• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
2

نارضایتی گردشگران و دوستداران طبیعت از وضعیت نامناسب مجموعه گردشگری تاراز

  • کد خبر : 36406
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان-وضعیت نامناسب مجموعه گردشگری  تاراز و شیمبار در شهرستان اندیکا نارضایتی گردشگران و دوستداران طبیعت را در پی داشته است. مجموعه گردشگری تاراز و شیمبار در بخش چلو شهرستان اندیکا با آب وهوای معتدل، چشمه و آبشارها و طبیعت کوهستانی در چهار فصل سال پذیرای حضور گردشگرانی از سراسر کشور است. یکی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان-وضعیت نامناسب مجموعه گردشگری  تاراز و شیمبار در شهرستان اندیکا نارضایتی گردشگران و دوستداران طبیعت را در پی داشته است. مجموعه گردشگری تاراز و شیمبار در بخش چلو شهرستان اندیکا با آب وهوای معتدل، چشمه و آبشارها و طبیعت کوهستانی در چهار فصل سال پذیرای حضور گردشگرانی از سراسر کشور است. یکی از گردشگران منطقه تاراز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: سالانه گردشگران ومسافران زیادی از استان های چهارمحال وبختیاری و اصفهان برای رفع خستگی و گذراندن اوقاتی خوش در این دو منطقه با صفا توقف می کنند اما متاسفانه حتی سرویس های بهداشتی این مناطق فاقد آب و مایع دستشویی هستند.

رضا نجفی ادامه می دهد: یکی دیگر از مشکلات این مناطق وجود سگ های ولگرد است که موجب آزار و اذیت گردشگران هستند. رحیم جوادی یکی دیگر از این گردشگران با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری در این مناطق می گوید: بارها مشکلات این دو مجموعه گردشگری به مسئولان گفته شده اما هیچ مسئولی به عنوان متولی پاسخگو نیست. وی اضافه می کند: انبوهی از زباله ها در این مناطق انباشته شده که به موقع جمع آوری نمی شوند و طبیعت بکر اینجا آلوده می شود. محمد مولایی رییس شورای اسلامی شهرستان اندیکا نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید: توجه به ظرفیت های گردشگری این شهرستان می تواند در توسعه و اشتغال پایدار نقش پررنگی داشته باشد اما متاسفانه در این زمینه دستگاه های متولی هیچگونه برنامه مدونی ندارند.

وی اضافه می کند:شهرستان اندیکا به ویژه بخش چلو یکی از قطب های گردشگری استان خوزستان است اما از این ظرفیت کمترین استفاده ای نمی شود. سرپرست اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان اندیکا که به تازگی سکاندار این اداره شده است در این زمینه به خبرنگار ایرنا می گوید: هرچند مدت کمی که از شروع مسئولیتم گذشته اما پیگیری های زیادی برای رفع مشکلات این دو مجموعه گردشگری انجام داده ام و نشست های مشترکی با رییس جمعیت هلال احمر شهرستان برای تعیین تکلیف متولی منطقه تاراز و همچنین با بخش خصوصی برای حل مشکلات منطقه شیمبار داشته ام.

نبی الله باقری نسب اضافه کرد: مشکلات مجموعه گردشگری شیمبار بعد از توافقاتی با بخش خصوصی متولی، حل شده و در تلاش هستیم تا با همکاری مسئولان شهرستان و استان هر چه سریعتر مشکلات مجموعه گردشگری تاراز را نیزبرطرف کنیم. ماه گذشته یک شکارچی متخلف کبک وحشی در شهرستان اندیکا نیز توسط یکی از قضات دادگستری به ۶ ماه نظافت منطقه گردشگری و حفاظت شده شیمبار محکوم شد. گفتنی است اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری شهرستان اندیکا که با عنوان نمایندگی مستقر شده حدود سه ماه بدون سرپرست بود.

ایرنا

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=36406

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.