبت به هفته‌های گذشته بهتر است البته در منطقه جنوب‌غرب خوزستان وضعیت سفید نیست و به اشتباه گفته می‌شود وضعیت کل استان خوزستان سفید است و هر لحظه ممکن است به وضعیت قرمز برگردیم. در حال حاضر منطقه جنوب‌غرب خوزستان در وضعیت شکننده قرار دارد و نارنجی اصلاً وضعیت خوبی نیست و به هیچ وجه بیماری کنترل نشده است. سلمان‌زاده گفت: بیماری همچنان در منطقه وجود دارد و افراد مستعد ابتلا به بیماری نیز در جامعه زیاد هستند بنابراین هر گونه سهل‌انگاری و خوش‌بینی نسبت به کنترل بیماری، خطرناک است.

وی عنوان کرد: ویروس در چرخش است و افراد ناقل در جامعه حضور دارند بنابراین هر لحظه ممکن است فردی به بیماری مبتلا شود. حضور در تجمعات، عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ممکن است باعث برگشت ما به اوج بیماری شود. رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در ابتدای شیوع بیماری بسیاری از ارگان‌ها پای کار بودند و کار گندزدایی معابر انجام می‌شد اما اکنون تنها در برخی نقاط گندزدایی در حال انجام است و به صورت موردی انجام می‌شود در حالی که تا پایان بیماری باید این کار انجام شود. هر چند گرمای بالای محیط می‌تواند ویروس را از بین ببرد اما در خصوص انتقال فرد به فرد تأثیری ندارد. در روزهای گذشته در اوج گرما، شاهد موارد بیماری بودیم هر چند احتمال دارد ویروس در محیط گرم مانند دمای بالای ۵۰ درجه از بین برود.

وی در خصوص مراسم ماه محرم نیز تصریح کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، مسئولیت نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم ماه محرم بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است که مقرر شده است مراسم در فضای باز انجام شود. همچنین مواکب در معابر برپا نخواهند شد. توزیع مواد غذایی حین برگزاری مراسم و جابه‌جایی هیات‌ها هم ممنوع است. رعایت فاصله دو متر و استفاده از ماسک نیز در هنگام برگزاری مراسم لازم است.

سلمان‌زاده بیان کرد: همچنین باید تا حد امکان از پخت غذای نذری خودداری شود اما در صورت انجام باید طبخ غذا با نظارت مراکز بهداشت و به صورت بسته‌بندی بهداشتی توزیع شود. در صورت امکان مردم نذر خود را به صورت نذر ماسک ادا کنند و در اختیار نیازمندان قرار بدهند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=46023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.