• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 11751اخبار امروز : 0
0

مرغ کیلویی چند؟/ سوء تدبیر در قیمت گذاری صنعت مرغ

  • کد خبر : 45450
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷

رویش زاگرس: ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مصرف کننده مرغ کشتار روز را ۱۵ هزار تومان اعلام می کند اما آنچه در بازار خرید و فروش می شود بسیار متفاوت و شهروندان مجبورند با قیمت بالاتر آن را خریداری کنند. سامانه ۱۲۴ و دستگاههای متولی بازار گزارش مردمی را ثبت و دریافت می کنند لیکن […]

رویش زاگرس: ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مصرف کننده مرغ کشتار روز را ۱۵ هزار تومان اعلام می کند اما آنچه در بازار خرید و فروش می شود بسیار متفاوت و شهروندان مجبورند با قیمت بالاتر آن را خریداری کنند. سامانه ۱۲۴ و دستگاههای متولی بازار گزارش مردمی را ثبت و دریافت می کنند لیکن منجر به ثبت تخلف نمی شود این نوع نظارت جای سوال دارد؟

اگر حق تولید کننده مرغ، عمده فروش و کشتارگاه بیشتر است باید حق و حقوق آن را ستاد تنظیم بازار کشور بدهد و یا با تفویض اختیار به عهده ستاد تنظیم بازار استان ها قرار دهد تا تصمیم گیری به تناسب شکل گیرد. اگر قیمت مرغ کشتار روز توسط ستاد تنظیم بازار کشور همان ۱۵ هزار تومان به قوت خود باقی است پس بهتر است به ستاد مذکور یادآوری شود مسئولین مربوطه مصوبات شما را تمکین و اجرا نمی کنند و این نمی شود در کشور یک کالا چند نرخ و چند مرجع تصمیم گیرنده داشته باشد.! باید تلاش بیشتری شود تا این سوء تدبیر در قیمت گذاری صنعت مرغ از جامعه برداشته شود.

کانال های توزیع و فروشندگان عمده مرغ و یا دیگران، به مرغ فروشان اجازه دهند تا ۱۰ درصد سود قانونی خود را اعمال نمایند تا خدایی نکرده بعضی از آنان مرتکب تخلف صنفی نشوند . از مسئولین در خصوص قیمت گذاری کالاها خواسته می شود به گونه ای تصمیم گیری نمایند تا شهروندان با آرامش خاطر گذران زندگی خوبی را رقم بزنند.

قیمت مرغ کشتار روز در برخی استانهای کشور تاریخ  ۱۳۹۹/۴/۱۶

استان تهران (حداقل ۱۶/۴۰۰ حداکثر ۱۷/۵۰۰ )

استان خوزستان (حداقل ۱۸/۶۰۰ حداکثر ۱۹/۰۰۰)

استان گلستان (حداقل ۱۴/۷۰۰ حداکثر ۱۵/۶۰۰ )

استان همدان (حداقل ۱۴/۰۰۰ حداکثر ۱۵/۰۰۰ )

قیمت به تومان میباشد.

سید حسین بویری

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=45450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.