• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
3

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلام واحد مسجدسلیمان:
ارتقاء کیفیت آموزش و گسترش رشته های کاربردی از اولویت های مهم حوزه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان است

  • کد خبر : 37803
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- ارتقاء کیفیت آموزش و گسترش رشته های کاربردی و پرطرفدار در مقاطع مختلف تحصیلی متناسب با پتانسیل و نیاز منطقه از اولویت های مهم حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان است. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان همزمان با شروع نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷ […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- ارتقاء کیفیت آموزش و گسترش رشته های کاربردی و پرطرفدار در مقاطع مختلف تحصیلی متناسب با پتانسیل و نیاز منطقه از اولویت های مهم حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان است. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان همزمان با شروع نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷ معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان مهم ترین برنامه ها و اولویت های علمی-آموزشی این واحد دانشگاهی را اعلام کرد:

در این نشست دکتر محمدحسین محبی نورالدین وند معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلام واحد مسجدسلیمان با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه در رشد و توسعه همه جانبه کشور بیان فرمودند که همگام با تغییر و تحولات جامعه و به وجود آمدن نیازهای جدید در زندگی، دانشگاه امروزی ناگزیر است خود را با نیازهای توسعه ای و ارتقا سطح زندگی مردم هماهنگ کند و خود را با نیازها و اولویت های جامعه، بازار کار و صنعت و خدمات محلی و ملی مطابقت دهد و با آن در ارتباط باشند و تنها راهبردی که میتواند ما را در جهت نیل به این اهداف یاری رساند، استفاده از تمام ظرفیت های انسانی و مادی دانشگاه و پتانسیلهای منطقه در راستای توسعه کیفیت خدمات آموزشی، پژوهشی و علمی میباشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان در توسعه این شهرستان اذعان نمود که این واحد دانشگاهی با بیش از سه دهه سابقه درخشان در عرصه آموزش عالی و دارا بودن کادر هیأت علمی مجرب و امکانات مناسب آموزشی، پژوهشی، رفاهی، فرهنگی و ورزشی مناسب، علاوه بر این که تا کنون به خوبی خلاء مؤسسات آموزش عالی دولتی و علوم پزشکی را در منطقه و شهرستان را به خوبی پر نموده است، توانسته است نقطه امیدی برای سیل مشتاقان تحصیلات دانشگاهی در این شهرستان باشد، و نقش تعیین کننده ای در تربیت نیروی انسانی و رشد و توسعه بخش های مختلف صنعتی، اداری، مالی، بهداشتی، آموزشی و … شهرستان و استان ایفا نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به لزوم بازنگری و آمایش و گسترش رشته های تحصیلی این واحد دانشگاهی، اعلام نمود با وجود بیش از ۶۰ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی کاردانی تا دکتری تخصصی، حدود ۵۰ درصد آنها را رشته هایی تشکیل میدهند که به دلایل مختلف از جمله غیرکاربردی بودن و نبود بازار کار مناسب برای فارغ التحصیلان آنها به رشته های منسوخ و بدون دانشجو تبدیل شدهاند، حال آن که در سالهای گذشته برای این رشته ها هیأت علمی تمام وقت استخدام و امروز دانشگاه با مشکل جدی تکمیل ساعات موظف و پرداخت حقوق ماهیانه آنها مواجه است، در نتیجه برای رفع این مشکل، قصد داریم با برنامهریزی دقیق و کارشناسی شده، دو هدف مهم را دنبال نماییم؛ یکی این که با استفاده از ظرفیت هیأت علمی موجود که خوشبختانه امروز از لحاظ مرتبه علمی و مدرک تحصیلی رشد چشمگیری نسبت به گذشته داشتهاند، رشته های جدید و کاربردی و مورد نیاز جامعه، جایگزین رشته های منسوخ بنماییم. در همین راستا تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با توسعه رشته های مهارتی و زود بازده در جهت افزایش توان مهارتی و اشتغالزایی فارغ التحصیلان، توسعه تحصیلات تکمیلی و ایجاد رشته های جدید بین رشته ای با توجه به نیاز منطقه و افزایش رشته های پیراپزشکی، رشته های تحصیلی جدیدی را در این واحد دانشگاهی راه اندازی نماییم. هدف دوم و مهم دیگر نیز فراهم نمودن بستر لازم و تشویق اعضای هیأت علمی در جهت انجام طرح های پژوهشی برون دانشگاهی، برگزاری دوره های آموزشی کاربردی مورد نیاز اقشار مختلف جامعه و ادارات و سازمان ها و به طور کلی برقراری ارتباط بیشتر با بخش صنعت و خدمات از طریق راه اندازی شرکت های دانش بنیان میباشد تا علاوه بر نقش آفرینی بیشتر دانشگاه در توسعه همه جانبه، با تجاری سازی منابع علمی خود، به سمت کسب منابع مالی جدید و کاهش وابستگی خود به درآمدهای شهریهای پیش برود.

