• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
1

رییس رسانه ملی در استان خوزستان بخوانند

  • کد خبر : 3199
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ پرويز دويد خسروي: بی شک نقش رسانه در اطلاع رسانی وتنویر افکار عمومی از طریق آن بر كسي پوشیده نیست و توضیح آن برای مسولین صدا و سیمای مرکز خوزستان حكايت زیره به کرمان بردن است. امروزه پدیده نرم افزاری در فضای مجازی دنیای گسترده را به دهکده ای کوچک تبدیل […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ پرويز دويد خسروي: بی شک نقش رسانه در اطلاع رسانی وتنویر افکار عمومی از طریق آن بر كسي پوشیده نیست و توضیح آن برای مسولین صدا و سیمای مرکز خوزستان حكايت زیره به کرمان بردن است. امروزه پدیده نرم افزاری در فضای مجازی دنیای گسترده را به دهکده ای کوچک تبدیل کرده است. از طرفی مردم ما با جماعتی کور دل و بخیل و کینه جو مواجه و در دیار غربت چه سخاوت مندانه با راه اندازی شبکه های جور واجور ماهواره ای هر کدام از دیگری برای سرگرمی ما و با قصد انحراف اخلاقی و پاشیدن کانون گرم و با صفای زندگی ایرانی اسلامی ما با برنامه های زهر آگین و مسموم خود گوی سبقت و رقابت از هم را ربوده اند.

جا دارد با تغییر مدیریت جدید مرکز خوزستان نوع نگرش و توجه به این رسانه هم تغییر كند. ضمن تبریک و ابراز خرسندی از قبول مسولیت و آرزوی سلامتی و موفقیت برای ایشان در این رسانه مهم که استانی ست با اقوام مختلف. اما مردم مسجدسليمان،لالي وانديكا از مديريت جديد درخواست مي كنند:

1- ایستگاه رادیویی مستقل با مرکزیت ایستگاه مسجد سلیمان احداث شود که اين می تواند در حوزه خود با گويش ها و آداب و سنن و سروده های فولکلور آمیخته با فرهنگ، تبلیغات و اطلاع رسانی،اخبار و اطلاعات و فعالیت های سیاسی، مراسمات مذهبی و اعیاد و تولید و توسعه فعالیت های اقتصادی با گرایشات کشاورزی و دامپروری و امثال آن در پهنه سرزمین آبا اجدادی خود اطلاع رسانی عمومی نموده وموجب توسعه و شکوفایی این گونه فعالیت ها در این حوزه های شهری شود.

2- تغییر نحوه پخش اخبار: اخبار صدا و سیمای مرکز خوزستان سنتی و بر اساس حروف الفبا پخش می شود. متأسفانه حرف میم، مسجد سلیمان در آخر حروف الفبای فارسی قرار دارد و دغدغه مشترک مردم و خبرنگاران شده است که باعث پخش اخبار در آخرین قسمت خبر که معمولاً هم از وقت کمتری برخوردار است پخش می شود. علی رغم ارسال تعـدد گزارشات مبسوط و اخبار ناب گزارشگران همشهری بعضاً به دلیل پخش گزارشات زنده اغلب مطالب آنها پخش نمی شوند. رییس جدید مرکز خوزستان پخش خبر را از این مرکز گردشی کند و به این رویه سنتی خاتمه دهد تا همه شهرستان ها از اعتدال زمان و عدالت در پخش خبر به صورت یکسان بهره برند. مضرات پخش اخبار مسجد سلیمان در پایان هر بخش خبری این است که به گمان مردم اخبار شهرستان بی محتوا و از اهمیت کمتری برخوردار است که در پایان خبر پخش می شود .

3- پخش دیجیتال برنامه های صداو سیما را در سه شهر اندیکا مسجد سلیمان و لالی راه اندازی گردد. بهانه این که شهر های برخوردار از این تکنولوژی شهر های مرزی و بیشتر در دسترس ماهواره های کشورهای همجوار هستند کمی خنده دار است.

بنده از نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم همان گونه که جزیی ترین مسائل حوزه های انتخابیه را رصد و پیگیری می کنند به این خواسته ها و نیازهای موکلین خود توجه خاص و پیگیرانه ای داشته باشند. بی شک با نگاه ملموس و کارشناسانه ای که دکتر جلیلی به سه مبحث پیش گفت دارند در آینده نه چندان دور محقق خواهند شد.

امید دارم روزی برسد که بربلندای کینو و تاراز و برفراز آسماری و دلا، منگشت و زردکوه شنیده شود اینجا ایران است صدای مردم سرزمین زاگرس، صدای مارا از شهر اسوه مقاومت بهنام محمدی می شنوید. صدای ما را از پایتخت نفت خاور میانه میشنوید. به امید آن روز…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=3199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 3
  1. واقعا وجود یک شبکه تلویزیونی برای مردمان بختیاری خوزستان بسیار ضروری و مهمه.
    و حداقل یک رادیوی محلی برای مسجدسلیمان و به مرکزیت مسجدسلیمان میتواند بسیار از مشکلات فرهنگی سیاسی مذهبی و حتی اقتصادی را حل کند.

  2. درود برشما موضوع بسیار با اهمیتی را عنوان کرده اید باید رسانه های شهر پیگیری کنند و طوماری جمع آوری و از مرکز استان به جد درخواست شود در دنیایی که همه ی امور بر اساس اطلاعات بروز و ساعت بررسی و دنبال میشود یک ایستگاه رادیویی علاوه بر اینکه موجب اطلاع رسانی سریع اخبار و اطلاعات شهر میشود و مردم را در جریان  جدیدترین رویدادها و تصمیمات مربوط به شهر قرار میدهد موجب شور و شعف و احساس موجودیت شهروندان نیز میگردد

  3. یک شبکه تلویزیونی میتونه خیلی از مشکلات مردم مسجدسلیمان و شهرهای بختیاری نشین اطراف اون در استان خوزستان رو حل کنه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.