• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
3

گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان:
سفر یک روزه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به شهرستان مسجدسلیمان+تصاویر

  • کد خبر : 35460
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در سفر یک روزه به شهرستان مسجدسلیمان، با حجت الاسلام امینی امام جمعه این شهرستان، هنرمندان، روسای انجمن های هنری، دیدار کرد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به همراهی تعدادی از معاونین […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در سفر یک روزه به شهرستان مسجدسلیمان، با حجت الاسلام امینی امام جمعه این شهرستان، هنرمندان، روسای انجمن های هنری، دیدار کرد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به همراهی تعدادی از معاونین خود در ابتدای ورود به مسجدسلیمان با حضور در قطعه شهدای گمنام و حضور بر مزار شهید بهنام محمدی یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشت. وی سپس با حضور در دفتر امام جمعه این شهرستان ضمن تقدیر از حمایت های فرهنگی امام جمعه مسجدسلیمان از ایشان خواست حمایت های خود را از اصحاب فرهنگ و هنر همچنان ادامه دهد. امام جمعه مسجدسلیمان نیز ضمن تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مدت هاست بنا داریم با کمک اهالی فرهنگ و هنر و با فرهنگ همدلی و اتحاد مسجدسلیمان را به شهر اولین ها بازگردانیم با این تفاوت که این بار اولین های ما اولین های بومی خواهد بود نه انگلیسی. امینی ادامه داد: حول کلمه قانون، فرهنگ دینی و بختیاری در خدمت به اهالی فرهنگ و هنر آماده هستیم و از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد چراکه خودمان را یک عنصر فرهنگی هنری می دانیم. رییس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به شهیدان علیمردان خان بختیاری، بهنام محمدی، بی بی مریم بختیاری گفت: این ها شهدایی ست که نباید توسط هنرمندان مغفول بمانند به همین دلیل دفتر امام جمعه در ار تباط با این شهدا در حوزه هایی چون موسیقی، نشر کتاب و … تلاش کرده است که با استقبال خوب علامندان نیز مواجه شد… امام جمعه مسجدسلیمان با بیان این که مهم این است مسجدسلیمان دارد رو به تعالی پیش می رود، افق ها هماهنگ و راهها در حال هموار شدن است به سخنانخود پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در سخنانی گفت: مسجدسلیمان جز شهرهایی ست که توانایی فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف را دارد. شهرستانی که اولین سینما را درکشور د اشته است و به نوعی اولین قدم هایی که در حوزه فرهنگ و هنر برداشته شده است از این شهرستان آغاز شده است اما امروز مشکلات فراوانی در این حوزه وجود دارد که بخشی از آن قصوری ست که از جانب ما صورت گرفته است. جوروند با بیان این که خانه هنر مسجدسلیمان یکی از بهترین مراکز فرهنگی در استان خوزستان است از مسئولین  شهرستان خواست جهت تکمیل این مرکز با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری ت ااین پروژه به سرانجام برسد. وی همچنین در جمع هنرمندان این شهرستان حضور پیدا کرد و ضمن شنیدن دغدغه های آنان از اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای رفع مشکلات هنرمندان و فعالان فرهنگی خبر داد. توجه به فعالان فرهنگی و هنری شهرستان و تلاش برای رفع مشکلات و تامین شرایط مناسب و بستر لازم برای فعالیت، از مواردی است که مورد اهتمام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت. وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به شعر مسجدسلیمان گفت: بی شک در حوزه شعر مسجدسلیمان حرف اول را در کشور می زند جایی که هوشنگ چالنگی و سیدعلی صالحی خود بانیان دو جریان شعری در کشور هستند و هنرمندانی چون هرمز علیپور، سیروس رادمنش و… برخاسته از این خطه هستند….

به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حمید حیدری سورشجانی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان ضمن خیرمقدم به مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان گفت: تولیدات فاخر هنری در حوزه های مختلف تئاتر، فیلم، شعر، موسیقی از سوی هنرمندان مسجدسلیمانی از دیرباز مورد توجه هنرمندان کشور قرار گرفته است و شاهد ما انبوه جوایز و الواح تقدیری  ست که این هنرمندان در حوزه های مختلف کسب کرده اند. وی ادامه داد: از داشته های مان در گذشته هر چه بگوییم کم گفته ایم اما امروز هنرمندان ما با مشکلاتی مواجه هستند که همه تلاش مالن را در جهت رفع این مشکلات بکار بسته ایم و قطعاً مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد خوزستان در این راه مثل همیشه همراه ما خواهند بود. حیدری ادامه داد: اگر چه هنرمندان دارای روحیات حساسی هستند اما در کنار این روحیات، انسان هایی پر کار هستند… وی نقش انجمن ها را به عنوان بازوان پر توان حوزه فرهنگ و هنر در توسعه و رونق فعالیت های فرهنگی و هنری شهرستان انکار ناپذیر دانست و از مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان خواست با نگاه ویژه به مسجدسلیمان در حل مشکلات این انجمن ها ما را همراهی نماید…

در پایان این جلسه هنرمندان و فعالان عرصه تئاتر به ارائه نظرات، پیشنهادات و مطالبات خود  برای پیشبرد این هنر ارزشمند در شهرستان پرداختند. لازم به ذکر است در این سفر یک روزه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر دیدار با امام جمعه و نشست با انجمن های هنری و فرهنگی شهرستان نمایشگاه صنایع دستی و نمایشی و ساخت ابزار آلات نمایشی در فرهنگسرای جوان را نیز رسماً افتتاح کرد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=35460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.