• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
2

حجت الاسلام امینی:
کار فرهنگی یعنی این که حساسیت نسبت به آمار بیکاری و طلاق/ خبرنگاران، مدیران سایت های خبری و تریبون و قلم فضای مثبت و پر از امیدی را ایجاد کرده اند و هر جا هم لازم باشد دقیق و قاطع می نویسند/ این که ما این همه جوان بیکار در مملکت مان داریم نشان می دهد سیاست های اقتصادی امان ایراد و نیاز به واکاوی و بازرسی بیشتری دارد/ استخدام های آموزش و پرورش در بعضی از شهرستان ها شفاف نبوده که همین مسئله اعتراضات گسترده مردم را به همراه داشته است / عده ای می خواهند نطق امام جمعه را در خطبه های نماز جمعه به یک طایفه نسبت بدهند، کسانی که در فضای مجازی علیه نهاد امامت جمعه اتهام زنی کرده و حاشیه سازی کرده اند و در صدد نفاق و اختلاف انگیزی برآمده اند قطعاً از طریق مراجع قانونی پیگیری و برخورد خواهد شد.

  • کد خبر : 31384
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اسلام (ص) و آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) گفت: از مهمترین برنامه های امت پیامبر انتظار فرج است و انتظار فرج بدون کار فرهنگی میسر نخواهد شد. وی ادامه داد: […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اسلام (ص) و آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) گفت: از مهمترین برنامه های امت پیامبر انتظار فرج است و انتظار فرج بدون کار فرهنگی میسر نخواهد شد. وی ادامه داد: کسی که منتظر امام عصر است نمی تواند پلشتی ها و نابسامانی ها را تحمل کند. شما نگاه کنید در همین فضای مجازی گاهی یکی دو دیوانه پیدا می شود علیه نظام و انقلاب حرف می زنند بعد در همین ایل ما صدها متفکر و متدین وجود دارد اما هیچ واکنشی نشان نمی دهند این یعنی بی تعهدی و بی مسئولیتی!

خطیب نماز جمعه مسجدسلیمان ادامه داد: کار فرهنگی یعنی این که حساسیت نشان بدهید نسبت به آمار بیکاری و طلاق که آماری بسیار نگران کننده است. وقتی کسی ادعا می کند منتظر است بعد خمس و زکاتش را پرداخت نمی کند معلوم است که ادعایی بیش نیست. همین می شود که مدیران بی تدین تا فرصتی برای شان فراهم می شود چپاول می کنند می روند به سمت آمریکا و اروپا! از این چپاول گران در بختیاری کم نداشتیم و یکی از دلایلی که شهرهایی چون مسجدسلیمان، لالی و اندیکا آن گونه که باید تکانی نخورده اند این است که وظیفه ی اقتصادی امان را نسبت به امام زمان (عج) انجام نمی دهیم و اهل خمس و زکات و نذر هم نیستیم…

امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امامان جمعه حکم شان را از امیرالمومنین گرفته اند و مجبورند دغدغه های مردم را از تریبون نماز جمعه و به دفاع از مظلوم فریاد بزنند. فریادها باید از روی صدق باشد تا مردم حمایت کنند و مهم همین است که فضای قالب جامعه حمایت کند.

امینی ادامه داد: من به دفاع از مردم فریاد می زنم و از مسئولین کار می خواهم. مسئولین باید به مردم پاسخگو باشند اگر چه نمی توانم عزل و نصب کنم اما تریبون هست و هر جا لازم باشد فریاد خواهم زد… مهم این است که قالب مردم می دانند کدام مطلب، کدام خبرنگار، کدام سایت درست و دقیق می نویسد که بحمدالله فضای شهر و ایل ما پر از آدم های صادق شده است و خبرنگاران، مدیران سایت های خبری و تریبون و قلم فضای مثبت و پر از امیدی را ایجاد کرده اند  و هر جا هم لازم باشد دقیق و قاطع می نویسند…

امینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این تفکر که بعضی ها می گویند سیاست از دیانت جداست تفکر غلط و اشتباهی ست. اگر قرار بود با این تفکر پیش برویم امروز سرنوشت مان همچون یمن، سوریه و عراق بود. اما به لطف خداوند ملت ایران به دلیل این که از پشتوانه باشکوه فرهنگی برخوردار است به این نتیجه رسیده است که سیاست ما عین دیانت ماست و همین می شود که ایران در منطقه می شود محور و رهبر.

امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این که ما این همه جوان بیکار در مملکت مان داریم نشان می دهد که سیاست های اقتصادی امان ایراد و نیاز به واکاوی و بازرسی بیشتری دارد. امینی گفت: ای کاش این فاتجه خوانی ها، شیرسنگی ها، کوشک ها و… نبود و این پول ها می آمد در مسیر اشتغال و ازدواج جوانان هزین همی شد.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته مجلس به نماینده مسجدسلیمان و مجمع نمایندگان خوزستان گفت: از ۱۸ نماینده محترم مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی می خواهم نظارت شان را به برنامه اقتصادی کشور بیشتر کنند، چرا که مهمترین وظیفه مجلس بعد از قانون گذاری نظارت است. وی ادامه داد: مجلس خوبی داریم اما تراز انقلابی گری اشان برابر با شخصبت شهید مدرس نیست… امینی گفت: بانک های ما که باید پشتیبان مولدین اقتصادی باشند خودشان برج ساز شده اند…

امام جمعه مسجدسلیمان با گلایه از اسخدام های اخیر در آموزش و پرورش گفت: استخدام های آموزش و پرورش در بعضی از شهرستان ها شفاف نبوده است و مسئولین شفاف عمل نکرده اند که همین مسئله اعتراضات گسترده مردم را به همراه داشته است که امیدواریم شاهد شفاف سازی در این رابطه نیز باشیم.

امینی همچنین با اعتراض نسبت به شرایط استخدامی شرکت نفت گفت: گاهی استخدام ها با نگاه بومی نیست. ۲۵۰۰ نفر استخدامی در کل استان قرار است داشته باشیم اما متاسفانه نگاه، نگاه منطقه ای نبوده است… وزارت نفت علناً این قائده  انسانی و اسلامی را زیرپا گذاشته است و در فراخوان استخدامی خود شرایطی را گذاشته است که در صورت اجرایی شدن اکثریت نیروهای خوزستانی واجدالشرایط محروم خواهند شد…

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: خوشبختانه جامعه آگاهی داریم. عده ای گاهاً می خواهند نطق یک امام جمعه را در خطبه های نماز جمعه به یک طایفه نسبت بدهند و یا نطق بنده را می چسبانند به یک شخص یا طایفه ای خاص. همین جا اعلام می کنم بنده این شجاعت را دارم اگر بخواهم حرفی بزنم حرفم را شفاف از همین تریبون اعلام کنم.

امام جمعه مسجدسلیمان ادامه داد: کسانی که در فضای مجازی علیه نهاد امامت جمعه اتهام زنی کرده و حاشیه سازی کرده اند و در صدد نفاق و اختلاف انگیزی برآمده اند قطعاً از طریق مراجع قانونی پیگیری و برخورد خواهد شد. به کسی اجازه نخواهم داد باعث فریب مردم شود اگر چه این ها برای همگان شناخته شده و دیگر مردم فریب این آدم ها را نمی خورد.

حجت الاسلام امینی با بیان این نکته که قطعاً همه ما مردم و مسئولین دست در دست هم به آبادانی شهرمان خواهیم پرداخت به سخنان خود پایان داد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=31384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.