در ادامه، معاون آموزشی واحد مسجدسلیمان، با اشاره به شروع ثبت نام از دانشجویان جدیدالورود جهت نیمسال دوم ۹۸-۹۷ (بهمن ۹۷) اعلام نمود: کار ثبت نام و پذیرش دانشجو بر اساس سوابق آموزشی و بدون واحد دانشگاهی در بهمن ماه جاری در حال انجام است که در آخرین مرحله آن ثبت نام از متقاضیان کارشناسی ناپیوسته تا ۱۸ بهمن انجام خواهد شد. متعاضیان می‌توانند برای ثبت نام به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانیwww.Azmoon.org و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رشته‌ها تحصیلی این واحد دانشگاهی به آدرس اینترینی واحد دانشگاهی مسجدسلیمان http://www.iaumis.ir مراجعه نمایند. در همین راستا، وی به داوطلبان ادامه تحصیل در نیمسال دوم این واحد دانشگاهی یادآور شد که با توجه به زمان اندک تا پایان ثبت نام و بسته شدن سایت مرکز سنجش و پذیرش از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، به دلیل شروع کلاس های نیمسال دوم، در اسرع وقت کار ثبت نام خود را انجام دهند و نگران تشکیل کلاس به دلیل به حد نصاب نرسیدن نباشند، زیرا با سازو کارهای آموزشی که در نظر گرفته خواهد شد ثبت نام و تشکیل کلاس برای حتی یک نفر متقاضی در رشته های فعال این واحد دانشگاهی انجام خواهد شد. همچنین، در صورت تمدید مهلت ثبت نام، نیز مراتب از طریق وبسایت دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

ایشان همچنین، با اشاره به تقویم آموزشی نیمسال دوم ۹۸-۹۷ دانشگاه اعلام نمود: زمان انتخاب واحد نیمسال دوم از ۶ لغایت ۱۱ بهمن ماه و شروع کلاسهای نیمسال دوم نیز ۱۳ بهمن ۹۷ می باشد. زمان حذف و اضافه نیمسال جاری نیز از ۲۷ بهمن لغایت ۲ اسفند می باشد. تاریخ پایان نیمسال جاری نیز ۲۳ خرداد ۹۸ و امتحانات پایان ترم نیز از ۲۵ خرداد لغایت ۶ تیر ۹۸ به مدت دو هفته برگزار خواهند شد. نکته مهم و قابل توجهی که از دانشجویان عزیز انتظار می رود و دانشگاه به صورت جدی پیگیری خواهد نمود این است که با توجه به کوتاه بودن نیمسال جاری و تعطیلات نوروزی پیش رو، شرکت به موقع در کلاسهای درس از تاریخ ۱۳ بهمن ۹۷ می باشد. در همین راستا از اساتید محترم خواسته شده است که از جلسه اول در دانشگاه حضور داشته و با ارائه طرح درس ترمی و رئوس مطالب هر جلسه کلاسی، کار تدریس خود را انجام داده و نظارت جدی بر حضور و غیاب دانشجویان داشته باشند. قطعاً همکاران امور کلاسها و سنجش و نظارت دانشگاه نیز بر این مهم از جلسه اول شروع کلاس ها نظارت جدی خواهند داشت.

این دانش آموخته دکتری تخصصی روان شناسی تربیتی در خاتمه به دانشجویان عزیز و خانواده های آنان اطمینان داد که تمام تلاش و برنامه ریزی مسئولین این واحد دانشگاهی همواره بر این بوده است که از طریق ایجاد یک محیط آموزشی و فرهنگی مناسب با رعایت استانداردهای آموزشی مانند نسبت مناسب استاد به دانشجو با وجود بیش از ۲۰۰ نفر عضو هیأت علمی و مدرس مدعو با مرتبه علمی دانشیاری، استادیاری و یا مربی مشغول به تحصیل در دوره دکتری تخصصی و کارکنان مجرب اداری و مجهز بودن به امکانات مناسب آزمایشگاهی و کارگاهی مدرن، سایت‌های فن‌آوری اطلاعات، کتابخانه‌های مجهز، خوابگاه دانشجویی دخترانه بسیار مجهز، امکانات و سالن‌های ورزشی پوشیده متعدد و زمین چمن فوتبال، سلف سرویس، هتل سه ستاره فرهیختگان بختیاری و دارا بودن ساختمانهای مختلف آموزش، فنی‌-مهندسی، پرستاری- مامایی و آموزشکده سما، دانشگاهی مطلوب برای ادامه تحصیل فرزندان این مرز بوم فراهم نمایند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=37803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.