• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
2

پبام نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت ۵ خرداد سالروز اکتشاف نفت در مسجدسلیمان

  • کد خبر : 39735
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نماینده مردم شریف شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در پیامی یکصد و یازدهمین سالگرد اکتشاف نفت در شهرستان مسجدسلیمان را گرامی داشت. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان متن پیام بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم یکصد و ۱۱ سال از اکتشاف […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نماینده مردم شریف شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی در پیامی یکصد و یازدهمین سالگرد اکتشاف نفت در شهرستان مسجدسلیمان را گرامی داشت. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یکصد و ۱۱ سال از اکتشاف نفت توسط گروه جورج رینولدز در عمق ۳۶۰ متری زمین در شهرستان مسجدسلیمان میگذرد و این اتفاق بزرگ،عصر جدیدی را برای مسجدسلیمان و ایران بوجود آورد.

در مورد نقش این ماده سیاه در توسعه کشورهای نفتخیز در طی این سالها مباحث مختلفی مطرح شده است و عده ای وجود این منابع را نعمت و عده دیگری آن را نقمت خواندند.

واقعیت امر این است که درآمدهای حاصل از استخراج منابع طبیعی به مثابه یک شمشیر دو لبه برای توسعه و اقتصاد میباشد که در صورت عدم استفاده درست شاهد عقبگرد کشورهای دارنده این منابع در بخش های مختلف خواهیم بود.

از کشورهای تولید کننده عمده نفت در جهان تنها چند کشور محدود با مدیریت صحیح از نفت بعنوان یک نعمت الهی زمینه را برای رشد اقتصادی خود فراهم کردند و کشورهای دیگر مانند ایران بدلیل سیاست های اقتصادی نادرست فرصت استفاده از این نعمت بزرگ را از دست دادند.

متاسفانه بدلیل عدم مدیریت مناسب این منابع،شهرهای نفتی کشور از جمله مسجدسلیمان نیز طی این سالها نه تنها شاهد پیشرفت در وضعیت خود نبودند بلکه با گذر زمان از داشته های قبلی خود نیز محروم شدند و امروز با زیرساخت های عموما فرسوده در همه بخش ها وضعیت نامناسبی را تجربه میکنند.

مردم در مسجدسلیمان و سایر شهرهای نفتی حق دارند امروز این پرسش را مطرح کنند که سهم آنها از درآمدهای نفتی در طی این سالها چه بوده است و چرا تنها عوارض اکتشاف نفت مانند نفس کشیدن در فضای مسموم به آن ها رسیده است؟

تخصیص صحیح سه درصد درآمد نفتی به شهرهای نفتی و نگاه ویژه دولت و وزارت نفت به مسجدسلیمان بعنوان نماد شهرهای نفتی ایران و خاورمیانه و اولین شهر نفتی این جغرافیا در جهت رفع معضلات و مشکلات این شهرستان بویژه در بحث اشتغال انتظار بحقی است که امروز شهروندان از دولت منتخب خود دارند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=39735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. چرا برخی از دوستان عمق اکتشاف را ۶۰۰ متری زمین بیان می کنند لطفا” یکی پیدا میشه این اختلاف را حل بنماید.انشاءالله همه مان عاقبت بخیرشویم .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.