• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

حجت الاسلام حاجتي: عشایر بختیاری فرزندانی با همت‌های بلند تقدیم این انقلاب کرده‌اند

  • کد خبر : 4455
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۹:۴۸

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده‌اند «امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه عمومی که یک واجب دینی است» باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- حجت‌الاسلام احمدرضا حاجتی در مراسم افتتاح کتابخانه شهر گلگیر مسجدسلیمان اظهار کرد: این مناطق به ظاهر محروم است اما دارای فرزندان با استعداد و نخبه‌ای […]

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده‌اند «امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه عمومی که یک واجب دینی است»

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- حجت‌الاسلام احمدرضا حاجتی در مراسم افتتاح کتابخانه شهر گلگیر مسجدسلیمان اظهار کرد: این مناطق به ظاهر محروم است اما دارای فرزندان با استعداد و نخبه‌ای هستند چه در منطقه عشایر بختیاری و عشایر عرب خوزستان که آن ها فرزندانی با همت‌های بلند و اراده پولادین تقدیم این انقلاب و امام کرده‌اند که باعث افتخار این استان هستند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وی اضافه کرد: مطالعه من به دوران قبل از انقلاب برمی‌گردد، من آن زمان رمان‌های چندصد صفحه‌ای مطالعه می‌کردم و بوی برگه‌های کتابی که نخستین بار گرفتم هنوز زیر مشام من است.

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان این که خیلی مهم است که ما دیگران را به کتاب و کتابخوانی دعوت کنیم تصریح کرد: توصیه من به پدران و مادران این است که فرزندان خود را به مطالعه و کتابخوانی تشویق کنید تا از آفت‌هایی مثل ماهواره در امان باشند.

وی با اشاره به این که کسی که با مطالعه و کتابخوانی رشد کند در آینده یک دانشمند و اندیشمند خواهد شد خاطرنشان کرد: ایران ما در سایه انقلاب اسلامی الآن فرزندانی را تربیت کرده مثل شهید شهریاری که دانشمند جوانی بود در زمینه هسته‌ای که امریکا و اروپا را متحیر و حیران کرد که پدر و مادرش او را تشویق به مطالعه می‌کردند و وی کسی بود که توانست ایران را در زمینه هسته‌ای به پیشرفت برساند و توسط غربی‌ها به شهادت رسید.

حاجتی همچنین عنوان کرد: این کتابخانه که امروز افتتاح شد برای جوانان و نوجوانان به مانند یک شهر و یک دنیا است و یک کتاب آن می‌تواند سرنوشت یک نوجوان و یک کودک را عوض کند.

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده‌اند «امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه عمومی که یک واجب دینی است» افزود: در زمان قبل از انقلاب و رژیم طاغوت که پادشاهان آن سواد آنچنانی نداشته‌اند و ظلم پهلوی را بیش از همه عشایر بختیاری و عرب خوزستان کشیده‌اند چرا که زیر بار حرف ظلم و زور هم نمی‌رفتند و برای همین هیچ توجهی به این مناطق نمی‌شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: رضا پهلوی دو کار انجام داد کشف حجاب و ممنوع کردن روضه امام حسین(ع) که از انگلیسی‌ها دستور گرفته بود که باید نام امام حسین(ع) را در مردم از بین برد تا بر آنها حکومت کرد.

وی ادامه داد: در آن دوره اصلا به کتاب و کتابخانه نه تنها توجه بلکه نگاهی هم نمی‌کردند اما امروز رهبر ما کتابخوانی را یک واجب دینی می‌داند و خود مطالعه می‌کند و با وجود دغدغه‌های فراوان روزانه مطالعه می‌کند و کتاب‌ها را نقد می‌کند.

حاجتی همچنین عنوان کرد: هم‌اکنون بزرگترین دانشمندان و مغز متفکران جهان ایرانی هستند مثل پروفسور سمیع، پرفسور رضا و… که آن ها با کتاب و مطالعه به اینجا رسیدند و کسب علم را هدف غایی و نهایی خود قرار داده‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: از مسئولان و عموم مردم می‌خواهم که در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنند و از همه پدران و مادران می‌خواهم که فرزندان خود را به مطالعه تشویق کنند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=4455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.