• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
0

بلاتکلیفی ۷ ساله برای احداث ساختمان جدید دادگستری مسجدسلیمان

  • کد خبر : 33891
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان / هوشنگ فرجی: ۷ سال پیش ساختمان دادگستری و دادسرای عمومی مسجدسلیمان به دلیل فرسودگی تخریب و هر کدام به گوشه ای از شهر به صورت موقت انتقال یافتند تا پس از احداث ساختمان جدید فعالیت قضایی خود را در فضایی مناسب ترآغازنمایند! اما متاسفانه با گذشت هفت سال از این […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان / هوشنگ فرجی: ۷ سال پیش ساختمان دادگستری و دادسرای عمومی مسجدسلیمان به دلیل فرسودگی تخریب و هر کدام به گوشه ای از شهر به صورت موقت انتقال یافتند تا پس از احداث ساختمان جدید فعالیت قضایی خود را در فضایی مناسب ترآغازنمایند! اما متاسفانه با گذشت هفت سال از این موضوع تاکنون اقدام جدی از سوی مقامات وزارت دادگستری و قوه قضایی برای تخصیص اعتبار ساخت ساختمان جدید صورت نگرفته و با گرم شدن هوا روزانه نزدیک به یک هزار نفر مراجعه کننده مجبور هستند شکایات خود را در ساختمان های غیر استاندارد و بدون داشتن حتی یک دستگاه خنک کننده و سرویس بهداشتی در راهروهای بسیار تنگ و اطاق های کوچک مطرح نمایند.

مسعود حفیظی وکیل پایه یک دادگستری با اعلام این مطلب که هر دو ساختمان دادگستری و دادسرای عمومی این شهرستان استانداردهای لازم را برای قضات و مراجعین ندارند گفت: با فرا رسیدن فصل گرما نبود سیستم های خنک کننده و کوچک بودن اتاق های کار کامندان و قضات مشکل بزرگی است که در شان قضات و مردم مسجدسلیمان نمی باشند.

یک پیرمرد۸۰ساله که به سختی شیب نفس گیر دادسرا را تنها با عصای خود باید طی کند تا به کارش رسیدگی شود گفت: برای رفتن از این سربالایی تیز هر ده قدم باید بنشینم و نفس تازه کنم وی گفت: تو را به خدا داد ما را به گوش مسئولان قوه قضایی و وزارت دادگستری برسانید. یک کارمند دادگستری نیز که نخواست نامش برده شود در حالی که میز بدون کشو خود را با بیش از یکصد پرونده که بر روی میز و یک صندلی ولو شده نشان می داد گفت: من و یک همکار خانم در یک اتاق ۲و نیم در سه متری باید این همه پرونده را رسیدگی کنیم.

پیمان چعباوی رییس دادگستری مسجدسلیمان نیز با تایید مشکلات موجود در این دادگستری گفت: متاسفانه با گذشت ۷ سال از تخریب ساختمان دادگستری و دادسرای عمومی و انتقال به این ساختمان و یک ساختمان از شرکت نفت علیرغم تصویب اعتبار از سوی مسئولان ذیربط تاکنون مبلغی برای احداث ساختمان جدید تخصیص داده نشده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تایید این که حتی نمازخانه هم نداریم افزود: امیدوارم با پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان بتوانیم ساختمانی استاندارد و در شان مردمشهیدپرورمسجدسلیمان داشته باشیم.

علی اسکندری دادستان مسجدسلیمان نیز با اظهار ناخرسندی از وضعیت موجود اعلام کرد :دادسرای فعلی مسجدسلیمان اولاً در شان و منزلت قضات و دستگاه قضایی نمی باشد، ساختمانی قدیمی و فرسوده با قدمتی بیش از صد سال که‌‌ بر روی تپه بنا شده است و متعلق به شرکت نفت می باشد.. فضای مناسبی ندارد اتاق های آن از نظر کمیت کم و کوچک و از نظر کیفیت مناسب دادسرا با این همه مراجعه کننده نمی باشد.‌..

‌وی ادامه داد: متاسفانه تعداد اتاق ها آن قدر کم است که برای نمازخانه اتاق نداریم…  راهروهای آن کوچک و مناسب ارباب رجوع نیستند. وی افزود: مردم برای ورود به دادسرا مشکل دارند با توجه به این که این ساختمان بر بلندای یک تپه قرار گرفته است مردم نمی توانند با ماشین بالا بیایند چون فضایی برای پارکینگ ماشین های مردم وجود ندارد و مردم واقعاً معذب هستند خصوصا در این گرمای نفس گیر خوزستان بانوان و افراد سن بالا با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که امیدوارم هر چه سریع تر در این ارتباط چاره اندیشی شود.

نمایی از ساختمان قدیمی دادگستری مسجدسلیمان با قدمتی بیش از ۱۰۰ سال متعلق به شرکت نفت

کانتینرسرویس بهداشتی دادگستری

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=33891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. سلام .به این میگن گزارش تهیه کردن درود بر شرف جناب فرجی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.