• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11756اخبار امروز : 0
2

تاکید دوباره جلیلی: از کاندیداتوری خود در حوزه مسجدسلیمان کنار نخواهم رفت
نگاهی گذرا به زندگی، اهداف و برنامه های رضا جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا + تصاویر

  • کد خبر : 43714
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- کاندیدای مجلس یازدهم از حوزه مسجدسلیمان مجدداً تاکید کرد تحت هیچ شرایطی از کاندیداتوری خود در حوزه مسجدسلیمان کنار نخواهد رفت. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان طی چند روز گذشته شایعاتی مبنی بر انصراف رضا جلیلی کاندیدای جوان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به گوش می رسید […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- کاندیدای مجلس یازدهم از حوزه مسجدسلیمان مجدداً تاکید کرد تحت هیچ شرایطی از کاندیداتوری خود در حوزه مسجدسلیمان کنار نخواهد رفت. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان طی چند روز گذشته شایعاتی مبنی بر انصراف رضا جلیلی کاندیدای جوان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به گوش می رسید که این مسئله توسط ایشان تکذیب و اعلام کرد: همان گونه که در مصاحبه های گذشته اعلام کردم تحت هیچ شرایطی از حضور در انتخابات انصراف نخواهم داد و این شایعات تنها نوعی بداخلاقی ست که امیدوارم شاهد تکرار آن نباشیم.

نگاهی گذرا به زندگی ، اهداف و برنامه های رضا جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا

رضا جلیلی سه بردان متولد سال۱۳۶۲ در روستای سه بردان از توابع شهرستان مسجدسلیمان به ئنیا آمد. تحصیلات مقدماتی را در شهرستان مسجدسلیمان به اتمام رساند. پس از آن وارد حوزه علمیه مسجدسلیمان شده و تحصیلات حوزوی خود را تا سطوح عالی درس خارج در حوزه های علمیه قم و اصفهان تکمیل کرد…

همزمان با دروس حوزوی، تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته علوم ارتباطات در دانشگاه صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران تا مقطع دکترا (دانشجو) ادامه داد.

ایشان در کنار فعالیت های اجرایی، علمی، تحقیقاتی و همزمان با تحصیل و تدریس در حوزه و دانشگاه و تالیف و ترجمه کتاب و مقالات مختلف، دغدغه اصلی خود را مسئله اشتغال و رفع مشکل بیکاری جوانان می داند و به همین منظور با تاسیس واحدهای تولیدی در استان خوزستان برای تعداد زیادی از جوانان کارآفرینی و اشتغال ثابت به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کردند.

وی یکی از جوانان موفق در عرصه دانش و صنعت می باشد که علی رغم جوان بودن دارای تجارب ارزشمند و کاربردی در زمینه رفع مشکل اشتغال جوانان که اصلی ترین مشکل و معضل حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکاست، می باشد.

رضا جلیلی سه بردان وابستگی حزبی به هیچ حزب و گروه و دسته ای ندارد و به صورت مستقل و با تکیه بر «حزب مردم» و با نگاه به توسعه پایدار حوزه انتخابیه و فارغ از شعارهای عوام فریبانه پا به عرصه انتخابات گذاشته است و هواداران ایشان انتظار دارند با یاری مردم و نخبگان این حوزه انتخابیه پایانی باشد بر درد و رنج های بی شمار مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا.

دیدگاه

روحیات، انگیزه و پشتکار جوانان امروز نسبت به جوانان دهه اول انقلاب نه تنها ضعیف تر نشده بلکه پر رنگ تر و برجسته تر شده است.

گام دوم، سیاست‌های کلانی را در کشور برای ما ترسیم می‌کند تا از جوان‌گرایی در تمام عرصه‌ها استفاده کنیم چرا که قدرت و فکر جوانان در حل مشکلات ضروری است.

به فرمایش ولی امر مسلمین امام خامنه ای نسل جوان و پرافتخار این سرزمین، پرچم‌ استقلال، عزت، عظمت و شرافت ایران را بلندتر از هر زمان دیگر به اهتزاز در خواهد آورد.

