• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
2

رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان:
بیش از ۱۵۰۰۰ گردشگر از نخستین چاه نفت خاورمیانه بازدید کردند

  • کد خبر : 33030
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- بیش از ۱۵۰۰۰ نفر میهمان نوروزی و گردشگر داخلی و خارجی علاقمند به تاریخچه صنعت نفت از چاه شماره یک خاورمیانه بازدید کردند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان به نقل از روابط عمومی، ابوذر شجاعی برجوئی رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ضمن اعلام […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- بیش از ۱۵۰۰۰ نفر میهمان نوروزی و گردشگر داخلی و خارجی علاقمند به تاریخچه صنعت نفت از چاه شماره یک خاورمیانه بازدید کردند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان به نقل از روابط عمومی، ابوذر شجاعی برجوئی رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : این افراد در بازه زمانی بیستم اسفند تا هفدهم فروردین از این چاه که یکی از بخش های اصلی موزه گنجینه صنعت نفت در مسجدسلیمان است بازدید نمودند.

به گفته سخنگوی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ، بازدید کنندگان و مسافران نوروزی در این بازدید ضمن آشنایی با تاریخچه اکتشاف و تولید نفت که برای نخستین بار در خاورمیانه در این منطقه صورت گرفت با توضیحات کارشناس مربوطه با نحوه خدمات و مشارکت های اجتماعی و اجرای پروژه های متعدد عمرانی و عام المنفعه این شرکت آشنا گردیدند.

شجاعی خاطر نشان کرد که نقشه ی راهنما از سایر اماکن و جاذبه های گردشگری شهر مسجدسلیمان نیز به منظور تسهیل در تردد مسافران و گردشگران از سوی این روابط عمومی تهیه و منتشر گردید که با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری میان گردشگران توزیع گردید.

یادآوری می کند نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران در تاریخ ۵ خرداد ۱۲۸۷ خورشیدی مطابق با ۲۶ می ۱۹۰۸ میلادی در عمق ۳۶۰ متری زمین در منطقه مسجدسلیمان به ثمر رسید و تاریخ فعالیت صنعت نفت ایران از آن لحظه رقم خورد و آغاز شد . متعاقب تولید نفت از این چاه ، تأسیسات مورد نیاز جهت فرآورش نفت از قبیل کارخانه تقطیر، کارخانه گوگرد سازی، پالایشگاه ، کارخانه تولید برق و … در این شهر احداث شد که با گذشت ۱۰۹ سال از آن زمان با تصویب و اجرای طرح احداث موزه گنجینه نفت در زادگاه نفت در کنار چاه شماره یک بعنوان اجزای اصلی این پارک موزه به شمار می روند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=33030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.