• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

بعد از زلزله سال گذشته
مسجد تاریخی امام جعفر صادق(ع) بازار تمبی در آستانه ویرانی+تصاویر

  • کد خبر : 45474
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

بعد از زلزله ویرانگر سال گذشته صدمات قابل توجهی به سقف و ستون های این مسجد تاریخی و با عظمت وارد شده است و هر لحظه احتمال ریزش و ویرانی این مسجد می رود رویش زاگرس: اولین و قدیمی ترین مسجد شهرستان مسجدسلیمان طبق اسناد و شواهد عینی و به نوعی یکی از تاریخی ترین […]

بعد از زلزله ویرانگر سال گذشته صدمات قابل توجهی به سقف و ستون های این مسجد تاریخی و با عظمت وارد شده است و هر لحظه احتمال ریزش و ویرانی این مسجد می رود

رویش زاگرس: اولین و قدیمی ترین مسجد شهرستان مسجدسلیمان طبق اسناد و شواهد عینی و به نوعی یکی از تاریخی ترین مساجد استان خوزستان، مسجد امام جعفر صادق(ع) بازار تمبی است که به دست مسلمانان مهاجر به ایران و اهالی منطقه، ساخته و محل تجمع و عبادت بسیاری از مومنین آن زمان تاکنون بوده است، قداست و منزلت این مسجد به گونه‌ای بوده که مهاجرین مسلمان بسیاری از عزیزان خود را در آنجا دفن کرده‌اند، در ضلع جنوبی مسجد، قبرستان تعدادی از این مسلمانان وجود دارد، که همین مکان نیز می تواند مورد توجه شرکت بهره برداری نفت مسجدسلیمان و موزه ملی نفت در جوار این مکان قرار بگیرد.

قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز این مسجد یکی از مهم ترین مکان ها در جنوب مسجدسلیمان برای انتشار و توزیع بسیاری از اعلامیه ها و تصاویر امام خمینی(ع) بوده است.

متاسفانه بعد از زلزله ویرانگر سال گذشته صدمات بسیار قابل توجهی به سقف و ستون های این مسجد تاریخی و با عظمت وارد شده که هر لحظه احتمال ریزش و خدایی ناکرده ویرانی این مسجد می رود، ماههاست که یکی از دغدغه‌ها و مطالبات اهالی صبور و شریف این منطقه رسیدگی فوری به این مکان مقدس است که متاسفانه تاکنون به جایی نرسیده است؛ از فرماندار محترم، و دلسوزان عرصه فرهنگی شهری و استانی عاجزانه تقاضامندیم رسیدگی کنند.

رضا زیلابی علاسوند

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=45474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
  1. مسجد تمبی رو دیدم از نزدیک واقعا در شرایط بدی قرار داره

  2. وجدانا چند روز پیش رفتم پیش صالحی خادم این مسجد فقط گریه نکرد

  3. مگه تمبی هم جز مسجدسلیمانه، مردم اینجا خیلی وقته فراموش شدن

  4. با سلام . مسجد بازار تمبی را از نزدیک دیدم. در نوع خود دارای معماری منحصر به فرد و‌ زیبایی هست، در واقع یک میراث کهن و گران بها که از گذشتگان به ما به ارث رسیده است. یک اثر باستانی که ناگفته ها و رمز و رموز بسیاری را دل خودجای داده است.
    نوع مصالح به کار رفته در دیوارها، ستون‌ ها و‌ سقف به گونه ای هست که در تابستان مانع و عایق گرما بوده و هوای خنک و مطبوعی در آن جاری ست. می طلبد که اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، اداره میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و دیگر نهادها از جمله نمایندگی ولی فقیه در شهرستان و… به کمک هم از تخریب این اثر ارزشمند ملی و کهن جلوگیری کنند. ان شاالله.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.