• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
3

با حضور فرماندار و مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان:
در سالروز فوران و اکتشاف نفت آژِیر (فیدوس) بیدارباش به صدا درآمد + تصاویر

  • کد خبر : 44864
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

رویش زاگرس: در یکصد و سیزدهمین سالروز فوران و اکتشاف نفت از چاه شماره یک خاورمیانه، با حضور دکتر محمد پاکدل فرماندار مسجدسلیمان و مهندس قباد ناصری مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان آژیر ( فیدوس ) قدیمی بیدارباش و احضار کارکنان اولیه ی صنعت نفت بار دیگر به صدا در آمد. به […]

رویش زاگرس: در یکصد و سیزدهمین سالروز فوران و اکتشاف نفت از چاه شماره یک خاورمیانه، با حضور دکتر محمد پاکدل فرماندار مسجدسلیمان و مهندس قباد ناصری مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان آژیر ( فیدوس ) قدیمی بیدارباش و احضار کارکنان اولیه ی صنعت نفت بار دیگر به صدا در آمد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس، فرماندار مسجدسلیمان ضمن تبریک فرا رسیدن ۵ خرداد سالروز اکتشاف نفت این روز را نقطه عطف تاریخی در بحث صنعتی شدن و استفاده از منابع زیرزمینی برای تولید ثروت خواند…

همچنین مهندس قباد ناصری مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان طی توضیحاتی گفت : بعد از دالپری لرستان – چیا سرخ کرمانشاه و ماماتین رامهرمز، دره خرسان مسجدسلیمان چهارمین نقطه ای بود که کمپانی دارسی به سرپرستی جرج رینولدز برای حفاری انتخاب و در بهمن ۱۲۸۶ عملیات حفاری را در موقعیت فعلی این چاه آغاز کرد. وی افزود:

بعد از چهارماه از عملیات حفاری و در حالی که تا پایان اعتبار و امتیاز کمپانی دارسی برای حفاری و بهره برداری از منابع نفت جنوب ایران تنها چند روز باقی مانده بود در بامداد پنجمین روز از خرداد ۱۲۸۷ نفت از این چاه فوران کرد و بدین ترتیب عصر نفت کشورمان بدین ترتیب آغاز شد. لارم به ذکر است فرماندار مسجدسلیمان سپس در ادامه با حضور در منطقه بی بیان از ساختمان موزه اکتشاف ، حفاری و تولید نفت مسجدسلیمان بازدید کرد و در جریان جزییات این پروژه ی مهم و اثربخش اقتصادی ، فرهنگی قرار گرفت.


 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=44864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. تجهیرات موزه باید با استفاده از سایبان و… دربرابر آفتاب، رطوبت و باران محافظت گردند. درغیر این صورت دچار آسیب و نابودی خواهند شد. ( اتفاقی که برای دیگ بخار و… درحال رویدادن میباشد.).
    ان شاءالله که بتوانیم یکبار دیگر شاهد ثروتمند شدن مسجدسلیمان باشیم ( با کمک موزه گردشگری و…)

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.