• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
4

اگر برنامه ریزی صحیح برای توسعه زیرساخت ها نباشد روستاها از سکنه خالی و آسیب های اجتماعی افزایش می یابد

  • کد خبر : 34479
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۹:۲۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- عملیات اجرایی دو پروژه آبرسانی به ۵۱ روستا و دو پروژه عمرانی و فاضلاب شهری در شهرستان مسجدسلیمان عصر دوشنبه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استان کلید خورد. غلامرضا شریعتی عصر دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح ها اظهار داشت: بارها به مردم روستاهای مسجدسلیمان وعده […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- عملیات اجرایی دو پروژه آبرسانی به ۵۱ روستا و دو پروژه عمرانی و فاضلاب شهری در شهرستان مسجدسلیمان عصر دوشنبه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استان کلید خورد.

غلامرضا شریعتی عصر دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح ها اظهار داشت: بارها به مردم روستاهای مسجدسلیمان وعده آبرسانی داده شده است اما متاسفانه به این مطالبه به حق مردم رسیدگی نشده است.

وی افزود: این مایه تأسف است که به مردم وعده دهیم و به آن عمل نکنیم زیرا حق مردم نیست که به آنان وعده بودن عمل داده شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: اگر چه در سال های اخیر تلاش های فراوانی برای خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار و افزایش رضایتمندی مردم در استان انجام شده است اما برای اجرای پروژه های بزرگ عزم جدی تری نیاز است.

وی بیان‌کرد: همه ما باید در انجام امور همت بیشتری به خرج دهیم و تا جایی که امکان دارد روال بوروکراسی اداری را کمتر کنیم.

شریعتی گفت: مردم زمانی نتیجه کار را می بینند که آب به منازل آن ها برسد و اگر غیر از این باشد ، بازهم به وعده های خود عمل نکرده ایم.

استاندار خوزستان گفت: سال گذشته دولت مصوبه ای برای خوزستان از محل صندوق توسعه ملی به تصویب رساند که طبق آن سالانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی روستایی تخصیص می یابد.

وی تصریح کرد: سال گذشته به ۱۷۰ روستا در خوزستان آبرسانی شد و شاید در تاریخ آبرسانی روستایی ایران یک اقدام بی سابقه بود .

وی افزود: باید فرصت دولت را مغتنم شمرده و برای فراهم کردن زیرساخت های روستایی استان بسیج شویم.

استاندار خوزستان گفت: توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب، بهداشتی، جاده ای و آموزشی می‌تواند باعث کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و جلوگیری از حاشیه نشینی شود.

وی گفت: اگر برنامه ریزی صحیح برای توسعه زیرساخت ها نباشد روستاها از سکنه خالی شده و بی شک آسیب های اجتماعی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم باید شرایط زندگی را در روستاها فراهم کنیم.

استاندار خوزستان گفت: اگرچه انتظار بیشتری از آبفا روستایی می رود تا پروژه های آبرسانی به روستاها را سریع تر پیش ببرد اما تاکنون اقدامات خوبی را صورت داده و باید نقاط بیشتری را برای آبرسانی شناسایی کند.

شریعتی تاکید کرد: باید با مردم صادق باشیم و اگر برای انجام پروژه ای مشکل داریم باید واقعیت را به مردم منعکس کنیم و از گفتن بهانه های بی مورد خودداری کنیم.

وی ادامه داد: دروغ گفتن و وعده های بی مورد اعتماد مردم را کاهش می دهد اما صداقت می‌تواند بر اعتماد مردم و رضایتمندی آن ها از عملکرد مسئولان بیفزاید.

شریعتی گفت: مردم خوزستان با وجود همه کاستی ها همواره پای انقلاب ایستاده اند اما باید آنچه را که می بینند و می شنوند یکی باشد.

وی همچنین بر تقویت بخش آبخیزداری این شهرستان تاکید کرد و گفت: مسایل آبخیزداری این منطقه نیز مورد بررسی قرار گرفته است و اکنون امکان نگهداشتن آب در این منطقه کم است ، در حالی که با آبخیزداری می شود کشاورزی را در طول تابستان نیز ادامه داد.

وی افزود: در سال جاری ۳۰۰ میلیون دلار برای طرح های آبخیزداری کشور اختصاص داده شده و وزارت جهاد کشاورزی نیز مصوب کرده هرچه استان ها اعتبار تخصیص دهند این وزارتخانه نیز به همان میزان اعتبار اختصاص دهد.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی قرار بود ۲۱۰ میلیارد ریال برای آبخیزداری استان اختصاص دهد و ما نیز به همین میزان اعتبار تخصیص دهیم اما پیشنهاد ما اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال است تا بتوانیم به همین میزان نیز از بودجه مصوب شده دریافت کنیم.

استاندار خوزستان با بیان این که توسعه پایدار و متوازن با آبخیزداری صورت می گیرد گفت: تفاهم‌نامه اختصاص اعتبار آبخیزداری برای استان به امضا رسیده است.

عیرضا گورویی فرماندار مسجدسلیمان نیز  اظهار داشت: پروژه آبرسانی به ۱۵ روستای منطقه لهبری از بخش گلگیر با ۱۱۲ کیلومتر خط انتقال شبکه و توزیع و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال از منابع استانی در این روز کلنگ زنی شد. وی افزود: همچنین پروژه آبرسانی به ۳۶ روستای بخش مرکزی به طول ۱۲۴ کیلومتر خط انتقال، شبکه و توزیع نیز از دیگر پروژه های مهمی بود که عملیات اجرایی آن آغاز شد.

فرماندار مسجدسلیمان ادامه داد: اعتبار مورد نیاز این پروژه نیز ۱۶۰ میلیارد ریال بوده که ۹ میلیارد ریال آن اکنون از اعتبارات استانی تامین شده و باقی آن نیز در سال جاری تامین می شود. وی بیان‌کرد: پروژه دیگر از پروژه های عمرانی شهرداری مسجدسلیمان بوده که از بلوار حدفاصل منطقه بی بی یان تا دانشگاه آزاد است و بالا و پایین شهر را به یکدیگر متصل می کند.

گورویی تصریح کرد: این پروژه شهری بخش عمده ای از مشکلات تردد و ترافیک در مرکز شهر را برطرف می کند. فرماندار مسجدسلیمان گفت: برای این پروژه شهری ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه از منابع استانی تامین شده که ۶ کیلومتر آن به‌عنوان فاز اول از منطقه بی بی یان تا سه راهی مالکریم است.

وی ادامه داد: کل پروژه ۱۷ کیلومتر بوده که اعتبار کامل آن ۶۰۰ میلیارد ریال است. گورویی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی پروژه احداث فاضلاب هسته مرکزی شهر به عنوان فاز اول نیز به طول ۲۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال آغاز شده و ظرف مدت ۲۴ ماه به بهره برداری می رسد.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=34479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.