• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
2

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان:
بنا بر تصمیمات اتخاذ شده به منظور پیشگیری از شیوع بیماری رایج فعلی،برنامه معنوی اعتکاف برگزار نمیگردد

  • کد خبر : 43856
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷

 باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- بنا بر تصمیمات اتخاذ شده به منظور پیشگیری از شیوع بیماری رایج فعلی،برنامه معنوی اعتکاف برگزار نمیگردد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حجت الاسلام علی قندعلی با اعلام این خبر افزود؛به همه ی مراکز دینی و اجتماعی تاکید کرده ایم تبعیت از شورای سلامت الزامی است و هر […]

 باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- بنا بر تصمیمات اتخاذ شده به منظور پیشگیری از شیوع بیماری رایج فعلی،برنامه معنوی اعتکاف برگزار نمیگردد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حجت الاسلام علی قندعلی با اعلام این خبر افزود؛به همه ی مراکز دینی و اجتماعی تاکید کرده ایم تبعیت از شورای سلامت الزامی است و هر آنچه عزیزان شورای سلامت تصمیم گیری نمایند مراکز نیز ملزم به رعایت این قوانین هستند.

وی در این خصوص افزود؛همواره دستورات دینی و قرآنی و کلام نورانی اهل بیت علیهم السلام ناظر بر رعایت پاکی و پاکیزکی بوده وجلوگیری از ضرر محتمل را واجب دانسته و از سویی هادیان دین همواره طهارت جسم در عبادات معنوی را لازم دانسته اند.

قندعلی در خصوص انتشار شایعات و اخبار مختلف در خصوص بیماری کرونا تصریح کرد؛ حفظ آرامش روحی در این برهه از زمان مهم تر از مسائل دیگر است بنابراین شهروندان عزیز ضمن رعایت دقیق دستورات پزشکی آرامش روحی خود را حفظ کرده، به خداوند متعال که همه ی امورات بشر در دست اوست توکل نموده و اخبار را از مجاری صحیح پیگیر باشند.

این کارشناس ارشد روان شناسی اضافه کرد؛در بحران های مختلف حفظ آرامش و جلوگیری از پخش شایعات و اخبار کذب در سلامت اجتماعی مردم موثر است وقطعا پلیس محترم فتا شدیدترین برخوردها را با عوامل مخل امنیت روانی مردم خواهد داشت.عضو انجمن روانشناسان ایران افزود؛استرس و اضطراب می‌تواند باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و پایین آمدن توانایی بدن شود که این خود خطر ابتلا به به انواع بیماری ها از جمله ویروس کرونا را بالا می‌برد.

قندعلی درخصوص تقویت سیستم ایمنی بدن افزود؛ افراد نیاز دارند در مواجه با این بیماری ها سیستم ایمنی خود را تقویت کنند تا از عوارض این ویروس در امان بمانند و همه باید بدانیم سرگردانی در فضای مجازی ،خواندن همه اخبار و کم بودن سواد رسانه ای باعث لطمات جبران ناپذیری به پیکره ی یک اجتماع خواهد شد و یکی از عوامل کاهش سطح ایمنی بدن سرگردانی افراد در فضای مجازی و باورمندی آنان نسبت به اخبار مختلف است بخصوص همگان باید بدانند کودکان و سالخوردگان را هر گونه تنش روحی و اضطراب دور نگه دارند و با رعایت دستورات ساده ی نظافت در مقابل این بیماری ان شاء الله موفق خواهیم شد.

وی افزود ؛افراد از جمع‌هایی که پرتنش هستند به خصوص گروه های مجازی که هر خبری منتشر می شود ،دوری کنند _برنامه عادی زندگی خود را پیش برده و سعی کنند از فضای مجازی دور بمانند و به جای آن، با کتاب خواندن وتماشای فیلم،توسل و برنانه های عبادی وپیگیری روند طبیعی زندگی سطح ایمنی بدن خود را بالاببرند و در پایان فراموش نکنیم که بیماری ها جزء لاینفک زندگی بشر بوده وآمادگی روحی فرد برای مقابله مهم از موضوعات دیگر است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=43856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.