ما در عرصه های مختلف از جمله مدیریتی در کشور عزیزمان ایران نیازمند حضور پررنگ جوانان لایق و کارآمد هستیم که با شور و نشاط ، انگیزه، تجارب ارزشمند و تحصیلات مرتبط بتوانند تحول و ترقی عظیم ایجاد کنند. لذا امروزه بسیاری از مقامات عالی رتبه کشورمان از جمله در پست های مدیریتی و صنعتی در دست جوانان توانمند می باشد که با درخشش بسیار توانسته اند ترقی و تحول عظیم به وجود آورند.

شهرمان را جوان کارآمد و انقلابی خواهد ساخت چرا که میدان‌داران اصلی گام دوم انقلاب جوانان هستند…

مسائلی از قبیل ایجاد فرودگاه و نیز جاده میانبر به اهواز و… در صورتی حل خواهد شد که هر شهروند ساکن مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا بتواند سهم خود را در تولید ناخالص کشور ایفا کند. زمانی که واحدهای تولیدی و صنعتی و کشاورزی در این منطقه فعال شوند، اصلاح این قبیل زیرساخت ها توسط دولت با سرعت انجام خواهد گرفت. چرا که در آن صورت صرف چنین هزینه هایی در این منطقه برای دولت توجیه پذیر بوده و تبدیل به یک مطالبه عمومی و برحق خواهد شد.

اهداف و برنامه ها

۱-تدوین برنامه جامع توسعه منطقه مسجدسلیمان، که باهمکاری نخبگان و صاحب نظران منطقه طرحی تصویب می شود و تمام خط مشی ها و راهبردهای توسعه همه جانبه برای حداقل۲۰ سال آینده در آن گنجانده خواهد و اخذضمانت های اجرایی از مراجع ذی صلاح برای آن تا هر چهار سال با تغییر نماینده عقب گرد نکرده و هیچ نماینده ای نتواند این طرح را نادیده بگیرد.

۲-تمام طوایف باید احساس کنند در مدیریت شهر سهیم هستند بدین منظور شورایی تشکیل خواهدشد باعنوان احتمالی: «شورای مشورتی و راهبردی مسجدسلیمان» که متشکل ازجوانان نخبه همه طوایف بوده و در ذیل قانون، برخی امور مربوط به شهر در آن شورا مطرح و تصمیم گیری می شود تا تنها نظر نماینده و اطرافیان خاص وی اعمال نگردد.

۳-تشکیل کارگروهی با عنوان احتمالی« شورای اشتغال منطقه» از روز اول شروع دوره نمایندگی برای حل جدی مشکل اشتغال جوانان مسجدسلیمان. هدف این است که این منطقه تبدیل به قطب صنعت و تجارت استان شده و به عنوان الگوی مناطق دیگر معرفی شود. این منطقه به بهشت سرمایه گذاران تبدیل خواهد شد به گونه ای که برای سرمایه گذرای در این منطقه رقابت به وجود می آید.

۴- دعوت از سرمایه داران و سرمایه گذاران مسجدسلیمانی که شهر را ترک کرده اند و یا در این شهرستان حضور دارند اما به علت نامساعد بودن شرایط،فعالیتی ندارند و نیز حمایت از آنها جهت راه اندازی واحدهای تولیدی در شهرستان و همچنین حمایت ازدیگر سرمایه گذاران جهت حضور و اشتغال زایی در منطقه. در این بخش از ظرفیت پتروشیمی مسجدسلیمان و ایجاد کارگاهها و کارخانه های فرآوری و تبدیل مواد اولیه تولید شده در پتروشیمی مسجدسلیمان استفاده خواهد شد.

۵- گرفتن مجوز معافیت معالیاتی برای سرمایه گذاری در منطقه مسجدسلیمان

۶- حمایت و قوی تر کردن رسانه ها به منظور پاسخگو کردن مسوولین و مجبور کردن ادارات شهرستان به کار و تلاش مضاعف. با توجه به حضور ‌اشتغال دکترجلیلی در رسانه ملی ترتیبی اتخاذ خواهدشد تا برنامه ای هفتگی جهت نشان دادن مشکلات این چهار شهرستان در شبکه استانی و حتی شبکه های ملی ساخته شود.

