• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
2

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان مسجدسلیمان:
نرخ خانواده های تحت حمایت بهزیستی در مسجدسلیمان دو برابر نرخ کشوری ست

  • کد خبر : 34751
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نادر بابااحمدی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان مسجدسلیمان  گفت: اداره بهزیستی شهرستان مسجدسلیمان بر اساس قوانین و مقررات موجود با ارائه خدمات پیشگیری، اجتماعی، توانبخشی و آموزشی ضمن برخورداری از کادر تخصصی در بخش های مختلف سعی دارد تا دسترسی گروه های هدف خود را به خدمات پیشگیرانه اجتماعی و توانبخشی کافی، […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نادر بابااحمدی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان مسجدسلیمان  گفت: اداره بهزیستی شهرستان مسجدسلیمان بر اساس قوانین و مقررات موجود با ارائه خدمات پیشگیری، اجتماعی، توانبخشی و آموزشی ضمن برخورداری از کادر تخصصی در بخش های مختلف سعی دارد تا دسترسی گروه های هدف خود را به خدمات پیشگیرانه اجتماعی و توانبخشی کافی، مورد نیاز (با توجه به وسع بهزیستی) و با کیفیت مطلوب فراهم آورد. در این خصوص از جمله معاونت های تخصصی بهزیستی می توان از واحد توانبخشی نام برد. وی ادامه داد: سختی کار همکاران ما در این بخش (در کنار باقی بخش ها) آنچنان است که تعبیر زیبای مقام معظم رهبری در “سخت و طاقت فرسا بودن کار در بهزیستی ” را به اذهان متبادر می سازد؟ چرا که این بخش از بهزیستی تامین و عرضه خدمات مختلف توانبخشی اجتماعی، آموزشی، حرفه ای و توانپزشکی را در قالب انواع خدمات روزانه، شبانه روزی، حمایتی، رفاهی، حرفه ای، اجراء و گسترش برنامه های توانبخشی مبتنی بر جامعه و ارائه خدمات در منزل در بخش های دولتی، غیردولتی، انجمن ها و خیریه ها به گروههای هدف فارغ از تفاوت های قومیتی، طبقاتی، مذهبی، نوع و شدت معلولیت را مدیریت می نماید.
معاونت توانبخشی بهزیستی شهرستان مسجدسلیمان مجموعا ۷۵۳ مددجوی مستمری بگیر ،۴۳۰ مددجوی دریافت کننده خدمات جانبی و متاسفانه قریب ۹۷۰ مددجوی پشت نوبت مانده را جهت دریافت خدمات دارد.
طی ساعت ها نشست و مباحث تخصصی میان کارشناسان واحدهای مختلف اداره و با اهم و فی الاهم کردن مشکلات موجود، تصمیم گرفته شد که اولویت طرح مشکلات (درکنار طرح دقیق وآنالیز شده واحدهای دیگر) به واحد توانبخشی داده شود.
همان طور که قبلا ذکر آن رفت با توجه به ظرفیت تعریف و ابلاغ شده پذیرش واحد توانبخشی، حقیقتاً اداره بهزیستی علیرغم تمامی سعی و تلاش خود در توانمندسازی خانواده ها کماکان ۹۷۰ نفر مددجوی پشت نوبت منتظر حمایت را دارد. این مهم در حالی ست که نرخ خانواده های تحت حمایت بهزیستی در مسجدسلیمان دو برابر نرخ کشوری و قریب ۷۰ درصد بیشتر از نرخ استانی است. وی در ارتباط با سفر معاون برنامه و بودجه کشور گفت: در اولین خواسته از دکتر سعید نمکی (با حمایت همیشگی نماینده پرتلاش شهرستان که خود پیشکسوت عرصه بهزیستن می باشند، فرماندار محترم و مدیرکل گرامی بهزیستی خوزستان) موضوع مددجویان پشت نوبت طرح شد که مقرر گردید که تمامی مددجویان پشت نوبتی پذیرش و در ردیف مددجوبان مستمری بگیر ثبت گردندو از مرابای آن بهره مند گردند.
همچنین در پی ارائه گزارش وضعیت تنها مرکز نگهداری شبانه روزی بالای ۱۴ سال مردانه شهرستان و عدم تمکن مالی خانواده های بیماران مقرر شد که از مرکز فوق برآورد دقیق هزینه هاصورت بپذیرد و تمامی هزینه های بیماران به مدت دو سال توسط دولت با تعمهبدات سازمان برنامه وبودجه پرداخت گردد.بابادی ادامه داد:
اهمیت واحد توانبخشی از دیدار چند سال پیش ریاست محترم جمهور از یکی از مراکز توانبخشی و دستور فوری ایشان جهت برقراری حق مددکاری برای کارشناسان بهزیستی مشخص می گردد و البته افتخار و مایه امید و دلگرمی پرسنل بهزیستی در سراسر کشور نیز پیغام مقام معظم رهبری است که فرموده بودند: من از سازمان بهزیستی به خاطر وظایف سخت وسنگینی که برعهده دارد ،تشکر می کنم.
رییس اداره بهزیستی مسجدسلیمان در پایان سخنان خود اظهار کرد: هرچند تحقق وعده های معاونت محترم سازمان برنامه و بودجه وظیفه سنگین همکارانم را دو چندان و سنگین تر از قبل می نماید مع الوصف امیدواریم به وعده امام راحل که فرمودند : ” خیر دنیا و آخرت شما رسیدگی به حال محرومان است ” و از خلال این تلاش ها اجر اخروی آن را آرزو می کنیم …

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=34751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.