• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
2

مدير موزه ها و مركز اسناد صنعت نفت:
مسجدسلیمان قابلیت تبدیل شدن به شهر موزه را دارد

  • کد خبر : 34881
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت تاکید کرد: شهرهایی مثل آبادان و مسجد سلیمان با صنعت نفت ایجاد شده، توسعه و پیشرفت کرده اند، پس باید این میراث را حفظ کرد. نعمت الهی ضمن اشاره به آغاز راه اندازی موزه های نفت در سال ۱۳۹۳ به دستور مهندس بیژن […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت تاکید کرد: شهرهایی مثل آبادان و مسجد سلیمان با صنعت نفت ایجاد شده، توسعه و پیشرفت کرده اند، پس باید این میراث را حفظ کرد. نعمت الهی ضمن اشاره به آغاز راه اندازی موزه های نفت در سال ۱۳۹۳ به دستور مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت، گفت: کار در موزه ها با نگاه به سه موزه نفت در مسجدسلیمان، آبادان و تهران آغاز شد،اما در ادامه متوجه شدیم که ظرفیت ایجاد موزه های نفت، بسیار بیشتر از آن چیزی است که ابتدا تصور می کردیم.

نعمت الهی از سه موقعیت در مسجدسلیمان نام برد که کارهای آن ها برای تبدیل شدن به موزه در دست انجام است: کارخانه گوگردسازی و کارخانه تقطیر در بی بیان و نیروگاه برق در تمبی. مدیر موزه های نفت تاکید کرد چنانچه بودجه لازم تامین شود این پروژه ها در سال جاری به بهره بردای خواهند رسید. وی در عین حال از مسجد سلیمان به عنوان شهر نخستین های نفت و نقطه ای که قابلیت تبدیل به شهر موزه شده را داراست، نام برد.

نعمت الهی در پایان از همکاری خوب پیشکسوتان و بازنشستگان صنعت نفت یاد کرد و گفت: ما همچنین سراغ بازنشسته ها و قدیمی های صنعت نفت رفته ایم. بسیاری از این افراد به خاطر عرقی که به نفت داشتند، اشیاء، اسناد و مدارکی را سال ها حفظ کرده و اکنون به موزه نفت اهدا کردند.

وی با اشاره به این که مدارک و اشیای مزبور با نام فرد اهدا کننده در موزه های نفت به نمایش درخواهد آمد، گفت: از جمله این ها عکس های یادگاری، اشیاء و تجهیزات قدیمی، لباس های کار، کارت های شناسایی و احکام کارگزینی های نفت هستند. خوشبختانه همکاران صندوق های بازنشستگی نفت در این زمینه همکاری موثری با موزه نفت داشته اند و به ما کمک کرده اند که با پیشکسوتان صنعت نفت، بویژه در شهرستان ها ارتباط خوب و موثری برقرار کنیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=34881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.