• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
0

بازدید و پایش میدانی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و فرماندار مسجدسلیمان از پروژه های گردشگری شهرستان

  • کد خبر : 44392
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶

بازدید و پایش میدانی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و فرماندار مسجدسلیمان از پروژه های گردشگری شهرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان و فرماندار مسجدسلیمان به همراه جمعی از مدیران ادارات،از پروژه های نیمه تمام گردشگری و تفریحی شهرستان از جمله کمپ گردشگری چم آسیاب،موزه میراث فرهنگی منطقه کلگه،برنشانده و مجموعه گردشگری […]

بازدید و پایش میدانی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و فرماندار مسجدسلیمان از پروژه های گردشگری شهرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان و فرماندار مسجدسلیمان به همراه جمعی از مدیران ادارات،از پروژه های نیمه تمام گردشگری و تفریحی شهرستان از جمله کمپ گردشگری چم آسیاب،موزه میراث فرهنگی منطقه کلگه،برنشانده و مجموعه گردشگری لامردون ایل بختیاری(یادمان)بازدید کردند.
در این بازدید فرماندار مسجدسلیمان گفت: منابع گردشگری مسجدسلیمان بی نظیر است و نیازمند نگاه ملی است.
وی ادامه داد:در ادوار مختلف،به میراث فرهنگی و گردشگری مسجدسلیمان توجه نشده است زیرا دارا بودن این حجم از منابع طبیعی و پتانسیل های گردشگری را باید برای ورود گردشگران ملی و خارجی آماده کنیم تا شاهد رونق این صنعت و در نتیجه اشتغالزایی در شهرستان باشیم.
دکتر پاکدل افزود:معتقدیم پروژه چشمه آب گرم گلگیر باید به بخش خصوصی واگذار شود یا اینکه زیر نظر شهرداری رونق گیرد زیرا آثار مسجدسلیمان مغفول مانده اند چون در معرفی و در زیر ساخت هم ضعیف عمل شده است.
وی تاکید کرد:سرمایه گذاران باید حمایت شوند و مسیر اخذ مجوزات قانونی باید تسهیل شود،درب اتاق ما همیشه به روی همه سرمایه گذاران باز است و قطعا در کنار سرمایه گذاران خواهیم ماند.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان هم در این بازدید ضمن اشاره به پتانسیل های گردشگری شهرستان گفت:همه به ارزش های بی شمار گردشگری و تفریحی مسجدسلیمان واقف هستیم و باید داشته های تاریخی فراوان شهرستان را معرفی و زیرساخت ها را فراهم کنیم.
وی ادامه داد:استان خوزستان از حیث دارا بودن آثار ثبت ملی، در کشور در جایگاه اول قرار دارد
اما در بحث ایجاد زیرساخت برای حضور گردشگران خوب کار نشده است.
بخشی از مشکلات اقتصادی و اشتغال مرتبط با گردشگری است چون یک صنعت محسوب می شود ،صنعت سالم و بدون ضرر برای محیط زیست است که می توان به وسیله آن اشتغالزایی کرد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=44392

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. از دیدگاه گردشگری و توسعه صنعت توریسم ، به ویژه برای شهر مسجدسلیمان کم توسعه که با معضلاتی همچون میزان بیکاری بالا، محدودیت منابع مالی بودجه ای و اقتصاد ناپایدار مواجه است، از اهمیت فراوانی برخوردار است. برای مسجدسلیمان صنعت گردشگری از لحاظ اقتصادی فرایندهای گوناگونی را ایجاد می کند که اثرات آن در تولید ناخالص ملی،کارآفرینی،بکارگیری منابع انسانی و بکارگیری بخشهای مختلف اقتصادی مسجدسلیمان نمایان است. لذا صنعت گردشگری عاملی مهم در جهت توسعه اقتصادی شهرستان بوده و می تواند با ایجاد نوعی کارآفرینی مزایای اقتصادی زیادی برای شهرستان مسجدسلیمان داشته باشد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.