• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
3

ساخت مستند عشایری “ساز زندگی”به پایان رسید

  • کد خبر : 31335
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- تدوین فیلم مستند عشایری “ساز زندگی” با موضوع بررسی زندگی عشایری و نقش آنان در تولید و اقتصاد جامعه، به پایان رسید. ایمان صادقی اظهارکرد: فیلم ۳۰ دقیقه‌ای مستند عشایری «ساز زندگی» به اهمیت عشایر از جنبه‌های مختلف، نقش زنان، کودکان، مسکن، موسیقی، واقتصاد مقاومتی در زندگی عشایر بختیاری پرداخته است. […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- تدوین فیلم مستند عشایری “ساز زندگی” با موضوع بررسی زندگی عشایری و نقش آنان در تولید و اقتصاد جامعه، به پایان رسید. ایمان صادقی اظهارکرد: فیلم ۳۰ دقیقه‌ای مستند عشایری «ساز زندگی» به اهمیت عشایر از جنبه‌های مختلف، نقش زنان، کودکان، مسکن، موسیقی، واقتصاد مقاومتی در زندگی عشایر بختیاری پرداخته است.

وی با بیان این که تدوین این فیلم به پایان رسیده است، افزود: بخشی از این فیلم در ارتفاعات زردکوه بختیاری و بخشی دیگر در مناطق گرمسیری عشایر در شهرهای مختلف استان خوزستان تهیه و ضبط شده است. تهیه کننده این فیلم مستند بیان کرد: نویسندگی این اثر را هوشنگ بهداروند و کارگردانی و تدوین آن را مهدی هارونی انجام داده است.

صادقی عنوان کرد: این فیلم به زودی از شبکه استانی و شبکه‌های سراسری پخش می‌شود. ایمان صادقی پیش از این، مستند گزارشی به رنگ بلوط را در سال ۱۳۹۳در شهرستان اندیکا تولید و به مرحله پخش رساند. گفتنی است خوزستان میزبان بیشترین عشایر کوچ رو از ۹ استان کشور است، که از نیمه دوم شهریور وارد این استان شده و در نیمه دوم اردیبهشت خارج می‌شوند، جمعیت عشایر خوزستان نیز حدود ۲۳ هزار خانوار شامل ۱۴۰ هزار نفر است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=31335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.