۷- تقسیم بندی بودجه طرح های عمرانی براساس میزان اولویت و نیازهای شهروندان به طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت

۸- تکمیل زیرساخت های ناقص و شروع زیرساخت های دیگر از جمله حل مشکل نبود آب۲۴ ساعته در تمام مناطق و حل مشکل فاضلاب و گاز

۹- حل مشکل قدیمی و چندین ساله اسناد ساختمانها و منازل شهروندان که در همین زلزله اخیر باعث زحمت زیادی برای مردم شد

۱۰-حل مشکل تفریح و اوقات فراغت شهروندان علی الخصوص برای بانوان ، نوجوانان و جوانان. از جمله فعال کردن سینماها و ایجاد شهربازی های سرپوشیده مخصوص تابستان و تاسیس پارک های آبی که به ویژه در فصل تابستان می تواند باعث جذب توریست و گردشگر شده و همچنین ایجاد مراکز خرید مدرن و سیتی سنترها

۱۱-در حال حاضر طرحی به نام ایجاد «شهرک های کشاورزی» در کشور در حال اجراست که در برخی استان ها اجرا شده و نتایج بسیار خوبی داشته است. این طرح مناسب منطقه اندیکا میباشد واشتغال زایی و ثروت فراوانی را به منطقه سرازیر می کند. با استخدام متخصصان کشاورزی و انجام آزمایش بر روی خاک این منطقه به کشاورزان به طور رایگان مشاوره و راهنمایی داده خواهدشد تا بهترین محصولات را به عمل آورند. صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همجوار از جمله کشور عراق یکی از اهداف این طرح است.

۱۲-فعال کردن کارگروه « کمیته فرهنگ شهروندی» زیر نظر اداره شهرداری به منظور ارتقای فرهنگ و ایجاد محیط امن و سالم برای شهروندان و خانواده ها

۱۳- ایجاد طرح های اشتغال زایی ویژه بانوان سرپرست خانوار تا بتوانند حتی الامکان در محیطی امن فعالیت اقتصادی سالم داشته باشند. در این بخش از ظرفیت فضای مجازی و کسب و کارهای آنلاین به خوبی می توان بهره برد.

به استارت آپ ها و کسب و کارهای اینترنتی اهمیت ویژه ای داده خواهد شد و زمینه های آن از جمله ایجاد شبکه اینترنت با کیفیت و همچنینبا دعوت از اساتید کشوری کارگاههای آموزشی ویژه علاقمندان برگزار می گردد.

۱۴- استفاده از ظرفیت و توانمندی های بانوان در مدیریت چهار شهرستان

۱۵- شهرستان اندیکا شاید کم برخوردارترین شهرستان کشور باشد. عزم و اراده جدی برای تغییرات اساسی در این شهرستان به کارگرفته می شود.

۱۶- بخش خصوصی در منطقه مسجدسلیمان به لحاظ منابع مالی بسیار ضعیف است. با ایجاد کارگاههای آموزشی به شهروندان و صنعت گران آموزش های کاربردی داده می شود تا آنها بتوانند با استفاده از وام های کم بهره دولتی و بانکی کسب و کار تولیدی خود را راه اندازی کرده و سبب رونق اقتصادی منطقه شوند.

۱۷-فعال کردن بخش گردشگری قوی برای چهار شهرستان. برخی مناطق بکر و رویایی در این چهار شهرستان وجود دارد که به علت بی توجهی مسوولین هیچ استفاده ای از آن نمی شود. احیای صنعت تولید صنایع دستی در این بخش می تواند یاری گر توسعه و رونق صنعت توریسم منطقه باشد.پس از ایجاد زیرساخت ها و امکانات مناسب در این مناطق، تبلیغات کشوری و بین المللی برای آنها آغاز خواهدشد و ثروت و موقعیت های بی شماری را نصیب منطقه خواهد کرد.

۱۸- موظف کردن اداره شهرداری برای تحقیق و بررسی جهت تهیه آسفالت مخصوص شرایط آب و هوایی منطقه که هم کیفیت و ماندگاری لازم را داشته باشد و هم هرساله مجبور به تعویض آسفالت نباشیم تا شاهد هدررفت و هزینه کرد مکرر منابع شهر نباشیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=43714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.