• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
1

امام جمعه مسجدسليمان: محرم يك دانشگاه است

  • کد خبر : 3805
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۹

شب ششم ماه محرم، شب سیزده ساله قاسم ابن الحسین و شب شام غریبان تجمع عزادارن حسینی در تپه شهدا گمنام . باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ عزت الله قاسمی: حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان در خطبه های نماز جمعه مورخه:92/8/10 مسجدسلیمان با اشاره به در پیش بودن ماه محرم عنوان داشتند: مردم […]

شب ششم ماه محرم، شب سیزده ساله قاسم ابن الحسین و شب شام غریبان تجمع عزادارن حسینی در تپه شهدا گمنام .

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ عزت الله قاسمی: حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان در خطبه های نماز جمعه مورخه:92/8/10 مسجدسلیمان با اشاره به در پیش بودن ماه محرم عنوان داشتند: مردم ما همیشه زودتر به استقبال ماه محرم می روند. این موضوع خیلی قابل تأمل است. دشمنان ما نمی توانند این استقبال را درک کنند. می گویند مگر به استقبال عزا رفتن هم فلسفه می خواهد.

ما می گوئیم که این عزا نیست یک دانشگاه است دانشگاهی ابدی. پر از واژه های عقلانی،احساسی و رفتارهای انسانی هر چه بخواهید در محرم هست. برای شش ماهه امان، برای پسر سه ساله مان، برای دختر جوانمان، برای پیرزن،پیرمرد،واژه هايی مثل عمو، عمه،،.آب، اشک، خاک، خون، گذشت، جوانمردی، توبه در دقیقه نود، مثل توبه حر… حر یک معبری را در مقابل توبه کاران و توبه خواهان بازکرد که از در خانه خدا نا امید نشویم.

حجت الاسلام امینی در ادامه عنوان داشتند: ای علمای حوزه،فرزانگان دانشگاه، فرهنگیان فداکار، هنرمندان اهل صدق و صفاء، ورزشکاران با غیرت و با شرف که می بینم همه شما بناء بر ابزاری که در دستانتان است تلاش می کنید دینداری و دیانت جامعه به ویژه جوانان و نوجوانانمان را افزوده ترکنید. امام حسین مال ماست اجازه نمی دهیم این را از دست ما بگیرند. هیچ کس مثل ملت ایران برای پسر فاطمه (ع) این طوری عرض اندام نمی کند..قطعاً بیمه می شویم. این ها اعتقادات ماست. گره هایمان را با امام حسین باز می کنیم. به نام امام حسین (ع) گام هایمان را بلندتر برمی داریم.

امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه با اشاره به بعضی مناسبت ها در هفته پیش رو و روزخانواده و تکریم خانواده عتوان داشتندکه این مناسبت ها همه مرتبط با محرم هستند و قابل درس آموزی از محرم. محرم همگانی ترین و عمیق ترین فرهنگ ملت عزیز ایران است. بیائیم این ها را سرازیرکنیم در همه حوزه های دیگرمان.حوزه قرآن، فرهنگ، اخلاق، وحدت، هنر، ورزش، علم، انگیزه، اعتماد به نفس، خانواده داری.

امام حسین (ع) از صبح عاشورا تا بعد ازظهری که او را شهید کردند در کنار همه جلوه های دیگر اوج خانواده داری را به ما نشان داد. علی اصغر را در آغوش گرفت و رفت در مقابل دشمن برای جرعه ای آب. سکینه را در آغوش می گرفت و نوازش می کرد. بالای سر علی اکبر پاره پاره حاضرشد. سر مبارک بچه اش را در دامن گذاشت. چهره روی چهره اش گذاشت و بوسید. از او جدا نمی شد. بعد روی خاک ها نشست مشتی خاک را به هوا پرتاب کرد و صدا زد و گفت: می خواهم دنیايی بعد از تو نباشد. نماينده ولي فقيه ادامه داد: ما نیاز داریم به این عواطف و احساسات.

امام حسین بارها در روز عاشورا گریه کرد ولی ما مردانی داریم که حتی در فراق همسر خود هم گریه نمی کنند. فکرمی کنند نباید گریه کرد. در حالی که گریه بعد وجودی ماست. ایشان ادامه داد: کربلا پر از حرف است، پر از مسئله. برای همین نمی بینید که خاموش شود.

سرد نمی شود بلکه پر حرارت تر می شود. حجت الاسلام امینی در ادامه با اشاره به روز فرهنگ عمومی گفتند: ما می توانیم از عاشورا الگو برداری کنیم عاشورا زیباست. عاشورا بی نظیر و بی همتاست. شهرهای زنجان و اردبیل را ببینید که چند سالی است با جمعیت های کوچک شروع کردند به ارائه برنامه هائی در دهه عاشورا و حال می بینیم که در این دهه شهرشان را ده روز به روی آنتن می برند. صحنه های عزاداری بعضی ازشهرها مستقیماً روی آنتن می رود و نه فقط در داخل کشور بلکه در تمام دنیا این صحنه ها را همه جهانیان می بینند. مسجدسلیمان هم باید در این باب همت کند. با سازمان تبلیغات و بسیج و هیئت رزمندگان و اوقاف به بحث نشستیم و تصمیم گرفته شد که شب ششم ماه محرم، شب سیزده ساله قاسم ابن الحسین و شب شام غریبان تجمع عزادارن حسینی را در تپه شهدا گمنام داشته باشیم. همان طور که در تاسوعا همه کمک کردند. هیئت ها،مساجد،جوانان کمک کردند تا همه دسته های عزادار حسینی شهرمان در روز تاسوعا در یک محل باشند. همان طور که عزاداری اربعین پا گرفت و عرفه دیدنی شد انشاالله تجمع همه دسته های عزاداری را در شب ششم ماه محرم در تپه شهدای گمنام و در کنار مزار شهید سیزده ساله شهرمان بهنام محمدی خواهیم داشت.

مدیر کل صدا و سیمای خوزستان هم در همین رابطه گفتند اگر بتوانید جمعیت خوبی را فراهم کنید آن را پوشش داده و به نام مردم مسجدسلیمان آن را ثبت می کنیم. نماینده ولی فقیه و امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه با اشاره به تودیع و معارفه در استانداری خوزستان گفت: از استاندار سابق تقدیر و تشکر می کنیم. به سهم خودش خدمات زیادی داشتند. در آن دولت چهل مدرسه را در مسجدسلیمان ساختند یا به طور کامل بازسازی نمودند. یک نمونه اش با هزینه سه میلیارد تومان مدرسه طالقانی در فلکه زندان می باشد.آبمان نا پایداربود، به طور نسبی پایدار شد. آب زلال شد با هزینه چهار میلیارد تومان و آبگیری از پشت سد. گازمان ناپایدار بود و اصلاً گاز نداشتیم. گاز کشی شد در همین دولت و زمان استاندار سابق. یاد بگیریم و تشکر و قدردانی کنیم و در جای لازم انتقاد هم بکنیم. در یک مقاله درباره استاندار سابق نویسنده مطلب هیچ نکته مثبتی برای استاندار نگذاشته بود. این کارها خوب نیست. به استاندار جدید هم که از فرزندان همین استان هستند خوش آمد می گوئیم.

آدم مثبت و با غیرتی هستند. اعتقاد جدی ایشان این است که باید حقوق حقه استان استیفاء شود. ما هم ضمن مبارکباد انتصاب ایشان عرض می کنیم صادقانه در هر بعدی حاضریم به عنوان محروم ترین و گرفتارترین شهرستان استان با ایشان همراهی نمائیم.

حاج آقا امینی در ادامه با اشاره به مشکلات شهر گلگیر عنوان داشتند: بارها این گفته شده که مردم از گرد و غبار کارخانه سیمان در فشار و آزار هستند و طی نامه نگاری هايی همه مسئولین استانی و کشوری از این موضوع با اطلاع هستند. مدیرعامل جدید کارخانه قول داده بودند که تا فروردین ماه 93 این مشکل برطرف خواهد شد اما با کمال تأسف مطلع شدیم که ایشان فوت نموده اند. ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این مرحوم از محضر پروردگار براي ايشان طلب رحمت می کنیم. اما انتظار داریم که مسئولین دیگر این کارخانه و سهامداران آن خاتمه بدهند به این دل آزاری مردم خوب و شریف شهر گلگیر.

حجت الاسلام امینی در ادامه گفتند: طی ملاقاتی با مدیرکل صدا و سیمای مرکزخوزستان ایشان عنوان داشتندکه تا دو یا سه هفته دیگر مسجدسلیمان ،لالی و اندیکا صاحب شبکه تلویزیونی دیجیتالی خواهند شد… همه مسئولین در این پیگیری ها سهم دارند.

 وي در ادامه گفت از جوانان عزیز تیم فوتبال نفت شهرمان که هر چند وقت لطف می کنند و برای الگو پردازی جوانان و نوجوانان شهرمان در نماز جمعه و حتی در جشنواره ها و یادواره ها و همایش های قرآنی حضور پیدا می کنند تشكر مي كنم. مجموعه تیم اخیراً درخشش های خوبی هم داشته اند. به لطف پروردگار همین چند روز پیش در مسابقات فوتبال حذفی کشور تیم فوتبال سایپای کرج را که در لیگ برتر کشور بازی می کند را بردند. این مهم است از یک شهر محروم برای جوانانی که گاهاً امیدشان را از دست می دهند و افسرده و ناراحت می شوند و روی می کنند به بعضی از مقوله های دلهره آور و ناراحت که نمی خواهم به زبان بیاورم و ما را سخت متأثر می کنند. برای من امام جمعه خیلی مهم است که یک تیم بتواند هر از چند گاه موجی از نشاط و شادابی را به ارمغان بیاورد…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=3805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.